Veletrh Svět reklamy sází na nízké náklady vystavujících.
Každá firma potřebuje reklamu a marketingovou komunikaci. O to více v době po krizi, kdy všichni usilují o své zákazníky. V každé firmě je člověk, který za reklamu zodpovídá, vymýšlí strategii, zadává výrobu, připravuje reklamní kampaně. A právě na tyto manažery cílí 5. ročník prezentačního veletrhu Svět reklamy, který se uskuteční 21. září 2010 v Orea hotelu Voroněž v Brně a o 14 dní později 5. října v hotelu Diplomat v Praze. Na podrobnosti se brnovinky zeptaly manažerky veletrhu Ing. Veroniky Hasalové z veletržní správy Omnis.
Je v něčem prezentační veletrh Svět reklamy odlišný než jiné reklamní veletrhy?
Pod slovem veletrh si většinou představíme několikadenní finančně, logisticky i časově náročnou akci s řadou někdy zbytečných doplňkových aktivit. Veletrh Svět reklamy je jednodenní, má jednoduché expozice, nízké účastnické poplatky a vše zaměřuje na jediné – na jednom místě shromáždit pestrou nabídku a v neformální atmosféře ji představit odborným návštěvníkům s reálnou poptávkou. Tento model nízkonákladového veletrhu se ukázal jako úspěšný. Například ve Švýcarsku se těmto akcím říká Tischmesse. Podobnost s nízkonákladovými aeroliniemi není náhodná. Tento koncept také umožňuje účast menším firmám, které nevystavují na nákladných akcích, ale jejich nabídka je přitom velmi zajímavá.
"Stačí sbalit prospekty, ceníky a vzorky a přijet."
Proč váš pořadatelský tým zvolil zářijové a říjnové temíny?
Na podzim se rozbíhá ve firmách příprava marketingových plánů a rozpočtů na rok 2011, případně se ještě ladí plány pro podzimní a vánoční trh. Zářijový termín umožňuje získat nové kontakty a inspiraci a tyto nové podněty zařadit do reklamních strategií. Návštěvníci řeší problém, čím novým v reklamě překvapit a vystavovatelé zase potřebují být se svými produkty do těchto strategií začleněni.
Pořádání stejného veletrhu na dvou místech nebývá zvykem. Co vás vedlo k jeho uspořádání v Brně i Praze?
První čtyři ročníky veletrhu se konaly v Brně, neboť na Moravě reklamní veletrh 12 let chyběl. Návštěvníci brněnského veletrhu byli převážně z Moravy a z Vysočiny, v menší míře z Prahy. Přitom Praha a české kraje představují stejný, ne-li větší potenciál návštěvnosti. Proto pořádáme Svět reklamy na dvou místech a vystavovatelé i návštěvníci si mohou vybrat podle regionu své působnosti. Většina vystavovatelů volí oba termíny.
Jubilejní 5. ročník bude opět v Interhotelu Voroněž.
Můžete popsat typického návštěvníka veletrhu? Komu je vlastně veletrh určen?
Především jsou to marketingoví manažeři firem, ale i veřejných institucí, které ve velkém rozsahu adresně zveme. Oslovujeme zejména aktivní obchodní a výrobní společnosti v oborech vyžadujících vyšší podíl reklamy na nákladech. Významnou skupinou návštěvníků jsou i firmy z reklamní branže hledající své subdodavatele.
Co mi jako návštěvníkovi může veletrh přinést?
Seznámíte se s horkými novinkami, novými nápady, technologiemi, představí se vám nové firmy se svojí nabídkou, budete mít možnost pohovořit se zástupci médií. Reklama je dynamický obor a pořád se objevují novinky. Přehled o nich získáte nejlépe na veletrhu, na internetu najdete zboží nebo službu jen když víte, co hledat. Výsledkem návštěvy by měla být inspirace, jak obohatit nebo změnit firemní reklamu a taška prospektů a kontaktů, kde tyto změny zadat či nakoupit.
"Jeden den si vyčlení i vytížení obchodní manažeři."
Jaké kladete požadavky na vystavovatele? Každý dnes nemá dostatek času a finančních prostředků na stavbu velké expozice.
Jak jsem již uvedla, Svět reklamy je nízkonákladový veletrh v jednoduchých expozicích. Říkáme, že stačí sbalit prospekty, ceníky a vzorky a přijet. Jeden den si vyčlení i vytížení obchodní manažeři a kontaktů zde mohou získat více než za týden cestování.
Kdy mohou návštěvníci dorazit a kde vlastně veletrh přesně naleznou?
Prezentační veletrh Svět reklamy se koná 21. září 2010 v kongresovém areálu Orea hotelu Voroněž v Brně, který se nachází hned vedle brněnského výstaviště. V okolí je dostatek parkovacích míst. O 14 dní později 5. října 2010 se koná Svět reklamy v hotelu Diplomat v Praze 6, jenž se nachází přímo na stanici metra Dejvická. Právě dopravní komfort pro návštěvníky hrál při volbě místa konání velkou roli. Otevírací hodiny jsou v obou případech od 9 do 17 hodin.
Už jste navštívili některý z minulých ročníků veletrhu Svět reklamy?
text a ilustrační foto Marián K., brnovinky (Svět reklamy Brno 2009)
Kategorie: zprávy Brno Zobrazeno: 2143
Veletrh Svět reklamy sází na nízké náklady vystavujících.
