brnovinky

Přepnout do PC verze

Trojice nových lodí v Brně úplná. Utrecht pokřtěn

Flotila lodí na Brněnské přehradě se opět rozrostla. Trojici nových typově stejných lodí dotvořila v sobotu 28. května 2011 loď Utrecht. Také ta nese jméno po partnerském městě Brna - nizozemském Utrechtu. Křtem nové lodi vyvrcholily oslavy jubilejní 65. sezóny lodní dopravy v Brně.


Krest_lodi_Utrecht_Brno_28052011_DSC_7144_MSSlavnostního křtu a spuštění Utrechtu na hladinu se zúčastnil primátor Brna Roman Onderka, jeho excelence velvyslanec Nizozemska v České republice Jan Cornelis Henneman a generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek. Lodi Utrecht žehnal farář Martin Bejček. I Utrecht byl pokřtěn tradičním rituálem – rozbitím lahve šampaňského o trup.

Utrecht je letos již druhou lodí, kterou Dopravní podnik města Brna veřejnosti představil. Před dvěma týdny byla na vodu slavnostně spuštěna loď Vídeň. Kromě dvou nových lodí dostala lodní doprava k narozeninám i novou výpravnu, která byla otevřena rovněž před dvěma týdny. Celý nový objekt, kterému dominuje bílá trojúhelníková plachta, stál pět milionů korun a práce na něm trvaly zhruba čtyři měsíce.

Krest_lodi_Utrecht_Brno_28052011_DSC_7174_MSV další etapě rekonstrukce přístaviště pak plánuje Dopravní podnik opravit přístupovou komunikaci k nové výpravně a nástupním můstkům.

Technické parametry nových lodí (Lipsko, Vídeň, Utrecht)

  • Délka trupu: 25 metrů
  • Šířka trupu: 6,22 metru
  • Maximální ponor: 1,15 metru
  • Hmotnost prázdné lodi: 58 tun
  • Obsaditelnost: 200 osob
  • Max. rychlost: 15 km/h
  • Výtlak: 90 tun
  • Cena: 15,5 milionu korun

Lodě jsou bezbariérové včetně WC, oproti starším lodím je provoz také tišší. V dubnu byl na kapitánské můstky všech tří nových lodí nainstalován fotovoltaický systém, který tvoří šest panelů.

Krest_lodi_Utrecht_Brno_28052011_DSC_7183_MSSystém je určen pro provoz spotřebičů na palubě lodi, například klimatizace kapitánského můstku. Špičkový výkon systému je 1,2 kWp, za slunečného počasí pokrývá přibližně 5 % celkové spotřeby energie lodi.

foto Martin Seidl, brnovinky, zdroj DPMB

{linkr:related;keywords:p%C3%85%C2%99ehrada;limit:5;title:%C3%84%C2%8Dt%C3%84%C2%9Bte+tak%C3%83%C2%A9%3A}

Trojice nových lodí v Brně úplná. Utrecht pokřtěn

Flotila lodí na Brněnské přehradě se opět rozrostla. Trojici nových typově stejných lodí dotvořila v sobotu 28. května 2011 loď Utrecht. Také ta nese jméno po partnerském městě Brna - nizozemském Utrechtu. Křtem nové lodi vyvrcholily oslavy jubilejní 65. sezóny lodní dopravy v Brně.


Krest_lodi_Utrecht_Brno_28052011_DSC_7144_MSSlavnostního křtu a spuštění Utrechtu na hladinu se zúčastnil primátor Brna Roman Onderka, jeho excelence velvyslanec Nizozemska v České republice Jan Cornelis Henneman a generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek. Lodi Utrecht žehnal farář Martin Bejček. I Utrecht byl pokřtěn tradičním rituálem – rozbitím lahve šampaňského o trup.

Utrecht je letos již druhou lodí, kterou Dopravní podnik města Brna veřejnosti představil. Před dvěma týdny byla na vodu slavnostně spuštěna loď Vídeň. Kromě dvou nových lodí dostala lodní doprava k narozeninám i novou výpravnu, která byla otevřena rovněž před dvěma týdny. Celý nový objekt, kterému dominuje bílá trojúhelníková plachta, stál pět milionů korun a práce na něm trvaly zhruba čtyři měsíce.

Krest_lodi_Utrecht_Brno_28052011_DSC_7174_MSV další etapě rekonstrukce přístaviště pak plánuje Dopravní podnik opravit přístupovou komunikaci k nové výpravně a nástupním můstkům.

Technické parametry nových lodí (Lipsko, Vídeň, Utrecht)

  • Délka trupu: 25 metrů
  • Šířka trupu: 6,22 metru
  • Maximální ponor: 1,15 metru
  • Hmotnost prázdné lodi: 58 tun
  • Obsaditelnost: 200 osob
  • Max. rychlost: 15 km/h
  • Výtlak: 90 tun
  • Cena: 15,5 milionu korun

Lodě jsou bezbariérové včetně WC, oproti starším lodím je provoz také tišší. V dubnu byl na kapitánské můstky všech tří nových lodí nainstalován fotovoltaický systém, který tvoří šest panelů.

Krest_lodi_Utrecht_Brno_28052011_DSC_7183_MSSystém je určen pro provoz spotřebičů na palubě lodi, například klimatizace kapitánského můstku. Špičkový výkon systému je 1,2 kWp, za slunečného počasí pokrývá přibližně 5 % celkové spotřeby energie lodi.

foto Martin Seidl, brnovinky, zdroj DPMB

{linkr:related;keywords:p%C3%85%C2%99ehrada;limit:5;title:%C3%84%C2%8Dt%C3%84%C2%9Bte+tak%C3%83%C2%A9%3A}

Joomla SEF URLs by Artio

(c) MaK., 2008-2099, všechna práva vyhrazena, kopírování obsahu jen se svolením redakce

Nahoru PC verze