Tvorbu brněnské umělkyně Bohuslavy Olešové jsme měli možnost poznat již začátkem října na Atelier Open v Brně. Tato jedinečná akce lidem umožňuje již od roku 2005 nahlédnout do ateliérů umělců a osobně se s nimi setkat.
Bohuslava Olešová tvoří v podkroví Galerie ARS na Veselé ulici v Brně. Její prací je malba, kresba a prostorové objekty z kovu, papíru, nití, dřeva a peří.
Dovídáme se, že zpočátku byla její tvorba zaměřena na realismus. Malovala krajiny a akty. Tvořila sítě nejdříve v kresbách, poté v malbách a nyní mají podobu prostorových objektů. Podle autorky sítě znázorňují jakousi danost - například to, že dýcháme. Její tvorba prošla i surrealismem. Po nějaké době tvoření Bohuslava zjistila, že ji nezajímá tak úplně realita a začala se zajímat o filozofické názory. Od reality se tak dostala až k totální abstrakci.
Život člověka a jeho prožitky znázorňuje ve své tvorbě tím, že překrývá již hotový obraz dalšími obrazy. Na sebe klade až osm obrazů, jakoby to, co postupně prožíváme. Poté žiletkou odkryje podklady, které ukazují jakési původní poznání - situaci, kdy si sáhneme do zkušenosti. Řezy nejsou chaotické, ale mají svůj řád. Děje, které jsou v nás, tak pomocí obrazu vyplývají. To jsou takzvané skrytosti.
Umělkyně tvoří v cyklech, které na sebe navazují. Jedním z nich je právě cyklus Skrytosti.
V současnosti se velmi zajímá o energie člověka na člověka, energii země a vesmíru. To znázorňuje cyklus Gravitační stehy inspirovaný teorií vesmírných strun. Bohuslava znázorňuje struny v kresbách, malbách i v prostorových objektech. Poslední zmiňované tvoří ve volné přírodě, na hradech a dalších místech i za hranicemi České republiky.
Dalším cyklem je Neutrinová pošta. Opět jde o vesmírnou záležitost. Neutriny jsou nejmenší částečky které existují a procházejí námi, betonem a vším.
U cyklu Řezané je podkladem nekonečné vršení gest, linií ploch, barev, světel, stop a magických znaků. Obraz pak umělkyně rozřezává opět žiletkou až do podkladů. To je znázorněním toho, že člověk už má nějak zaběhnutý život a je neustále nucen do něčeho, co mu není vlastní, například poslouchat příkazy.
Posledním cyklem je Žízeň nekonečna, vycházející z filozofických názorů Demokritose a T. S. Eliota. Cyklus vychází z myšlenky, že konec je tam, kde začínáme.
Tvorba jednoho takového obrazu trvá asi dva roky. Mezitím Bohuslava dělá jiné obrazy a díla. "Obraz jakoby zraje a hotové obrazy někdy přemalovávám i po 10-ti letech. Pořád jakoby tam bylo něco jiného", sděluje autorka.
Když umělkyně bydlela u rodičů, dělala olejomalby, poté pastely a kresby. Tvořila s drátem a nyní zůstává věrná akrylovým barvám, které jsou cenově dostupné.
10. listopadu se setkáváme s Bohuslavou podruhé na její výstavě "Viditelné a neviditelné" v Galerii ARS v Brně. Název výstavy opět vychází z různých filozofických názorů.
Výstavní místo je velmi vzdušné a prostorné. Po stěnách jsou rozmístěny obrazy z autorčiných výše uvedených cyklů. Do oka nám ihned padne prostorový umělecký objekt z nití. Jedná se o dílo Odnikud nikam - nikam odnikud, jež vychází z Principu neurčitosti S. Hawkinga. Zhotovení díla trvalo autorce asi týden.