Každá firma potřebuje reklamu a marketingovou komunikaci. O to více v době po krizi, kdy všichni usilují o své zákazníky. V každé firmě je člověk, který za reklamu zodpovídá, vymýšlí strategii, zadává výrobu, připravuje reklamní kampaně. A právě na tyto manažery cílí 5. ročník prezentačního veletrhu Svět reklamy, který se uskuteční 21. září 2010 v Orea hotelu Voroněž v Brně a o 14 dní později 5. října v hotelu Diplomat v Praze. Na podrobnosti se brnovinky zeptaly manažerky veletrhu Ing. Veroniky Hasalové z veletržní správy Omnis.
Je v něčem prezentační veletrh Svět reklamy odlišný než jiné reklamní veletrhy?
Pod slovem veletrh si většinou představíme několikadenní finančně, logisticky i časově náročnou akci s řadou někdy zbytečných doplňkových aktivit. Veletrh Svět reklamy je jednodenní, má jednoduché expozice, nízké účastnické poplatky a vše zaměřuje na jediné – na jednom místě shromáždit pestrou nabídku a v neformální atmosféře ji představit odborným návštěvníkům s reálnou poptávkou. Tento model nízkonákladového veletrhu se ukázal jako úspěšný. Například ve Švýcarsku se těmto akcím říká Tischmesse. Podobnost s nízkonákladovými aeroliniemi není náhodná. Tento koncept také umožňuje účast menším firmám, které nevystavují na nákladných akcích, ale jejich nabídka je přitom velmi zajímavá.
"Stačí sbalit prospekty, ceníky a vzorky a přijet."
Proč váš pořadatelský tým zvolil zářijové a říjnové temíny?
Na podzim se rozbíhá ve firmách příprava marketingových plánů a rozpočtů na rok 2011, případně se ještě ladí plány pro podzimní a vánoční trh. Zářijový termín umožňuje získat nové kontakty a inspiraci a tyto nové podněty zařadit do reklamních strategií. Návštěvníci řeší problém, čím novým v reklamě překvapit a vystavovatelé zase potřebují být se svými produkty do těchto strategií začleněni.
Pořádání stejného veletrhu na dvou místech nebývá zvykem. Co vás vedlo k jeho uspořádání v Brně i Praze?
První čtyři ročníky veletrhu se konaly v Brně, neboť na Moravě reklamní veletrh 12 let chyběl. Návštěvníci brněnského veletrhu byli převážně z Moravy a z Vysočiny, v menší míře z Prahy. Přitom Praha a české kraje představují stejný, ne-li větší potenciál návštěvnosti. Proto pořádáme Svět reklamy na dvou místech a vystavovatelé i návštěvníci si mohou vybrat podle regionu své působnosti. Většina vystavovatelů volí oba termíny.
Jubilejní 5. ročník bude opět v Interhotelu Voroněž.
Můžete popsat typického návštěvníka veletrhu? Komu je vlastně veletrh určen?
Především jsou to marketingoví manažeři firem, ale i veřejných institucí, které ve velkém rozsahu adresně zveme. Oslovujeme zejména aktivní obchodní a výrobní společnosti v oborech vyžadujících vyšší podíl reklamy na nákladech. Významnou skupinou návštěvníků jsou i firmy z reklamní branže hledající své subdodavatele.
Co mi jako návštěvníkovi může veletrh přinést?
Seznámíte se s horkými novinkami, novými nápady, technologiemi, představí se vám nové firmy se svojí nabídkou, budete mít možnost pohovořit se zástupci médií. Reklama je dynamický obor a pořád se objevují novinky. Přehled o nich získáte nejlépe na veletrhu, na internetu najdete zboží nebo službu jen když víte, co hledat. Výsledkem návštěvy by měla být inspirace, jak obohatit nebo změnit firemní reklamu a taška prospektů a kontaktů, kde tyto změny zadat či nakoupit.
"Jeden den si vyčlení i vytížení obchodní manažeři."
Jaké kladete požadavky na vystavovatele? Každý dnes nemá dostatek času a finančních prostředků na stavbu velké expozice.
Jak jsem již uvedla, Svět reklamy je nízkonákladový veletrh v jednoduchých expozicích. Říkáme, že stačí sbalit prospekty, ceníky a vzorky a přijet. Jeden den si vyčlení i vytížení obchodní manažeři a kontaktů zde mohou získat více než za týden cestování.
Kdy mohou návštěvníci dorazit a kde vlastně veletrh přesně naleznou?
Prezentační veletrh Svět reklamy se koná 21. září 2010 v kongresovém areálu Orea hotelu Voroněž v Brně, který se nachází hned vedle brněnského výstaviště. V okolí je dostatek parkovacích míst. O 14 dní později 5. října 2010 se koná Svět reklamy v hotelu Diplomat v Praze 6, jenž se nachází přímo na stanici metra Dejvická. Právě dopravní komfort pro návštěvníky hrál při volbě místa konání velkou roli. Otevírací hodiny jsou v obou případech od 9 do 17 hodin.
Už jste navštívili některý z minulých ročníků veletrhu Svět reklamy?
text a ilustrační foto Marián K., brnovinky (Svět reklamy Brno 2009)