Písek, bahno a kamení - stav v létě 2009.
Dlouhá pauza lodní dopravy v Brně je u konce. Lodě vyrazí 8. května na svoji první oficiální plavbu v nové sezóně. Zároveň bude slavnostně pokřtěn nováček flotily - loď Lipsko. Zahájení plavební sezóny začíná v areálu přístaviště v Brně - Bystrci v sobotu v 11 hodin.
Přestávka provozu lodní dopravy a vypuštění přehradní nádrže mělo umožnit její vyčištění a zbavení od sinic, nánosů bahna, odpadků a dalších nečistot. Přehrada tak v letošní sezóně možná přitáhne více zájemců o relaxaci na jejích březích.
Nová loď Lipsko nahradila Pionýra.
Lodě Brněnské přehrady jsou velice šetrné životnímu prostředí - plují na elektřinu. Díky tomu nejsou přilehlí chataři rušeni dunivým hlukem lodních motorů.
Vody řeky Svratky byly prvně rozvířeny lodní dopravou 5. května 1946 na trase Bystrc – Kozí horka – Sokolské koupaliště – Osada – Rokle – Obora – Zouvalka – hrad Veveří a zpět. V polovině 20. století lodě začaly plout až na Mečkov a později do Veverské Bítýšky.
Zajímavostí je vzhled provozně - správní budovy lodní dopravy. Ta svým tvarem a barvou symbolizuje loď. Poté, co vysloužilá loď Pionýr skončila na suchu v areálu nového sportoviště Hněvkovského v Brně - jih, čítá flotila šest lodí. Mezi ně se řadí právě nové Lipsko, Veveří, Dallas, Praha, Bratislava a Brno.
Kdy jste naposledi pluli po přehradě?
text a foto Marián K., brnovinky
Kategorie: zprávy Brno Zobrazeno: 2334
Písek, bahno a kamení - stav v létě 2009.
Dlouhá pauza lodní dopravy v Brně je u konce. Lodě vyrazí 8. května na svoji první oficiální plavbu v nové sezóně. Zároveň bude slavnostně pokřtěn nováček flotily - loď Lipsko. Zahájení plavební sezóny začíná v areálu přístaviště v Brně - Bystrci v sobotu v 11 hodin.
Přestávka provozu lodní dopravy a vypuštění přehradní nádrže mělo umožnit její vyčištění a zbavení od sinic, nánosů bahna, odpadků a dalších nečistot. Přehrada tak v letošní sezóně možná přitáhne více zájemců o relaxaci na jejích březích.
Nová loď Lipsko nahradila Pionýra.
Lodě Brněnské přehrady jsou velice šetrné životnímu prostředí - plují na elektřinu. Díky tomu nejsou přilehlí chataři rušeni dunivým hlukem lodních motorů.
Vody řeky Svratky byly prvně rozvířeny lodní dopravou 5. května 1946 na trase Bystrc – Kozí horka – Sokolské koupaliště – Osada – Rokle – Obora – Zouvalka – hrad Veveří a zpět. V polovině 20. století lodě začaly plout až na Mečkov a později do Veverské Bítýšky.
Zajímavostí je vzhled provozně - správní budovy lodní dopravy. Ta svým tvarem a barvou symbolizuje loď. Poté, co vysloužilá loď Pionýr skončila na suchu v areálu nového sportoviště Hněvkovského v Brně - jih, čítá flotila šest lodí. Mezi ně se řadí právě nové Lipsko, Veveří, Dallas, Praha, Bratislava a Brno.
Kdy jste naposledi pluli po přehradě?
text a foto Marián K., brnovinky