Jednotlivé obrazy okouzlují a přitahují svojí magičností. Zvláště pak do červena laděné obrazy nebo modrý obraz, ve kterém nacházím magické oko. Díla jsou natolik poutavá, že mě nutí se na ně dívat znovu a znovu a objevovat v nich něco dalšího. Na zemi nacházíme v kupce různé hadříky. Z vysvětlivky zjišťujeme, že jde o hadříky k utírání barev. Nu, je jich docela hodně.
Bohuslava vystavuje také díla z obarveného papíru prošitého nití a obohacená o další detaily. Nechybí ani kresby tužkou.
Pro návštěvníky autorka přichystala výborná vína a tak se nad abstraktními obrazy hned lépe přemýšlí :-). Přichází spousta gratulantů s kyticí a malířka jen září a všem věnuje maximální pozornost. Prohazujeme s autorkou také pár slov a poté se loučíme s přáním další úspěšné tvorby.
Neváhejte a zastavte se v Galerii ARS na Veselé ulici v Brně. Dveře jsou dokořán do 4. prosince 2009.
Zajímá vás teorie vesmíru a abstraktní tvorba?
text Síma, foto Marián K.
ou poznatky - říká umělkyně z Brna Bohuslava Olešová
Tvorbu brněnské umělkyně Bohuslavy Olešové jsme měli možnost poznat již začátkem října na Atelier Open v Brně. Tato jedinečná akce lidem umožňuje již od roku 2005 nahlédnout do ateliérů umělců a osobně se s nimi setkat.
Bohuslava Olešová tvoří v podkroví Galerie ARS na Veselé ulici v Brně. Její prací je malba, kresba a prostorové objekty z kovu, papíru, nití, dřeva a peří.
Dovídáme se, že zpočátku byla její tvorba zaměřena na realismus. Malovala krajiny a akty. Tvořila sítě nejdříve v kresbách, poté v malbách a nyní mají podobu prostorových objektů. Podle autorky sítě znázorňují jakousi danost - například to, že dýcháme. Její tvorba prošla i surrealismem. Po nějaké době tvoření Bohuslava zjistila, že ji nezajímá tak úplně realita a začala se zajímat o filozofické názory. Od reality se tak dostala až k totální abstrakci.
Život člověka a jeho prožitky znázorňuje ve své tvorbě tím, že překrývá již hotový obraz dalšími obrazy. Na sebe klade až osm obrazů, jakoby to, co postupně prožíváme. Poté žiletkou odkryje podklady, které ukazují jakési původní poznání - situaci, kdy si sáhneme do zkušenosti. Řezy nejsou chaotické, ale mají svůj řád. Děje, které jsou v nás, tak pomocí obrazu vyplývají. To jsou takzvané skrytosti.
Umělkyně tvoří v cyklech, které na sebe navazují. Jedním z nich je právě cyklus Skrytosti.
V současnosti se velmi zajímá o energie člověka na člověka, energii země a vesmíru. To znázorňuje cyklus Gravitační stehy inspirovaný teorií vesmírných strun. Bohuslava znázorňuje struny v kresbách, malbách i v prostorových objektech. Poslední zmiňované tvoří ve volné přírodě, na hradech a dalších místech i za hranicemi České republiky.
Dalším cyklem je Neutrinová pošta. Opět jde o vesmírnou záležitost. Neutriny jsou nejmenší částečky které existují a procházejí námi, betonem a vším.
U cyklu Řezané je podkladem nekonečné vršení gest, linií ploch, barev, světel, stop a magických znaků. Obraz pak umělkyně rozřezává opět žiletkou až do podkladů. To je znázorněním toho, že člověk už má nějak zaběhnutý život a je neustále nucen do něčeho, co mu není vlastní, například poslouchat příkazy.
Posledním cyklem je Žízeň nekonečna, vycházející z filozofických názorů Demokritose a T. S. Eliota. Cyklus vychází z myšlenky, že konec je tam, kde začínáme.
Tvorba jednoho takového obrazu trvá asi dva roky. Mezitím Bohuslava dělá jiné obrazy a díla. "Obraz jakoby zraje a hotové obrazy někdy přemalovávám i po 10-ti letech. Pořád jakoby tam bylo něco jiného", sděluje autorka.
