brnovinky

Přepnout do PC verze

Primátor Roman Onderka prorazil Dobrovského tunely v Brně

uvod_Prorazeni_Dobrovskeho_tunelu_Brno_IMG_0562_25032010_MKPrimátor Roman Onderka prorazil Dobrovského tunely v Brně

25. březen 2010 se zapsal do dějin města Brna jako slavnostní proražení tubusu Královopolského tunelu, jenž je součástí brněnského velkého městského okruhu.

 

Projekt s oficiálním názvem „Silnice I/42, VMO, Dobrovského B“ po svém dokončení podstatně sníží hustotu dopravy ve vnitřním Brně.Prorazeni_Dobrovskeho_tunelu_Brno_IMG_0481_25032010_MK

 

„Dnešní den je prvním krokem ke zprovoznění stavby v roce 2011, respektive v roce 2012. Velký městský okruh je zásadní prioritou města Brna s ohledem na život obyvatel a dopravy ve městě. Nesmíme však zapomenout na to, že současný poslední průraz je také o trpělivosti a toleranci obyvatel Králova Pole a Žabovřesk, za což bych jim nyní chtěl poděkovat“, sdělil ke slavnostnímu dni primátor města Brna Roman Onderka.Prorazeni_Dobrovskeho_tunelu_Brno_IMG_0496_25032010_MK

 

Stavba se nachází na území městských částí Královo Pole a Žabovřesky. Její hlavní část tvoří dva tubusy ražených tunelů. Tunel I je dlouhý 1237 metrů a tunel II 1258 metrů. Součástí stavby je 450 dalších stavebních objektů a provozních souborů.

 

Nadloží tunelu se pohybuje v rozmezí od pouhých šesti metrů u provizorních portálů po maximální hodnotu 21 metrů.Prorazeni_Dobrovskeho_tunelu_Brno_IMG_0539_25032010_MK

 

„Na stavbě musely být použity unikátní technologie - především z důvodu extrémních a komplikovaných geologických podmínek a z důvodu maximálního zajištění bezpečnosti pracovníků a okolí stavby,“ prozradil generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Ing. Alfred Brunclík.

 

Signalizační a bezpečnostní vybavení tunelů bude mít požadované evropské parametry. Bude v nich automaticky řízený systém odvětrání s odsáváním znečištěného vzduchu. V případě požáru bude možné odsávat z kteréhokoliv místa požáru až 250 m3 vzduchu za vteřinu.Prorazeni_Dobrovskeho_tunelu_Brno_IMG_0552_25032010_MK

 

Osvětlení tunelů bude plně automaticky řízené a to včetně nouzových režimů s možností přizpůsobit se konkrétním podmínkám v tunelu a jeho nejbližším okolí. Na okamžité podmínky, jak na velkém městském okruhu, tak i v celém Brně, bude reagovat proměnné dopravní značení.Prorazeni_Dobrovskeho_tunelu_Brno_IMG_0584_25032010_MK

 

Zprůjezdnění silnice č. I/42 velkého městského okruhu je plánováno na rok 2011 a kompletní dokončení díla na květen roku 2014.

 

text Síma, foto Marián K., BrNovinky

 

 

Primátor Roman Onderka prorazil Dobrovského tunely v Brně

uvod_Prorazeni_Dobrovskeho_tunelu_Brno_IMG_0562_25032010_MKPrimátor Roman Onderka prorazil Dobrovského tunely v Brně

25. březen 2010 se zapsal do dějin města Brna jako slavnostní proražení tubusu Královopolského tunelu, jenž je součástí brněnského velkého městského okruhu.

 

Projekt s oficiálním názvem „Silnice I/42, VMO, Dobrovského B“ po svém dokončení podstatně sníží hustotu dopravy ve vnitřním Brně.Prorazeni_Dobrovskeho_tunelu_Brno_IMG_0481_25032010_MK

 

„Dnešní den je prvním krokem ke zprovoznění stavby v roce 2011, respektive v roce 2012. Velký městský okruh je zásadní prioritou města Brna s ohledem na život obyvatel a dopravy ve městě. Nesmíme však zapomenout na to, že současný poslední průraz je také o trpělivosti a toleranci obyvatel Králova Pole a Žabovřesk, za což bych jim nyní chtěl poděkovat“, sdělil ke slavnostnímu dni primátor města Brna Roman Onderka.Prorazeni_Dobrovskeho_tunelu_Brno_IMG_0496_25032010_MK

 

Stavba se nachází na území městských částí Královo Pole a Žabovřesky. Její hlavní část tvoří dva tubusy ražených tunelů. Tunel I je dlouhý 1237 metrů a tunel II 1258 metrů. Součástí stavby je 450 dalších stavebních objektů a provozních souborů.

 

Nadloží tunelu se pohybuje v rozmezí od pouhých šesti metrů u provizorních portálů po maximální hodnotu 21 metrů.Prorazeni_Dobrovskeho_tunelu_Brno_IMG_0539_25032010_MK

 

„Na stavbě musely být použity unikátní technologie - především z důvodu extrémních a komplikovaných geologických podmínek a z důvodu maximálního zajištění bezpečnosti pracovníků a okolí stavby,“ prozradil generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Ing. Alfred Brunclík.

 

Signalizační a bezpečnostní vybavení tunelů bude mít požadované evropské parametry. Bude v nich automaticky řízený systém odvětrání s odsáváním znečištěného vzduchu. V případě požáru bude možné odsávat z kteréhokoliv místa požáru až 250 m3 vzduchu za vteřinu.Prorazeni_Dobrovskeho_tunelu_Brno_IMG_0552_25032010_MK

 

Osvětlení tunelů bude plně automaticky řízené a to včetně nouzových režimů s možností přizpůsobit se konkrétním podmínkám v tunelu a jeho nejbližším okolí. Na okamžité podmínky, jak na velkém městském okruhu, tak i v celém Brně, bude reagovat proměnné dopravní značení.Prorazeni_Dobrovskeho_tunelu_Brno_IMG_0584_25032010_MK

 

Zprůjezdnění silnice č. I/42 velkého městského okruhu je plánováno na rok 2011 a kompletní dokončení díla na květen roku 2014.

 

text Síma, foto Marián K., BrNovinky

 

 

Joomla SEF URLs by Artio

(c) MaK., 2008-2099, všechna práva vyhrazena, kopírování obsahu jen se svolením redakce

Nahoru PC verze