Alkohol za volant nepatří. Všichni to ví, ale stále se nacházejí nezodpovědní řidiči. Následky dopravních nehod způsobených podnapilými řidiči jsou někdy na celý život. Přitom stačí málo – ctít pravidlo, že s promile v krvi se za volant nesedá. Řidič může odjet taxíkem. Ale co jeho plechový miláček? Řešení je nasnadě. Stačí si zavolat některou ze společností, která domů odveze řidiče i s jeho autem. Jak to funguje brnovinkám prozradil Petr Šebek, majitel společnosti Drink Taxtrans Brno.
Drink Taxtrans Brno - drink taxi
tel.: 775 71 46 46
Jak jste se k této činnosti dostal?
Původně jsem si potřeboval přivydělat, zkusil jsem to u dnes asi nejznámější společnosti na trhu v tomto oboru. Baví mě motorismus a řízení. Pod naší značkou Drink Taxtrans Brno fungujeme přes rok. Odvozu zákazníků jejich autem se už ale věnuji více než sedm let. Tím, že jsem osobně dlouho řídil, poznával jsem, co se zákazníkům líbí a co ne, a službu zlepšoval. Nakonec jsem se osamostatnil.
Na tuto činnost musí být skupina zapálených lidí. Povedlo se mi na tuto práci sehnat skupinu nadšenců, s nimiž spolupracujeme dodnes. S jedním autem by to nešlo, musíme umět vyhovět více zákazníkům najednou. Snažíme se vždy zákazníkovi předem říci, za jak dlouho přijedeme. Když se hlásí více zákazníků najednou, má dispečer dost práce. Jsme spojeni přes vysílačky, máme svůj placený kanál.
Kde služba odvozu zákazníka i s jeho autem vznikla?
Myslím, že se jedná o tuzemskou službu. Jinde v zahraničí tuto službu neznají. V Česku začala v Praze, pak následovala další města republiky včetně Brna.
Myslíte, že jsou dnes díky možnosti dostat se domů i s autem, a přitom neřídit, řidiči více zodpovědní?
Nevím, řekl bych tak padesát na padesát. Někteří, než aby dali v rámci města dvě tři stovky za odvoz, je raději investují do dalších štamprlí a pak řídí. Já, i když si dám jedno pivo, jdu pěšky nebo si zavolám naše chlapce.
Kdo si odvoz objednává? Jen soukromé osoby nebo i firmy pro celou skupinu pijáků najednou?
Obsloužili jsme i firemní večírky. Firmy se zpravidla informují dopředu. Pro některé jezdíme pravidelně, někdy dodáme jen řidiče. 90 procent objednávek je soukromých. Máme už svoji pravidelnou klientelu. Někdo volá častěji, někdo méně.
Co když zákazník už zavolat nezvládne, volá barman?
Ano, nebo volají z recepce hotelu, například pro cizince.
Jak odvoz vlastním vozem funguje v praxi?
Snažíme se objednávku realizovat do půl hodiny. Většinou je to dříve, zpravidla do 15 minut. Zákazník si zavolá, řekneme mu čas, kdy přijedeme. Přijedeme na místo, dispečer zákazníka předem prozvoní mobilním telefonem, ten vyjde před restauraci, a tam se už potkáme. Po telefonické objednávce už víme, jaké má zákazník auto, odkud a kam chce jet. Je to důležité i pro dispečera, aby mohl dobře plánovat a vyřizovat další objednávky. Následně nasedneme do auta k zákazníkovi. Zeptáme se, zda můžeme vynulovat počítadlo kilometrů, abychom věděli, jak daleko jedeme.
Jedeme dvěma auty, zákazník sedí ve svém automobilu na místě spolujezdce. Doprovodné vozidlo jede za námi. Zákazník si řekne, kam chce v místě cíle zaparkovat. V cíli vyřídíme finanční vyrovnání podle najetých kilometrů. Zákazník si může zvolit také svoji trasu. My máme nacvičeny ty nejkratší, ale zákazník může mít oblíbenou jinou. Je to na něm. S jeho autem zajedeme i do garáže.