Když umělkyně bydlela u rodičů, dělala olejomalby, poté pastely a kresby. Tvořila s drátem a nyní zůstává věrná akrylovým barvám, které jsou cenově dostupné. 10. listopadu se setkáváme s Bohuslavou podruhé na její výstavě "Viditelné a neviditelné" v Galerii ARS v Brně. Název výstavy opět vychází z různých filozofických názorů. Výstavní místo je velmi vzdušné a prostorné. Po stěnách jsou rozmístěny obrazy z autorčiných výše uvedených cyklů. Do oka nám ihned padne prostorový umělecký objekt z nití. Jedná se o dílo Odnikud nikam - nikam odnikud, jež vychází z Principu neurčitosti S. Hawkinga. Zhotovení díla trvalo autorce asi týden. Jednotlivé obrazy okouzlují a přitahují svojí magičností. Zvláště pak do červena laděné obrazy nebo modrý obraz, ve kterém nacházím magické oko. Díla jsou natolik poutavá, že mě nutí se na ně dívat znovu a znovu a objevovat v nich něco dalšího. Na zemi nacházíme v kupce různé hadříky. Z vysvětlivky zjišťujeme, že jde o hadříky k utírání barev. Nu, je jich docela hodně. Bohuslava vystavuje také díla z obarveného papíru prošitého nití a obohacená o další detaily. Nechybí ani kresby tužkou. Pro návštěvníky autorka přichystala výborná vína a tak se nad abstraktními obrazy hned lépe přemýšlí :-). Přichází spousta gratulantů s kyticí a malířka jen září a všem věnuje maximální pozornost. Prohazujeme s autorkou také pár slov a poté se loučíme s přáním další úspěšné tvorby. Neváhejte a zastavte se v Galerii ARS na Veselé ulici v Brně. Dveře jsou dokořán do 4. prosince 2009.
Kategorie: umění a výstavy Brno Zobrazeno: 4484
Tvorbu brněnské umělkyně Bohuslavy Olešové jsme měli možnost poznat již začátkem října na Atelier Open v Brně. Tato jedinečná akce lidem umožňuje již od roku 2005 nahlédnout do ateliérů umělců a osobně se s nimi setkat.
Bohuslava Olešová tvoří v podkroví Galerie ARS na Veselé ulici v Brně. Její prací je malba, kresba a prostorové objekty z kovu, papíru, nití, dřeva a peří.
Dovídáme se, že zpočátku byla její tvorba zaměřena na realismus. Malovala krajiny a akty. Tvořila sítě nejdříve v kresbách, poté v malbách a nyní mají podobu prostorových objektů. Podle autorky sítě znázorňují jakousi danost - například to, že dýcháme. Její tvorba prošla i surrealismem. Po nějaké době tvoření Bohuslava zjistila, že ji nezajímá tak úplně realita a začala se zajímat o filozofické názory. Od reality se tak dostala až k totální abstrakci.
Život člověka a jeho prožitky znázorňuje ve své tvorbě tím, že překrývá již hotový obraz dalšími obrazy. Na sebe klade až osm obrazů, jakoby to, co postupně prožíváme. Poté žiletkou odkryje podklady, které ukazují jakési původní poznání - situaci, kdy si sáhneme do zkušenosti. Řezy nejsou chaotické, ale mají svůj řád. Děje, které jsou v nás, tak pomocí obrazu vyplývají. To jsou takzvané skrytosti.
Umělkyně tvoří v cyklech, které na sebe navazují. Jedním z nich je právě cyklus Skrytosti.
V současnosti se velmi zajímá o energie člověka na člověka, energii země a vesmíru. To znázorňuje cyklus Gravitační stehy inspirovaný teorií vesmírných strun. Bohuslava znázorňuje struny v kresbách, malbách i v prostorových objektech. Poslední zmiňované tvoří ve volné přírodě, na hradech a dalších místech i za hranicemi České republiky.
