Třicet nejlepších profesionálů z restaurací, hostinců i dalších provozoven soutěžilo ve středu 13. dubna v Pivovarské restauraci v Brně v regionálním kole třetího ročníku soutěže Hvězda výčepu. Utkání v Brně předcházela soutěžní klání v Ústí nad Labem a Krušovicích. Deset nejlepších pokračuje do finále v Praze.
Výsledky regionálního kola soutěže Hvězda výčepu 2011 v Brně přinesly překvapení, na prvních třech místech skončily výhradně ženy. Absolutní vítězkou se stala Andrea Horáková z Bedna baru v Ivančicích, druhé místo obsadila Renata Drlíková z restauračního zařízení Hřiště Ivančice. Třetí příčka patří Ireně Pelikánové z Hospody u Cvrčka v Mašovicích.
Vítězky získaly diplomy, finanční odměnu ve výši 5, 3 tisíce a jeden tisíc korun a postoupily do celostátního finále v Praze. Spolu s nimi na finále Hvězdy výčepu 2011 pojedou soutěžící, kteří skončili na dalších sedmi místech za nimi.
Soutěž v regionálním kole měla stejně jako v minulosti tři části. V písemném testu soutěžící prokazovali znalosti značky, produktů a pivovarů a správné péče o pivo. V další části měli příležitost prezentovat provozovnu, ve které působí. V praktické zkoušce pak čepovali domácí pivní značky do sklenic s obsahem 0,3 a 0,5 litru a prémiovou značku Heineken do sklenice s obsahem 0,25 litru.
„Odborná porota posuzuje správnou míru a výšku pěny a také vizuální vzhled natočeného piva. Hodnotí se i celkový dojem při čepování, tedy správná příprava pivního skla, způsob čepování i závěrečné servírování,“ přibližuje Hvězdu výčepu obchodní sládek Svatopluk Vrzala ze společnosti Heineken Česká republika, která soutěž pořádá.
Jak dále Vrzala uvádí, správné čepování piva je důležité také proto, že přispívá k vyzdvižení charakteristických znaků piva, především pěnivosti a chuti. „Kvalitu piva primárně ovlivňují suroviny použité při výrobě a vlastní výrobní technologie, ale správné čepování a servírování přispívá k celkovému dojmu při jeho pití,“ uzavírá Svatopluk Vrzala.
Rozhodující finále, v němž absolutní vítěz obdrží prestižní titul Hvězda výčepu 2011, zájezd do Amsterodamu a finanční odměnu ve výši 30 tisíc korun pro sebe a dalších 30 tisíc pro provozovnu, se bude konat 20. dubna v restauraci Lidový dům v Praze-Kbelích.
Pivovar Starobrno patří k nejmodernějším podnikům svého druhu v Evropě. Od roku 2008 je zde v provozu nová varna, od roku 2010 přímo v areálu funguje i linka na výrobu a stáčení piva do 1,5 litrových Maxilahví – obalů ze speciálního plastu, vyvinutých speciálně pro pivo. Díky existenci linky, zatím jediné v České republice, se pivovaru Starobrno za rok 2010 poprvé v historii podařilo překonat hranici 1 milionů hektolitrů piva, vyrobených za kalendářní rok.
V čele pivovaru v současnosti stojí manažer a vrchní sládek Tomáš Pluháček. Starobrno vyrábí tradiční výčepní piva - světlé, černé, řezák, ležák, pivní speciál Baron Trenck, nefiltrovanou kvasnicovou třináctku a unikátní speciální Zelené pivo. Oblibě se mezi spotřebiteli těší jedenáctistupňové Médium. Piva z portfolia starobrněnského pivovaru se pravidelně umisťují na předních příčkách v degustačních soutěžích.
