V týdnu od 21. do 26. června mohli Brňané v ulicích města zahlédnout autobus, který se na první pohled příliš nelišil od jakéhokoli jiného. Toto vozidlo ale bylo poháněno elektrickou energií. Dopravní podnik testoval jízdní vlastnosti elektrobusu v ulicích Brna. Obstál na rovině i v kopci.
Dopravnímu podniku města Brna elektrobus SOR EBN 10,5 na pět dní zapůjčila společnost E.ON, která ve spolupráci se společností SOR Libchavy elektrobus testuje v běžném provozu městské hromadné dopravy ve vybraných městech České republiky. Elektrobusem se během června mohli svézt cestující například i v Českých Budějovicích, Táboře nebo Zlíně.
Nízkopodlažní elektobus o délce 10,4 metru je poháněn asynchronním elektromotorem o výkonu 120kW, k jehož pohonu je využita energie z akumulátorů o kapacitě 170Ah. Ty jsou umístěny v zadní části vozu.
DPMB testoval elektrobus v provozu s cestujícími na tratích s různými profily – rovinatém i kopcovitém, a to především z důvodu zjištění spotřeby energie. Při brzdění je využívána takzvaná rekuperace, díky které se baterie brzděním dobíjí.
První zkušenosti z provozu ukazují, že elektrobus má podobné jízdní vlastnosti jako trolejbus. Kopcovitý terén mu nedělá výraznější problémy a zvýšená spotřeba energie při jízdě do kopce je kompenzována rekuperací při jízdě opačným směrem – z kopce.
Celkový dojezd na jedno nabití je v rozmezí 120 až 150 kilometrů.
Dopravní podnik města Brna zkoušel elektrobus na linkách 32, 33, 37, 25 a 67.
MaK., foto Martin Seidl, brnovinky, zdroj DPMB
{linkr:related;keywords:dpmb;exclude:1495,1492,1487,1485;limit:5;title:%C3%84%C2%8Dt%C3%84%C2%9Bte+tak%C3%83%C2%A9%3A}
Kategorie: zprávy Brno Zobrazeno: 5106
V týdnu od 21. do 26. června mohli Brňané v ulicích města zahlédnout autobus, který se na první pohled příliš nelišil od jakéhokoli jiného. Toto vozidlo ale bylo poháněno elektrickou energií. Dopravní podnik testoval jízdní vlastnosti elektrobusu v ulicích Brna. Obstál na rovině i v kopci.
Dopravnímu podniku města Brna elektrobus SOR EBN 10,5 na pět dní zapůjčila společnost E.ON, která ve spolupráci se společností SOR Libchavy elektrobus testuje v běžném provozu městské hromadné dopravy ve vybraných městech České republiky. Elektrobusem se během června mohli svézt cestující například i v Českých Budějovicích, Táboře nebo Zlíně.
Nízkopodlažní elektobus o délce 10,4 metru je poháněn asynchronním elektromotorem o výkonu 120kW, k jehož pohonu je využita energie z akumulátorů o kapacitě 170Ah. Ty jsou umístěny v zadní části vozu.
DPMB testoval elektrobus v provozu s cestujícími na tratích s různými profily – rovinatém i kopcovitém, a to především z důvodu zjištění spotřeby energie. Při brzdění je využívána takzvaná rekuperace, díky které se baterie brzděním dobíjí.
První zkušenosti z provozu ukazují, že elektrobus má podobné jízdní vlastnosti jako trolejbus. Kopcovitý terén mu nedělá výraznější problémy a zvýšená spotřeba energie při jízdě do kopce je kompenzována rekuperací při jízdě opačným směrem – z kopce.
Celkový dojezd na jedno nabití je v rozmezí 120 až 150 kilometrů.
Dopravní podnik města Brna zkoušel elektrobus na linkách 32, 33, 37, 25 a 67.
MaK., foto Martin Seidl, brnovinky, zdroj DPMB
{linkr:related;keywords:dpmb;exclude:1495,1492,1487,1485;limit:5;title:%C3%84%C2%8Dt%C3%84%C2%9Bte+tak%C3%83%C2%A9%3A}