brnovinky

Přepnout do PC verze

Pionýrská se otevírá. Po roce a s tichým asfaltem

608-nova-Pionyrska-Brno-28092012-IMG 0382-MaKBrněnským řidičům se opět trochu ulehčí. Nedlouho po otevření Královopolských tunelů se svezou po nové Pionýrské. Speciální povrch ze živičné směsi má snížit hlučnost dopravy. Rekonstrukcí prošly také kanalizační a vodovodní sítě, veřejné osvětlení včetně 2 stožárů a trakční vedení trolejbusů v délce 350 metrů. Součástí stavby byla obnova zeleně. Celková rekonstrukce městský rozpočet vyšla na 117 milionů.


Nová komunikace – Pionýrská – se řidičům otevírá v pondělí 1. října 2012. Rekonstrukce trvala patnáct měsíců a začala v loňském červenci.

„Po více než roce otevíráme nově opravenou ulici Pionýrskou, která v minulých měsících komplikovala dopravní situaci brněnským řidičům. Je zde použita nová technologie výroby asfaltu, který by měl přinést snížení hluku. V současné době připravujeme pro rekonstrukci ulici Milady Horákovou, která se bude opravovat v úseku od Koliště po ulici Durďákovou,“ říká primátor města Brna Roman Onderka.

V přípravě projekt evidence dopravních uzavírek na internetu

„Po zdárném zahájení provozu Královopolského tunelu se brněnští řidiči dočkají dalšího ulehčení průjezdu městem. Více než rok trvající uzavírka sice znepříjemnila řidičům život, avšak byla nutným opatřením, aby mohla být provedena kompletní rekonstrukce frekventované ulice Pionýrské. Provoz po této ulici by v budoucnu měl být plynulejší a méně hlučný. Zároveň město na základě komplikací, které vznikly v souvislosti s uzavírkou ulice Pionýrské, začalo připravovat projekt evidence dopravních uzavírek na internetu, jehož spuštění lze očekávat do konce tohoto roku,“ uvádí první náměstek primátora Robert Kotzian.

Investici si vyžádaly rekonstrukce kanalizačních stok, kanalizačních přípojek, jež byly prováděny částečně protlakem a částečně otevřeným výkopem. Součástí prací byla rekonstrukce vodovodu. V rámci stavby došlo také k přeložkám veřejného osvětlení v délce 38 metrů včetně 2 stožárů a přeložky kabelů i přeložka trakčního vedení trolejbusů v délce 350 m. Obnovu vozovky odborníci provedli na ploše 7 160 m2 se speciálním povrchem ze živičné směsi, navržené ČVUT Praha, která má snížit hlučnost dopravy. Součástí stavby byla rovněž obnova zeleně.

Investor: statutární město Brno

Zhotovitel: Skanska, a.s., a IMOS Brno, a.s.

Termín rekonstrukce: 07/2011 – 09/2012

Finance: celkem 117,3 mil. korun (z toho 114,3 mil. Kč inženýrská a projekční činnost, kanalizace, vodovody, komunikace, přeložky sítí). Vedle toho byla realizována oprava chodníků společností Brněnské komunikace, a. s., za 3 mil. Kč

foto MaK., brnovinky

Joomla SEF URLs by Artio

(c) MaK., 2008-2099, všechna práva vyhrazena, kopírování obsahu jen se svolením redakce

Nahoru PC verze