Uložíte zákazníka po příjezdu na místo také do postele?
To už ne. Zaparkováním služba končí.
Co když zákazník zapomene svoji adresu?
To se také stává, ptáme se: „Kam to bude?“ „No, domů,“ občas odpoví zákazník. Chvilku pak trvá, než ze zákazníka adresu dostaneme.
Odvezete i motocykl?
Ano, i motocykl.
Jede na motocyklu zákazník také jako spolujezdec, sedí za vámi?
Sedí v doprovodném vozidle, měli bychom strach, že ho někde ztratíme. V takovém případě jede motocykl za doprovodným vozidlem, aby zákazník ukázal, kde přesně bydlí.
A další vozidla, například nákladní?
I na ta máme řidičský průkaz, vyjma autobusu. Jednou zákazník volal, že má jízdní kolo. Naštěstí jsme měli prázdný kufr, tak jsme ho naložili k sobě i s kolem.
Kam nejdál pro své zákazníky a jejich vozidla zajíždíte?
Po Brně i okolí. Jezdíme do Klobouk nebo vinařských oblastí jižní Moravy. Pokud je to dál, službu zákazníci zpravidla objednávají dopředu. Musí počítat s delším dojezdem.
Kontrolujete, zda je zákazník majitelem vozu nebo zda má platnou technickou kontrolu?
Technickou kontrolu poznáme vzadu u značky na známce. Kdo je majitelem, nekontrolujeme, je to věcí zákazníka. Když nás zastaví policie, doklady od vozu předkládá zákazník, dechovou zkoušku však podstupuje náš řidič.
Vzpomínáte na nějakou úsměvnou historku?
Stává se nám, že jedeme, a zákazník řekne: „Tady zastavte, já si vystoupím.“ Neuvědomuje si, že jede ve svém vlastním autě. „Auto máme jako bonus?“ ptáme se zákazníka. Někdy nám zákazník v autě usne a není schopen říci, kde přesně bydlí. Jednou jsme museli cíl cesty domlouvat se ženou zákazníka. Po telefonu nám řekla, kde bydlí. Nebyl toho schopen. Doma jsme ho i s autem předali jeho ženě. Stává se také, že zákazníka z restaurace táhne jeho pes.
Jaká kuriózní auta převážíte?
Stále po našich silnicích jezdí staré škodovky. Já s tím problém nemám, občas se tomu ale diví mladší kolegové. Odvezou ale všechno. Trabanta jsme ještě nevezli, jednou to byla Škoda 1000, jindy Porsche, Hummer a další značky.
Jak službu účtujete?
Podle vzdálenosti. Podle vzdálenosti. Prvních 6 kilometrů účtujeme fixně, nástupní sazba je 40 korun a sazba za kilometr 26 korun. Někdy trvá déle, než se zákazník se známými rozloučí. Občas rozvážíme i zákazníkovy známé.
Stává se, že si zákazník auto „znečistí“?
Když je mu špatně, většinou si včas řekne a zastavíme. Někdy to ale nestihne, použije okénko a znečistí si bok auta. Jednou nám zákazník vylil do doprovodného auta víno.
Na jaké překážky při přepravě zákazníka i s autem narážíte?
Bývají to botičky na autě. V takovém případě se domluvíme, že si zákazník nejdříve vyřídí její odstranění, a přijedeme později. Občas je píchnuté kolo. Když auto nestartuje, pomůžeme si startovacími kabely. Pokud zákazník parkuje na velkém plném parkovišti, někdy zapomene, kde auto má.
Může si vás zákazník zastavit i na ulici?
To ne, musí předcházet telefonická objednávka. Klasickou taxi službu neprovozujeme, pouze přepravu osob s vozidly, a to na základě předchozí telefonické objednávky.