Dalším cyklem je Neutrinová pošta. Opět jde o vesmírnou záležitost. Neutriny jsou nejmenší částečky které existují a procházejí námi, betonem a vším.
U cyklu Řezané je podkladem nekonečné vršení gest, linií ploch, barev, světel, stop a magických znaků. Obraz pak umělkyně rozřezává opět žiletkou až do podkladů. To je znázorněním toho, že člověk už má nějak zaběhnutý život a je neustále nucen do něčeho, co mu není vlastní, například poslouchat příkazy.
Posledním cyklem je Žízeň nekonečna, vycházející z filozofických názorů Demokritose a T. S. Eliota. Cyklus vychází z myšlenky, že konec je tam, kde začínáme.
Tvorba jednoho takového obrazu trvá asi dva roky. Mezitím Bohuslava dělá jiné obrazy a díla. "Obraz jakoby zraje a hotové obrazy někdy přemalovávám i po 10-ti letech. Pořád jakoby tam bylo něco jiného", sděluje autorka.
Když umělkyně bydlela u rodičů, dělala olejomalby, poté pastely a kresby. Tvořila s drátem a nyní zůstává věrná akrylovým barvám, které jsou cenově dostupné.
10. listopadu se setkáváme s Bohuslavou podruhé na její výstavě "Viditelné a neviditelné" v Galerii ARS v Brně. Název výstavy opět vychází z různých filozofických názorů.
Výstavní místo je velmi vzdušné a prostorné. Po stěnách jsou rozmístěny obrazy z autorčiných výše uvedených cyklů. Do oka nám ihned padne prostorový umělecký objekt z nití. Jedná se o dílo Odnikud nikam - nikam odnikud, jež vychází z Principu neurčitosti S. Hawkinga. Zhotovení díla trvalo autorce asi týden.
Jednotlivé obrazy okouzlují a přitahují svojí magičností. Zvláště pak do červena laděné obrazy nebo modrý obraz, ve kterém nacházím magické oko. Díla jsou natolik poutavá, že mě nutí se na ně dívat znovu a znovu a objevovat v nich něco dalšího. Na zemi nacházíme v kupce různé hadříky. Z vysvětlivky zjišťujeme, že jde o hadříky k utírání barev. Nu, je jich docela hodně.
Bohuslava vystavuje také díla z obarveného papíru prošitého nití a obohacená o další detaily. Nechybí ani kresby tužkou.
Pro návštěvníky autorka přichystala výborná vína a tak se nad abstraktními obrazy hned lépe přemýšlí :-). Přichází spousta gratulantů s kyticí a malířka jen září a všem věnuje maximální pozornost. Prohazujeme s autorkou také pár slov a poté se loučíme s přáním další úspěšné tvorby.
Neváhejte a zastavte se v Galerii ARS na Veselé ulici v Brně. Dveře jsou dokořán do 4. prosince 2009.
Zajímá vás teorie vesmíru a abstraktní tvorba?
text Síma, foto Marián K.
ou poznatky - říká umělkyně z Brna Bohuslava Olešová
Tvorbu brněnské umělkyně Bohuslavy Olešové jsme měli možnost poznat již začátkem října na Atelier Open v Brně. Tato jedinečná akce lidem umožňuje již od roku 2005 nahlédnout do ateliérů umělců a osobně se s nimi setkat.
Bohuslava Olešová tvoří v podkroví Galerie ARS na Veselé ulici v Brně. Její prací je malba, kresba a prostorové objekty z kovu, papíru, nití, dřeva a peří.
Dovídáme se, že zpočátku byla její tvorba zaměřena na realismus. Malovala krajiny a akty. Tvořila sítě nejdříve v kresbách, poté v malbách a nyní mají podobu prostorových objektů. Podle autorky sítě znázorňují jakousi danost - například to, že dýcháme. Její tvorba prošla i surrealismem. Po nějaké době tvoření Bohuslava zjistila, že ji nezajímá tak úplně realita a začala se zajímat o filozofické názory. Od reality se tak dostala až k totální abstrakci.
