Třeskutá mrazivá zima počátku února 2012 neposkytuje zrovna ideální prostředí na venkovní aktivity. Kultura v Brně je však v plném proudu. Kam vyrazit v únoru a březnu? brnovinkový kaleidoskop přináší další porci divadelních a hudebních tipů.
Mahenovo divadlo v rámci činoherního festivalu Trialog uvede po devatenácté přehlídku toho nejlepšího z naší i slovenské scény. Vystřídají se Moravské divadlo Olomouc (5. II.) s jevištní úpravou Markéty Lazarové jako rockové show s hudbou Daniela Fikejze, Slovenské národné divadlo Bratislava (12. II. ) s Třemi sestrami Antona P. Čechova v režii Romana Poláka, Slovácké divadlo Uherské hradiště (26. II.) s hrou Colina Higginse Harold a Maud, kde v hlavní roli exceluje Květa Fialová, Národní divadlo Moravskoslezské (4. III.) s nejslavnější hrou G. B. Shawa Pygmalion, Národní divadlo Praha (10. III.) s Shakespearovým Králem Learem s Davidem Prachařem v hlavní roli, Divadlo Semafor (18. III.) s hrou Jiřího Suchého Hodiny jdou pozpátku s Jitkou Molavcovou, kterou autor inscenoval ke svému životnímu jubileu.
Městské divadlo na Činoherní scéně po premiéře reprízuje (17.-20. 29. II., 2. 4.-6. III.) Corneillova Cida. Hra od prvního provedení v roce 1637 v Paříži v Theatre du Marais budí diskuzi zda vypjatý citový idealizmus hrdinů má co dělat se skutečným životem. Příběh lásky Jimény a Rodriga, však zůstává stále součástí světového divadelního repertoáru.
V Divadle Bolka Polívky premiérují (1. III.) Čekání na Godota Samuela Becketta, v režii Zdeňka Černína divákovi známého z Městského divadla, s Bolkem Polívkou v roli jednoho z klaunů. Hra o nekonečném čekání na vykoupení z marasmu doby by mohla dostat velmi aktuální rozměr.
Divadlo Husa na provázku uvádí (6. 7. III.) Děti slunce Maxima Gorkého v podání divadla z Petrohradu Teatr na Vasiljevskom. Autor psal hru ve vězení v Petropavlovské pevnosti kde byl vězněn pro účast v neúspěšné revoluci roku 1905 a pojednává o vztahu inteligence a národa, idealistických snílků a reality. Šlo o kritiku tehdejších společenských reformátorů, jež se pokoušeli osvětou i teroristickými činy vůči vládě, probudit masy. Jde o mimořádnou příležitost shlédnout představení v intencích ruské divadelní školy u jejíhož vzniku stál Konstantin Stanislavskij.
HaDivadlo reprízuje po únorové premiéře (15. 19. 28. II.) autorské představení Jiřího Havelky Svět v ohrožení. Hra vychází z chiliastických představ mayského kalendáře kdy svět má zahynout o letošních Vánocích a ze sci-fi románu Davida Kehlmanna Mahlerův čas.
Divadlo Polárka reprízuje (16. 17 II.) po únorové premiéře, v rámci své vzdělávací linie pro středoškoláky, hru svého autorského kolektivu o postavě z keltských legend nazvanou Merlin. Má jít o několik pohledů na mýtickou postavu kouzelníka snad reminiscenci na keltské druidy.
Divadlo Radost reprízuje (27. I.) po lednové premiéře Limonádového Joea. Původně Brdečkova hra, pro školní představení střední školy, se změnila v kultovní filmové zpracování z roku 1964 a už v jakékoliv podobě neztratila humor a hravost.
Brněnská Filharmonie uvede (22. II.) v Besedním domě slavnostní koncert k 70. narozeninám legendární brněnské osobnosti Miloše Štědroně, muzikologa a hudebního skladatele. Kdo jednou slyšel naživo, či v médiích tohoto virtuózního řečníka a popularizátora vždy si odnášel hluboký dojem.
Janáčkova akademie múzických umění uvede (29. II.) v koncertním sále Hudební fakulty v rámci absolventských koncertů pěvecký recitál Marta Reichlová a cembalový recitál Ellen Plískové s programem kde zazní Telemanova Velikonoční kantáta i vzácně uváděné Křičkovy Slunečné písně a skladby francouzských klávesistů Couperina a Rameaua.
Kino Art po loňské digitalizaci uvádí festival Severská filmová zima (15.-19. II.). Islandská Vychladlá stopa (19. II.) z roku 2006 je thriller řešící čtvrt století starý zločin a švédský snímek Tak jako v nebi (18. II.) je cituplný příběh o lásce. Festival španělských filmů La Película (20.-26. II) uvádí (22. II.) kultovní Buňuelovu Viridianu. Film z roku 1961 popudil katolickou církev svou kritikou náboženského pokrytectví tak, že režisér za Španělska emigroval do Mexika.
