Nová loď brněnské flotily - Lipsko.
Příznivci plaveb po brněnské přehradě se již 8. května mohou těšit na znovuzahájení plavební sezóny. A co víc – ke stávající lodní flotile přibude nová loď jménem Lipsko, která dorazila po čtyřdenní jízdě do přístavu ve středu.
V roce 2009 byla lodní doprava z důvodu čištění přehradní nádrže přerušena. Hladina přehrady byla vypuštěna o 10 metrů. Brněnská přehrada se díky tomu stala spíše cílem hledačů pokladů na jejím obnaženém dně.
Usazování na transportní kolejový vozík.
Loňská sezóna proto znamenala absenci lodní dopravy. V půlce letošního března se přehrada začala opět napouštět a po roce tak hladina dosáhla opět standardu. O rychlejší nátok se postaralo i jarní tání sněhu. 29. dubna byla v dopoledních hodinách do přístavu přivezena nová loď Lipsko. V doku pak proběhlo její úplné smontování pomocí synchronizace dvou obřích autojeřábů. Tahač s přívěsem pro nadměrné náklady vezl nové plavidlo z Hlavečníku u Týnce nad Labem již od pondělí 26. dubna. Přepravní tým tvořilo devět lidí a policejní doprovod. Po cestě posádku převozu čekalo mnoho komplikací - hlavně v podobě překážejících větví stromů, jež musely být odříznuty. Náročná cesta měla nakonec svůj zdárný cíl a tak do Brna zhruba po 50 letech dorazilo nové plavidlo - loď Lipsko.
Několikanápravový přívěs přivezl loď z Hlavečníku.
Brnovinky krátce vyzpovídaly vedoucího brněnské lodní dopravy Martina Eclera.
Jaké má loď rozměry, výtlak a počet míst?
Loď je pro 200 cestujících. Výtlak má asi 59 tun, dlouhá je 25 metrů a široká šest metrů a dvacet centimetrů.
Je Lipsko v něčem jiné než stávající flotila?
Je o čtyři metry delší než naše ostatní lodě. Má také jiný druh motoru – elektromotor s asynchrony.
Loď nesou dva speciální autojeřáby.
Cestující si mohou koupit několik typů výhodných jízdenek, například spojených se vstupem na hrad Veveří nebo do brněnské Zoo. Více na www.dpmb.cz nebo na webu www.zoobrno.cz
Těšíte se na plavby po brněnské přehradě?
text Síma, foto Marián K., brnovinky
Kategorie: zprávy Brno Zobrazeno: 3894
Nová loď brněnské flotily - Lipsko.
Příznivci plaveb po brněnské přehradě se již 8. května mohou těšit na znovuzahájení plavební sezóny. A co víc – ke stávající lodní flotile přibude nová loď jménem Lipsko, která dorazila po čtyřdenní jízdě do přístavu ve středu.
V roce 2009 byla lodní doprava z důvodu čištění přehradní nádrže přerušena. Hladina přehrady byla vypuštěna o 10 metrů. Brněnská přehrada se díky tomu stala spíše cílem hledačů pokladů na jejím obnaženém dně.
Usazování na transportní kolejový vozík.
Loňská sezóna proto znamenala absenci lodní dopravy. V půlce letošního března se přehrada začala opět napouštět a po roce tak hladina dosáhla opět standardu. O rychlejší nátok se postaralo i jarní tání sněhu. 29. dubna byla v dopoledních hodinách do přístavu přivezena nová loď Lipsko. V doku pak proběhlo její úplné smontování pomocí synchronizace dvou obřích autojeřábů. Tahač s přívěsem pro nadměrné náklady vezl nové plavidlo z Hlavečníku u Týnce nad Labem již od pondělí 26. dubna. Přepravní tým tvořilo devět lidí a policejní doprovod. Po cestě posádku převozu čekalo mnoho komplikací - hlavně v podobě překážejících větví stromů, jež musely být odříznuty. Náročná cesta měla nakonec svůj zdárný cíl a tak do Brna zhruba po 50 letech dorazilo nové plavidlo - loď Lipsko.
Několikanápravový přívěs přivezl loď z Hlavečníku.
Brnovinky krátce vyzpovídaly vedoucího brněnské lodní dopravy Martina Eclera.
Jaké má loď rozměry, výtlak a počet míst?
Loď je pro 200 cestujících. Výtlak má asi 59 tun, dlouhá je 25 metrů a široká šest metrů a dvacet centimetrů.
Je Lipsko v něčem jiné než stávající flotila?
Je o čtyři metry delší než naše ostatní lodě. Má také jiný druh motoru – elektromotor s asynchrony.
Loď nesou dva speciální autojeřáby.
Cestující si mohou koupit několik typů výhodných jízdenek, například spojených se vstupem na hrad Veveří nebo do brněnské Zoo. Více na www.dpmb.cz nebo na webu www.zoobrno.cz
Těšíte se na plavby po brněnské přehradě?
text Síma, foto Marián K., brnovinky