Jak své služby jistíte, jste nějak pojištěni?
Jsme pojištění – i pro případ nějaké nehody. Když řídíme my, zodpovídáme za vůz i posádku.
Žijete asi hlavně v noci, jak se s obráceným režimem srovnáváte?
Posádky se střídají, všední dny zvládne zajistit méně posádek než o víkendu. Chodím si lehnout dříve a když je potřeba, vstanu a vyjedu. Jezdím také, musím být v kontaktu se zákazníky, abych neztratil přehled.
Pozorujete nějaké rozdíly na počtu objednávek v závislosti na roční době?
O letních prázdninách je to slabší, lidé jsou na dovolených. Silvestr je zase naopak velice silný, je to den, kdy se pije nejvíce. I když jsme na Silvestra dobře připraveni, nebylo by špatné mít posádek ještě více. Je to nejexponovanější den v roce.
Máte na závěr nějaké doporučení?
Aby využívali více našich služeb a byli zodpovědnější. Je lepší oželet pár stokorun, než pak žít s následky nehody, která se podnapilému řidiči může stát. Ale nejen jemu, i ostatním okolo něj. Je to pak nevratná záležitost. Navíc je naše služba levnější než pokuta a ztráta řidičského průkazu. Řídit pod vlivem alkoholu je nebezpečné.
Drink Taxtrans Brno - drink taxi
tel.: 775 71 46 46
odvoz vlastním vozem, smluvní přeprava osob a vozidel
webové strany Drink Taxtrans Brno
text a foto MaK., brnovinky
Kategorie: podnikání a řemeslo Zobrazeno: 4656
Alkohol za volant nepatří. Všichni to ví, ale stále se nacházejí nezodpovědní řidiči. Následky dopravních nehod způsobených podnapilými řidiči jsou někdy na celý život. Přitom stačí málo – ctít pravidlo, že s promile v krvi se za volant nesedá. Řidič může odjet taxíkem. Ale co jeho plechový miláček? Řešení je nasnadě. Stačí si zavolat některou ze společností, která domů odveze řidiče i s jeho autem. Jak to funguje brnovinkám prozradil Petr Šebek, majitel společnosti Drink Taxtrans Brno.
Drink Taxtrans Brno - drink taxi
tel.: 775 71 46 46
Jak jste se k této činnosti dostal?
Původně jsem si potřeboval přivydělat, zkusil jsem to u dnes asi nejznámější společnosti na trhu v tomto oboru. Baví mě motorismus a řízení. Pod naší značkou Drink Taxtrans Brno fungujeme přes rok. Odvozu zákazníků jejich autem se už ale věnuji více než sedm let. Tím, že jsem osobně dlouho řídil, poznával jsem, co se zákazníkům líbí a co ne, a službu zlepšoval. Nakonec jsem se osamostatnil.
Na tuto činnost musí být skupina zapálených lidí. Povedlo se mi na tuto práci sehnat skupinu nadšenců, s nimiž spolupracujeme dodnes. S jedním autem by to nešlo, musíme umět vyhovět více zákazníkům najednou. Snažíme se vždy zákazníkovi předem říci, za jak dlouho přijedeme. Když se hlásí více zákazníků najednou, má dispečer dost práce. Jsme spojeni přes vysílačky, máme svůj placený kanál.
Kde služba odvozu zákazníka i s jeho autem vznikla?
Myslím, že se jedná o tuzemskou službu. Jinde v zahraničí tuto službu neznají. V Česku začala v Praze, pak následovala další města republiky včetně Brna.
Myslíte, že jsou dnes díky možnosti dostat se domů i s autem, a přitom neřídit, řidiči více zodpovědní?
Nevím, řekl bych tak padesát na padesát. Někteří, než aby dali v rámci města dvě tři stovky za odvoz, je raději investují do dalších štamprlí a pak řídí. Já, i když si dám jedno pivo, jdu pěšky nebo si zavolám naše chlapce.
