brnovinky

Přepnout do PC verze

Pivovar Starobrno zve na exkurzi účastníky Pivovarsko-sladařských dnů

Ječmen jako základní surovina pro výrobu sladu bude stěžejním tématem Pivovarsko-sladařských dnů, které se ve čtvrtek 8. 9. a v pátek 9. 9. konají v Brně. Na setkání se sejdou na dvě stovky pivovarnických odborníků z celé České republiky. Akci organizuje Výzkumný ústav pivovarsko-sladařský v Praze spolu se brněnskou Mendelovou univerzitou a pražskou Vysokou školou chemicko-technologickou.


Podobná setkání se konají každoročně, záštitu nad letošním 24. ročníkem převzal pivovar Starobrno, který také je generálním partnerem celé akce. „Do Brna se sjede většina sládků a dalších pivovarnických odborníků z celé republiky. Letošní přednášky jsou zaměřeny na slad a potažmo sladovnický ječmen, ze kterého se slad vyrábí. Výzkumné projekty zkoumají vliv některých složek ve sladu na kvalitu finálního produktu, tedy piva. Pivovarníci se dozvědí ale i další novinky ze svého oboru a některé práce byly zaměřeny i na další neméně důležité suroviny – chmel a kvasnice,“ řekl vrchní sládek a manažer pivovaru Starobrno Tomáš Pluháček.

Komunikace kvality surovin k výrobě piva je pro starobrněnský pivovar dlouhodobou prioritou. Starobrněnské pivo je proslulé používáním nejkvalitnějších surovin – a pivovar to chce vzkázat svým konzumentům. Proto v polovině prázdnin odstartovala nová kampaň s názvem „moravský ječmen“.

„Kvalita ječmenného sladu zásadně ovlivňuje kvalitu i chuť piva, proto ve starobrněnském pivovaru používáme slad z Hodonic a Kroměříže. Tyto sladovny zpracovávají ječmen z úrodných oblastí Hané, který je po celém světě díky genetickému základu a půdním i klimatickým podmínkám považován za špičkový,“ konstatoval Tomáš Pluháček. O kvalitě sladu proto na jižní Moravě informuje billboardová kampaň. Kromě toho se tuto informací štamgasti dozvědí ze stojánků na stole a plakátů ve svých oblíbených restauracích.

Kromě odborných přednášek a diskusí ovšem na účastníky Pivovarsko-sladařských dnů čeká exkurze do starobrněnského pivovaru. Jeden z nemodernějších podniků svého druhu v Evropě se totiž může pochlubit moderní varnou, která je v provozu teprve 3 roky. Kromě ní se půjdou podívat na linku k vyfukování, plnění a balení Maxilahví ze speciálního plastu. Linku za 100 milionů korun společnost Heineken pořídila jako první ze všech pivovarů před půldruhým rokem. Dnes se do Maxilahví plní Starobrno Tradiční, Starobrno Medium a další piva z portfolia Heinekenu ČR (Zlatopramen, Březňák, krušovická Dvanáctka a nealkoholické Fríí).

foto MaK., brnovinky, zdroj Heineken ČR

{linkr:related;keywords:pivo;limit:5;title:%C3%84%C2%8Dt%C3%84%C2%9Bte+tak%C3%83%C2%A9%3A}

Joomla SEF URLs by Artio

(c) MaK., 2008-2099, všechna práva vyhrazena, kopírování obsahu jen se svolením redakce

Nahoru PC verze