Výstava k 80tému výročí Masarykova okruhu v Brně Masec končí v Technickém muzeu v Brně 27. února. Návštěvníci tak mají poslední možnost shlédnout originální zástupce jednotlivých historických etap. Vedle sebe stojí prvorepublikové závodní automobily s moderními vozy šedesátých a osmdesátých let. Opomenuty nejsou ani závodní motocykly slavných jezdců, například Franty Šťastného.
Motto: "S větrem o závod"
První závod na Masarykově okruhu v Brně se jel 28. září 1930. Díky náročné trati se hned v dalším roce Brno dostalo do mezinárodního kalendáře a zařadilo se tak mezi řadu dalších slavných závodních center, jako byly v té době například Nürburgring, Spa nebo Monza. Od té doby uplynulo už 80 let a Technické muzeum v Brně připomíná toto významné výročí výstavou. Ta 27. únorem končí.
Masarykův okruh se během své historie proměnil celkem pětkrát. Roky 1930-1937 zahrnují období největší slávy okruhu. V té době vznikl a trať měřila neuvěřitelných 29,14 km. Jezdili zde jezdci zvučných jmen - Chiron, Caracciola, Morgenstern, „Létající Mantovan“- Nuvolari, Bruno Sojka a další. Brno se tak proslavilo i v zahraničí, zejména prostřednictvím skvělé mezinárodní konkurence.
Druhá etapa v letech 1949 až 1963 začíná po několikaleté přestávce, kterou způsobila válka. Okruh se opět zaskvěl v plné kráse, ale již ve zcela nové podobě. Trať byla zkrácena a směr jízdy se otočil.
Poprvé se závody jely pod názvem Velká cena. Od roku 1950 začíná nová éra závodů motocyklů, které později zcela zastínily automobily. Rok 1949 byl také ve znamení tragických havárií, na některé zůstaly „památky“ dodnes, příkladem může být Farinova zatáčka.
Trať okruhu se změnila ještě celkem dvakrát, než byl v červnu roku 1987 zprovozněn speciální automotodrom, který zahájil zcela novou etapu v historii brněnského Masarykova okruhu.
MaK., brnovinky, zdroj a foto Technické muzeum Brno
{linkr:related;keywords:v%C3%83%C2%BDstava;limit:5;title:%C3%84%C2%8Dt%C3%84%C2%9Bte+tak%C3%83%C2%A9%3A}
Kategorie: umění a výstavy Brno Zobrazeno: 4924
Výstava k 80tému výročí Masarykova okruhu v Brně Masec končí v Technickém muzeu v Brně 27. února. Návštěvníci tak mají poslední možnost shlédnout originální zástupce jednotlivých historických etap. Vedle sebe stojí prvorepublikové závodní automobily s moderními vozy šedesátých a osmdesátých let. Opomenuty nejsou ani závodní motocykly slavných jezdců, například Franty Šťastného.
Motto: "S větrem o závod"
První závod na Masarykově okruhu v Brně se jel 28. září 1930. Díky náročné trati se hned v dalším roce Brno dostalo do mezinárodního kalendáře a zařadilo se tak mezi řadu dalších slavných závodních center, jako byly v té době například Nürburgring, Spa nebo Monza. Od té doby uplynulo už 80 let a Technické muzeum v Brně připomíná toto významné výročí výstavou. Ta 27. únorem končí.
Masarykův okruh se během své historie proměnil celkem pětkrát. Roky 1930-1937 zahrnují období největší slávy okruhu. V té době vznikl a trať měřila neuvěřitelných 29,14 km. Jezdili zde jezdci zvučných jmen - Chiron, Caracciola, Morgenstern, „Létající Mantovan“- Nuvolari, Bruno Sojka a další. Brno se tak proslavilo i v zahraničí, zejména prostřednictvím skvělé mezinárodní konkurence.
Druhá etapa v letech 1949 až 1963 začíná po několikaleté přestávce, kterou způsobila válka. Okruh se opět zaskvěl v plné kráse, ale již ve zcela nové podobě. Trať byla zkrácena a směr jízdy se otočil.
Poprvé se závody jely pod názvem Velká cena. Od roku 1950 začíná nová éra závodů motocyklů, které později zcela zastínily automobily. Rok 1949 byl také ve znamení tragických havárií, na některé zůstaly „památky“ dodnes, příkladem může být Farinova zatáčka.
Trať okruhu se změnila ještě celkem dvakrát, než byl v červnu roku 1987 zprovozněn speciální automotodrom, který zahájil zcela novou etapu v historii brněnského Masarykova okruhu.
MaK., brnovinky, zdroj a foto Technické muzeum Brno
{linkr:related;keywords:v%C3%83%C2%BDstava;limit:5;title:%C3%84%C2%8Dt%C3%84%C2%9Bte+tak%C3%83%C2%A9%3A}