Život člověka a jeho prožitky znázorňuje ve své tvorbě tím, že překrývá již hotový obraz dalšími obrazy. Na sebe klade až osm obrazů, jakoby to, co postupně prožíváme. Poté žiletkou odkryje podklady, které ukazují jakési původní poznání - situaci, kdy si sáhneme do zkušenosti. Řezy nejsou chaotické, ale mají svůj řád. Děje, které jsou v nás, tak pomocí obrazu vyplývají. To jsou takzvané skrytosti.
Umělkyně tvoří v cyklech, které na sebe navazují. Jedním z nich je právě cyklus Skrytosti.
V současnosti se velmi zajímá o energie člověka na člověka, energii země a vesmíru. To znázorňuje cyklus Gravitační stehy inspirovaný teorií vesmírných strun. Bohuslava znázorňuje struny v kresbách, malbách i v prostorových objektech. Poslední zmiňované tvoří ve volné přírodě, na hradech a dalších místech i za hranicemi České republiky.
Dalším cyklem je Neutrinová pošta. Opět jde o vesmírnou záležitost. Neutriny jsou nejmenší částečky které existují a procházejí námi, betonem a vším.
U cyklu Řezané je podkladem nekonečné vršení gest, linií ploch, barev, světel, stop a magických znaků. Obraz pak umělkyně rozřezává opět žiletkou až do podkladů. To je znázorněním toho, že člověk už má nějak zaběhnutý život a je neustále nucen do něčeho, co mu není vlastní, například poslouchat příkazy.
Posledním cyklem je Žízeň nekonečna, vycházející z filozofických názorů Demokritose a T. S. Eliota. Cyklus vychází z myšlenky, že konec je tam, kde začínáme.
Tvorba jednoho takového obrazu trvá asi dva roky. Mezitím Bohuslava dělá jiné obrazy a díla. "Obraz jakoby zraje a hotové obrazy někdy přemalovávám i po 10-ti letech. Pořád jakoby tam bylo něco jiného", sděluje autorka.
Když umělkyně bydlela u rodičů, dělala olejomalby, poté pastely a kresby. Tvořila s drátem a nyní zůstává věrná akrylovým barvám, které jsou cenově dostupné. 10. listopadu se setkáváme s Bohuslavou podruhé na její výstavě "Viditelné a neviditelné" v Galerii ARS v Brně. Název výstavy opět vychází z různých filozofických názorů. Výstavní místo je velmi vzdušné a prostorné. Po stěnách jsou rozmístěny obrazy z autorčiných výše uvedených cyklů. Do oka nám ihned padne prostorový umělecký objekt z nití. Jedná se o dílo Odnikud nikam - nikam odnikud, jež vychází z Principu neurčitosti S. Hawkinga. Zhotovení díla trvalo autorce asi týden. Jednotlivé obrazy okouzlují a přitahují svojí magičností. Zvláště pak do červena laděné obrazy nebo modrý obraz, ve kterém nacházím magické oko. Díla jsou natolik poutavá, že mě nutí se na ně dívat znovu a znovu a objevovat v nich něco dalšího. Na zemi nacházíme v kupce různé hadříky. Z vysvětlivky zjišťujeme, že jde o hadříky k utírání barev. Nu, je jich docela hodně. Bohuslava vystavuje také díla z obarveného papíru prošitého nití a obohacená o další detaily. Nechybí ani kresby tužkou. Pro návštěvníky autorka přichystala výborná vína a tak se nad abstraktními obrazy hned lépe přemýšlí :-). Přichází spousta gratulantů s kyticí a malířka jen září a všem věnuje maximální pozornost. Prohazujeme s autorkou také pár slov a poté se loučíme s přáním další úspěšné tvorby. Neváhejte a zastavte se v Galerii ARS na Veselé ulici v Brně. Dveře jsou dokořán do 4. prosince 2009.