Filmový klub v sále Břetislava Bakaly uvádí (22.-24. II.) filmy japonského Quentina Tarantina režiséra a herce Takeshi Kitana.
Kino Lucerna po digitalizaci uvádí (18.-20. II.) v 3D projekci britský potápěčský dokument Velké podmořské dobrodružství. Scorseseho Hugo a jeho velký objev uvádí (23.-26. II.) film mistra amerického krimi žánru.
Cinema City ve Velkém Špalíčku uvádí (18. II.) americký thriller Muži, kteří nenávidí ženy s Christoferem Plummerem v hlavní roli a kanadské drama Nebezpečná metoda (17. II.) o slavném psychiatrovi a filosofovi Carlu Jungovi a jeho učiteli Sigmundu Freudovi ve vztahu ke krásné pacientce. Lze jen očekávat jak se s těmito zakladatelskými osobnostmi psychiatrie v milostném trojúhelníku vyrovná režisér David Croneberg.
Festival Cinema Mundi odstartuje ve středu 29. února slavnostním zahájením za účasti Bolka Polívky na Náměstí Svobody a dvěma speciálními projekcemi. Ve Velkém Špalíčku se uskuteční exkluzivní VIP předpremiéra britského životopisného dramatu Železná lady s Meryl Streep v hlavní roli.
Stejně jako v loňském roce je připraven i volně přístupný český film spojený svou historií s udílením Oscarů. Tentokrát se jím s velkou pravděpodobností stane film Jana Hřebejka Musíme si pomáhat (2000), který se v roce 2001 dostal do pětice snímků nominovaných v kategorii Nejlepší cizojazyčný film. Projekce by se měl zúčastnit osobně režisér a filmová delegace. Každý festivalový den nabídne koktejl filmů z nejrůznějších koutů světa.
Dr. Vít Pospíšil, brnovinky, foto Severský filmový klub
{linkr:related;keywords:divadlo;limit:8;title:%C3%84%C2%8Dt%C3%84%C2%9Bte+tak%C3%83%C2%A9%3A}
Kategorie: festivaly a koncerty Zobrazeno: 6055
Třeskutá mrazivá zima počátku února 2012 neposkytuje zrovna ideální prostředí na venkovní aktivity. Kultura v Brně je však v plném proudu. Kam vyrazit v únoru a březnu? brnovinkový kaleidoskop přináší další porci divadelních a hudebních tipů.
Mahenovo divadlo v rámci činoherního festivalu Trialog uvede po devatenácté přehlídku toho nejlepšího z naší i slovenské scény. Vystřídají se Moravské divadlo Olomouc (5. II.) s jevištní úpravou Markéty Lazarové jako rockové show s hudbou Daniela Fikejze, Slovenské národné divadlo Bratislava (12. II. ) s Třemi sestrami Antona P. Čechova v režii Romana Poláka, Slovácké divadlo Uherské hradiště (26. II.) s hrou Colina Higginse Harold a Maud, kde v hlavní roli exceluje Květa Fialová, Národní divadlo Moravskoslezské (4. III.) s nejslavnější hrou G. B. Shawa Pygmalion, Národní divadlo Praha (10. III.) s Shakespearovým Králem Learem s Davidem Prachařem v hlavní roli, Divadlo Semafor (18. III.) s hrou Jiřího Suchého Hodiny jdou pozpátku s Jitkou Molavcovou, kterou autor inscenoval ke svému životnímu jubileu.
Městské divadlo na Činoherní scéně po premiéře reprízuje (17.-20. 29. II., 2. 4.-6. III.) Corneillova Cida. Hra od prvního provedení v roce 1637 v Paříži v Theatre du Marais budí diskuzi zda vypjatý citový idealizmus hrdinů má co dělat se skutečným životem. Příběh lásky Jimény a Rodriga, však zůstává stále součástí světového divadelního repertoáru.
V Divadle Bolka Polívky premiérují (1. III.) Čekání na Godota Samuela Becketta, v režii Zdeňka Černína divákovi známého z Městského divadla, s Bolkem Polívkou v roli jednoho z klaunů. Hra o nekonečném čekání na vykoupení z marasmu doby by mohla dostat velmi aktuální rozměr.
