Před časem jsem v Blogu na úvod psal, že možná ve městě Brně potkáte něco, co tam nepatří. Jak jsem říkal, tak se stalo. Centrum Brna bylo ve čtvrtek 3. září obsypáno hovínky. Ale nebojte, nejsme žádná čuňata. Ta hovínka sice vypadala věrohodně, ale přesto se všechna poztrácela v kapsách těch, kteří na ně narazili a většinou dostali záchvat smíchu :-) Tak taková byla naše další guerrillová kampaň, jenž sloužila k tomu, aby se BrNovinky a Lama Rek dostali zase více do paměti občanů Brna.
Vše začalo již dlouho předtím, kdy jsem dostal jeden z mnoha nápadů na provedení guerrillové kampaně. Vymyšlených jich mám už mnoho, jen je realizovat. A tak jsem jednoho dne otevřel svůj Guerrillas zápisník a pro pozdní brněnské léto vybral kampaň G3 - hovínka.
Pořídili jsme si dostatek modelovací hmoty a protože je někde ve městě podklad světlý, jinde tmavý, vyrobili jsme dvě verze hovínek. Bílé a nahnědlé. Hmota se pořádně lepila, ale dílko se podařilo. Jenže, co dál? Když položíme hovínka jednoduše na zem, tak jen uvalíme na pejsky špatné světlo u veřejnosti.
Vyrobili jsme tedy krátké tyčky, na nichž byla umístěna vlaječka s nápisem.... lepší bude, když se podíváte přímo na fotografie. Ten text mě napadl ve chvíli, kdy jsem několikrát v tramvaji i na jiných místech slyšel Brňáky, jak si pořád na všechno stěžují. Říkali, že vláda je na h...., ceny v obchodech jsou na h...., počasí je na h...., prostě všechno je na h....
Nicméně, hovínka, ve kterých jsou zapíchnuty vlaječky - toho už si někdo jistě všimne. To už si lidé nebudou říkat, že pejsci jsou čuňata, ale že ten, kdo do hovínek píchá vlaječky, tak ten je čuně a pořádné. Ale když přijdou blíže, určitě jim bude jasné, že jde o trik. Zajisté to poznali.
Umístili jsme v centru Brna necelou stovku
hovínek a když jsme pak znovu obcházeli terén bylo jich 95 % pryč a zbytek byl polámaný od těch, kteří je ne
viděli a rozšlapali nebo od aut. Hovínka už určitě zdobí stolky a vitrínky sběračům hovínek. Jednoho z nich jsme dokonce stihli vyfotografovat. Když vcházel s hovínkem do tramvaje, n
esl jej jako svátost po celé tramvaji. To si o něm sp
olucestující asi pomysleli pěkné věci, navíc, když měl v hovínku zapíchnutou vlaječku :-D
Myslíte, že si vymýšlíme ptákoviny? My si to nemyslíme. Guerrillové kampaně v Brně i jinde po světě, na něž se specializuje Lama Rek mají své opodstatnění. Vždy jsou totiž jedinečné a někdy doslova šokují. No, koho by taky napadlo do hovínek zapichovat vlaječky.
Je dobré, že tato kampaň nikomu neublížila, nic neponičila a sami diváci se postarali o to, aby byla uklizena. Správná guerrillová kampaň má trvat krátkou dobu a pak se zas hezky vypařit, jakoby nic. Ti, kteří ji měli možnost vidět na vlastní oči, ji díky její originalitě sami odprezentují dál svým známým, kamarádům... a tak to má být.
Možná vás zajímá, zda jsme schopni měřit efekt takové kampaně. Ano, jsme. Pomáhá nám s tím jeden z mnoha výborných nástrojů od společnosti Google - Google Analytics. A tak jsme jednoduše zjistili, že po aplikaci Gé trojky - hovínek, křivka návštěvnosti našeho portálu BrNovinky.cz strmě vyletěla nahoru. Smysl to tedy určitě mělo.
Nebude trvat dlouho a zase vás v Brně něčím
překvapíme :-)
nápad, text & foto Marián K. a Lama Rek,
realizace
kampaně G3 Síma & Marián K.
