Z Moravského náměstí se mohou cyklisté prohánět v protisměru.
Město Brno po plánování cyklodopravy udělalo během posledních čtyř let i realizační kroky v opatření pro cyklisty. V letech 2007 až 2010 uvedlo do provozu dvanáct kilometrů nových značených cyklotras a cyklostezek. Oproti předcházejícímu období 2003 až 2006 je to více než dvojnásobný nárůst.
V Brně se začínají objevovat nová dopravní značení. Nedávno došlo ke zprovoznění prvního úseku jednosměrné ulice, kde cyklisté mohou jezdit i v protisměru. Jedná se o trasu z Moravského náměstí do ulice Brandlova. Nově mají cyklisté umožněn vjezd po celých 24 hodin do pěší zóny na Joštově ulici.
Letos v létě byla vyznačena první souvislá cyklotrasa z Nového Lískovce do centra města. Využívá moderních prvků dopravního značení, které se součástí české legislativy staly teprve nedávno. Jedná se například o víceúčelové jízdní pruhy, piktogramový koridor pro cyklisty, prostor pro cyklisty na křižovatkách.
21. září zástupci města Brna schválili Generel cyklistické dopravy. Strategický dokument definuje zásady podpory cyklodopravy ve městě a jeho součástí jsou i konkrétní úkoly týkající se například rozšiřování sítě značených cyklotras v ulicích, řešení přejezdů silnic, vjezdy do pěších zón, doplnění bezpečných stojanů na kola a rozvoj půjčování kol.
V současnosti město připravuje vyznačení bezpečných tras pro cyklisty na ulicích Kounicova, Veveří, Bratislavská nebo v úseku mezi Mendlovým náměstím a Hlinkami. Od října tohoto roku začne zpracovatel generelu působit v roli koordinátora realizace opatření pro cyklodopravu. Jeho úkolem bude například zajišťovat, aby se cyklodopravní značení objevilo na ulicích po všech opravách silnic spojených s obnovou dopravního značení.
text Síma, foto Marián K., brnovinky, zdroj město Brno
{linkr:related;keywords:cyklo;limit:5;title:%C3%84%C2%8Dt%C3%84%C2%9Bte+tak%C3%83%C2%A9%3A}
Kategorie: zprávy Brno Zobrazeno: 3349
Z Moravského náměstí se mohou cyklisté prohánět v protisměru.
Město Brno po plánování cyklodopravy udělalo během posledních čtyř let i realizační kroky v opatření pro cyklisty. V letech 2007 až 2010 uvedlo do provozu dvanáct kilometrů nových značených cyklotras a cyklostezek. Oproti předcházejícímu období 2003 až 2006 je to více než dvojnásobný nárůst.
V Brně se začínají objevovat nová dopravní značení. Nedávno došlo ke zprovoznění prvního úseku jednosměrné ulice, kde cyklisté mohou jezdit i v protisměru. Jedná se o trasu z Moravského náměstí do ulice Brandlova. Nově mají cyklisté umožněn vjezd po celých 24 hodin do pěší zóny na Joštově ulici.
Letos v létě byla vyznačena první souvislá cyklotrasa z Nového Lískovce do centra města. Využívá moderních prvků dopravního značení, které se součástí české legislativy staly teprve nedávno. Jedná se například o víceúčelové jízdní pruhy, piktogramový koridor pro cyklisty, prostor pro cyklisty na křižovatkách.
21. září zástupci města Brna schválili Generel cyklistické dopravy. Strategický dokument definuje zásady podpory cyklodopravy ve městě a jeho součástí jsou i konkrétní úkoly týkající se například rozšiřování sítě značených cyklotras v ulicích, řešení přejezdů silnic, vjezdy do pěších zón, doplnění bezpečných stojanů na kola a rozvoj půjčování kol.
V současnosti město připravuje vyznačení bezpečných tras pro cyklisty na ulicích Kounicova, Veveří, Bratislavská nebo v úseku mezi Mendlovým náměstím a Hlinkami. Od října tohoto roku začne zpracovatel generelu působit v roli koordinátora realizace opatření pro cyklodopravu. Jeho úkolem bude například zajišťovat, aby se cyklodopravní značení objevilo na ulicích po všech opravách silnic spojených s obnovou dopravního značení.
text Síma, foto Marián K., brnovinky, zdroj město Brno
{linkr:related;keywords:cyklo;limit:5;title:%C3%84%C2%8Dt%C3%84%C2%9Bte+tak%C3%83%C2%A9%3A}