Divadlo Husa na provázku uvádí (6. 7. III.) Děti slunce Maxima Gorkého v podání divadla z Petrohradu Teatr na Vasiljevskom. Autor psal hru ve vězení v Petropavlovské pevnosti kde byl vězněn pro účast v neúspěšné revoluci roku 1905 a pojednává o vztahu inteligence a národa, idealistických snílků a reality. Šlo o kritiku tehdejších společenských reformátorů, jež se pokoušeli osvětou i teroristickými činy vůči vládě, probudit masy. Jde o mimořádnou příležitost shlédnout představení v intencích ruské divadelní školy u jejíhož vzniku stál Konstantin Stanislavskij.
HaDivadlo reprízuje po únorové premiéře (15. 19. 28. II.) autorské představení Jiřího Havelky Svět v ohrožení. Hra vychází z chiliastických představ mayského kalendáře kdy svět má zahynout o letošních Vánocích a ze sci-fi románu Davida Kehlmanna Mahlerův čas.
Divadlo Polárka reprízuje (16. 17 II.) po únorové premiéře, v rámci své vzdělávací linie pro středoškoláky, hru svého autorského kolektivu o postavě z keltských legend nazvanou Merlin. Má jít o několik pohledů na mýtickou postavu kouzelníka snad reminiscenci na keltské druidy.
Divadlo Radost reprízuje (27. I.) po lednové premiéře Limonádového Joea. Původně Brdečkova hra, pro školní představení střední školy, se změnila v kultovní filmové zpracování z roku 1964 a už v jakékoliv podobě neztratila humor a hravost.
Brněnská Filharmonie uvede (22. II.) v Besedním domě slavnostní koncert k 70. narozeninám legendární brněnské osobnosti Miloše Štědroně, muzikologa a hudebního skladatele. Kdo jednou slyšel naživo, či v médiích tohoto virtuózního řečníka a popularizátora vždy si odnášel hluboký dojem.
Janáčkova akademie múzických umění uvede (29. II.) v koncertním sále Hudební fakulty v rámci absolventských koncertů pěvecký recitál Marta Reichlová a cembalový recitál Ellen Plískové s programem kde zazní Telemanova Velikonoční kantáta i vzácně uváděné Křičkovy Slunečné písně a skladby francouzských klávesistů Couperina a Rameaua.
Kino Art po loňské digitalizaci uvádí festival Severská filmová zima (15.-19. II.). Islandská Vychladlá stopa (19. II.) z roku 2006 je thriller řešící čtvrt století starý zločin a švédský snímek Tak jako v nebi (18. II.) je cituplný příběh o lásce. Festival španělských filmů La Película (20.-26. II) uvádí (22. II.) kultovní Buňuelovu Viridianu. Film z roku 1961 popudil katolickou církev svou kritikou náboženského pokrytectví tak, že režisér za Španělska emigroval do Mexika.
Filmový klub v sále Břetislava Bakaly uvádí (22.-24. II.) filmy japonského Quentina Tarantina režiséra a herce Takeshi Kitana.
Kino Lucerna po digitalizaci uvádí (18.-20. II.) v 3D projekci britský potápěčský dokument Velké podmořské dobrodružství. Scorseseho Hugo a jeho velký objev uvádí (23.-26. II.) film mistra amerického krimi žánru.
Cinema City ve Velkém Špalíčku uvádí (18. II.) americký thriller Muži, kteří nenávidí ženy s Christoferem Plummerem v hlavní roli a kanadské drama Nebezpečná metoda (17. II.) o slavném psychiatrovi a filosofovi Carlu Jungovi a jeho učiteli Sigmundu Freudovi ve vztahu ke krásné pacientce. Lze jen očekávat jak se s těmito zakladatelskými osobnostmi psychiatrie v milostném trojúhelníku vyrovná režisér David Croneberg.
Festival Cinema Mundi odstartuje ve středu 29. února slavnostním zahájením za účasti Bolka Polívky na Náměstí Svobody a dvěma speciálními projekcemi. Ve Velkém Špalíčku se uskuteční exkluzivní VIP předpremiéra britského životopisného dramatu Železná lady s Meryl Streep v hlavní roli.
Stejně jako v loňském roce je připraven i volně přístupný český film spojený svou historií s udílením Oscarů. Tentokrát se jím s velkou pravděpodobností stane film Jana Hřebejka Musíme si pomáhat (2000), který se v roce 2001 dostal do pětice snímků nominovaných v kategorii Nejlepší cizojazyčný film. Projekce by se měl zúčastnit osobně režisér a filmová delegace. Každý festivalový den nabídne koktejl filmů z nejrůznějších koutů světa.
Dr. Vít Pospíšil, brnovinky, foto Severský filmový klub
{linkr:related;keywords:divadlo;limit:8;title:%C3%84%C2%8Dt%C3%84%C2%9Bte+tak%C3%83%C2%A9%3A}