Kategorie: zprávy Brno Zobrazeno: 4188
Před časem jsem v Blogu na úvod psal, že možná ve městě Brně potkáte něco, co tam nepatří. Jak jsem říkal, tak se stalo. Centrum Brna bylo ve čtvrtek 3. září obsypáno hovínky. Ale nebojte, nejsme žádná čuňata. Ta hovínka sice vypadala věrohodně, ale přesto se všechna poztrácela v kapsách těch, kteří na ně narazili a většinou dostali záchvat smíchu :-) Tak taková byla naše další guerrillová kampaň, jenž sloužila k tomu, aby se BrNovinky a Lama Rek dostali zase více do paměti občanů Brna.
Vše začalo již dlouho předtím, kdy jsem dostal jeden z mnoha nápadů na provedení guerrillové kampaně. Vymyšlených jich mám už mnoho, jen je realizovat. A tak jsem jednoho dne otevřel svůj Guerrillas zápisník a pro pozdní brněnské léto vybral kampaň G3 - hovínka.
Pořídili jsme si dostatek modelovací hmoty a protože je někde ve městě podklad světlý, jinde tmavý, vyrobili jsme dvě verze hovínek. Bílé a nahnědlé. Hmota se pořádně lepila, ale dílko se podařilo. Jenže, co dál? Když položíme hovínka jednoduše na zem, tak jen uvalíme na pejsky špatné světlo u veřejnosti.
Vyrobili jsme tedy krátké tyčky, na nichž byla umístěna vlaječka s nápisem.... lepší bude, když se podíváte přímo na fotografie. Ten text mě napadl ve chvíli, kdy jsem několikrát v tramvaji i na jiných místech slyšel Brňáky, jak si pořád na všechno stěžují. Říkali, že vláda je na h...., ceny v obchodech jsou na h...., počasí je na h...., prostě všechno je na h....
Nicméně, hovínka, ve kterých jsou zapíchnuty vlaječky - toho už si někdo jistě všimne. To už si lidé nebudou říkat, že pejsci jsou čuňata, ale že ten, kdo do hovínek píchá vlaječky, tak ten je čuně a pořádné. Ale když přijdou blíže, určitě jim bude jasné, že jde o trik. Zajisté to poznali.
Umístili jsme v centru Brna necelou stovku
hovínek a když jsme pak znovu obcházeli terén bylo jich 95 % pryč a zbytek byl polámaný od těch, kteří je ne
viděli a rozšlapali nebo od aut. Hovínka už určitě zdobí stolky a vitrínky sběračům hovínek. Jednoho z nich jsme dokonce stihli vyfotografovat. Když vcházel s hovínkem do tramvaje, n
esl jej jako svátost po celé tramvaji. To si o něm sp
olucestující asi pomysleli pěkné věci, navíc, když měl v hovínku zapíchnutou vlaječku :-D
Myslíte, že si vymýšlíme ptákoviny? My si to nemyslíme. Guerrillové kampaně v Brně i jinde po světě, na něž se specializuje Lama Rek mají své opodstatnění. Vždy jsou totiž jedinečné a někdy doslova šokují. No, koho by taky napadlo do hovínek zapichovat vlaječky.
Je dobré, že tato kampaň nikomu neublížila, nic neponičila a sami diváci se postarali o to, aby byla uklizena. Správná guerrillová kampaň má trvat krátkou dobu a pak se zas hezky vypařit, jakoby nic. Ti, kteří ji měli možnost vidět na vlastní oči, ji díky její originalitě sami odprezentují dál svým známým, kamarádům... a tak to má být.
Možná vás zajímá, zda jsme schopni měřit efekt takové kampaně. Ano, jsme. Pomáhá nám s tím jeden z mnoha výborných nástrojů od společnosti Google - Google Analytics. A tak jsme jednoduše zjistili, že po aplikaci Gé trojky - hovínek, křivka návštěvnosti našeho portálu BrNovinky.cz strmě vyletěla nahoru. Smysl to tedy určitě mělo.
Nebude trvat dlouho a zase vás v Brně něčím
překvapíme :-)
nápad, text & foto Marián K. a Lama Rek,
realizace
kampaně G3 Síma & Marián K.