MaK., brnovinky, foto a zdroj Heineken ČR
{linkr:related;keywords:pivo;limit:5;title:%C3%84%C2%8Dt%C3%84%C2%9Bte+tak%C3%83%C2%A9%3A}
Kategorie: gurmán Brno Zobrazeno: 5977
Třicet nejlepších profesionálů z restaurací, hostinců i dalších provozoven soutěžilo ve středu 13. dubna v Pivovarské restauraci v Brně v regionálním kole třetího ročníku soutěže Hvězda výčepu. Utkání v Brně předcházela soutěžní klání v Ústí nad Labem a Krušovicích. Deset nejlepších pokračuje do finále v Praze.
Výsledky regionálního kola soutěže Hvězda výčepu 2011 v Brně přinesly překvapení, na prvních třech místech skončily výhradně ženy. Absolutní vítězkou se stala Andrea Horáková z Bedna baru v Ivančicích, druhé místo obsadila Renata Drlíková z restauračního zařízení Hřiště Ivančice. Třetí příčka patří Ireně Pelikánové z Hospody u Cvrčka v Mašovicích.
Vítězky získaly diplomy, finanční odměnu ve výši 5, 3 tisíce a jeden tisíc korun a postoupily do celostátního finále v Praze. Spolu s nimi na finále Hvězdy výčepu 2011 pojedou soutěžící, kteří skončili na dalších sedmi místech za nimi.
Soutěž v regionálním kole měla stejně jako v minulosti tři části. V písemném testu soutěžící prokazovali znalosti značky, produktů a pivovarů a správné péče o pivo. V další části měli příležitost prezentovat provozovnu, ve které působí. V praktické zkoušce pak čepovali domácí pivní značky do sklenic s obsahem 0,3 a 0,5 litru a prémiovou značku Heineken do sklenice s obsahem 0,25 litru.
„Odborná porota posuzuje správnou míru a výšku pěny a také vizuální vzhled natočeného piva. Hodnotí se i celkový dojem při čepování, tedy správná příprava pivního skla, způsob čepování i závěrečné servírování,“ přibližuje Hvězdu výčepu obchodní sládek Svatopluk Vrzala ze společnosti Heineken Česká republika, která soutěž pořádá.
Jak dále Vrzala uvádí, správné čepování piva je důležité také proto, že přispívá k vyzdvižení charakteristických znaků piva, především pěnivosti a chuti. „Kvalitu piva primárně ovlivňují suroviny použité při výrobě a vlastní výrobní technologie, ale správné čepování a servírování přispívá k celkovému dojmu při jeho pití,“ uzavírá Svatopluk Vrzala.
Rozhodující finále, v němž absolutní vítěz obdrží prestižní titul Hvězda výčepu 2011, zájezd do Amsterodamu a finanční odměnu ve výši 30 tisíc korun pro sebe a dalších 30 tisíc pro provozovnu, se bude konat 20. dubna v restauraci Lidový dům v Praze-Kbelích.
Pivovar Starobrno patří k nejmodernějším podnikům svého druhu v Evropě. Od roku 2008 je zde v provozu nová varna, od roku 2010 přímo v areálu funguje i linka na výrobu a stáčení piva do 1,5 litrových Maxilahví – obalů ze speciálního plastu, vyvinutých speciálně pro pivo. Díky existenci linky, zatím jediné v České republice, se pivovaru Starobrno za rok 2010 poprvé v historii podařilo překonat hranici 1 milionů hektolitrů piva, vyrobených za kalendářní rok.
V čele pivovaru v současnosti stojí manažer a vrchní sládek Tomáš Pluháček. Starobrno vyrábí tradiční výčepní piva - světlé, černé, řezák, ležák, pivní speciál Baron Trenck, nefiltrovanou kvasnicovou třináctku a unikátní speciální Zelené pivo. Oblibě se mezi spotřebiteli těší jedenáctistupňové Médium. Piva z portfolia starobrněnského pivovaru se pravidelně umisťují na předních příčkách v degustačních soutěžích.
MaK., brnovinky, foto a zdroj Heineken ČR
{linkr:related;keywords:pivo;limit:5;title:%C3%84%C2%8Dt%C3%84%C2%9Bte+tak%C3%83%C2%A9%3A}