Kdo si odvoz objednává? Jen soukromé osoby nebo i firmy pro celou skupinu pijáků najednou?
Obsloužili jsme i firemní večírky. Firmy se zpravidla informují dopředu. Pro některé jezdíme pravidelně, někdy dodáme jen řidiče. 90 procent objednávek je soukromých. Máme už svoji pravidelnou klientelu. Někdo volá častěji, někdo méně.
Co když zákazník už zavolat nezvládne, volá barman?
Ano, nebo volají z recepce hotelu, například pro cizince.
Jak odvoz vlastním vozem funguje v praxi?
Snažíme se objednávku realizovat do půl hodiny. Většinou je to dříve, zpravidla do 15 minut. Zákazník si zavolá, řekneme mu čas, kdy přijedeme. Přijedeme na místo, dispečer zákazníka předem prozvoní mobilním telefonem, ten vyjde před restauraci, a tam se už potkáme. Po telefonické objednávce už víme, jaké má zákazník auto, odkud a kam chce jet. Je to důležité i pro dispečera, aby mohl dobře plánovat a vyřizovat další objednávky. Následně nasedneme do auta k zákazníkovi. Zeptáme se, zda můžeme vynulovat počítadlo kilometrů, abychom věděli, jak daleko jedeme.
Jedeme dvěma auty, zákazník sedí ve svém automobilu na místě spolujezdce. Doprovodné vozidlo jede za námi. Zákazník si řekne, kam chce v místě cíle zaparkovat. V cíli vyřídíme finanční vyrovnání podle najetých kilometrů. Zákazník si může zvolit také svoji trasu. My máme nacvičeny ty nejkratší, ale zákazník může mít oblíbenou jinou. Je to na něm. S jeho autem zajedeme i do garáže.
Uložíte zákazníka po příjezdu na místo také do postele?
To už ne. Zaparkováním služba končí.
Co když zákazník zapomene svoji adresu?
To se také stává, ptáme se: „Kam to bude?“ „No, domů,“ občas odpoví zákazník. Chvilku pak trvá, než ze zákazníka adresu dostaneme.
Odvezete i motocykl?
Ano, i motocykl.
Jede na motocyklu zákazník také jako spolujezdec, sedí za vámi?
Sedí v doprovodném vozidle, měli bychom strach, že ho někde ztratíme. V takovém případě jede motocykl za doprovodným vozidlem, aby zákazník ukázal, kde přesně bydlí.
A další vozidla, například nákladní?
I na ta máme řidičský průkaz, vyjma autobusu. Jednou zákazník volal, že má jízdní kolo. Naštěstí jsme měli prázdný kufr, tak jsme ho naložili k sobě i s kolem.
Kam nejdál pro své zákazníky a jejich vozidla zajíždíte?
Po Brně i okolí. Jezdíme do Klobouk nebo vinařských oblastí jižní Moravy. Pokud je to dál, službu zákazníci zpravidla objednávají dopředu. Musí počítat s delším dojezdem.
Kontrolujete, zda je zákazník majitelem vozu nebo zda má platnou technickou kontrolu?
Technickou kontrolu poznáme vzadu u značky na známce. Kdo je majitelem, nekontrolujeme, je to věcí zákazníka. Když nás zastaví policie, doklady od vozu předkládá zákazník, dechovou zkoušku však podstupuje náš řidič.
Vzpomínáte na nějakou úsměvnou historku?
Stává se nám, že jedeme, a zákazník řekne: „Tady zastavte, já si vystoupím.“ Neuvědomuje si, že jede ve svém vlastním autě. „Auto máme jako bonus?“ ptáme se zákazníka. Někdy nám zákazník v autě usne a není schopen říci, kde přesně bydlí. Jednou jsme museli cíl cesty domlouvat se ženou zákazníka. Po telefonu nám řekla, kde bydlí. Nebyl toho schopen. Doma jsme ho i s autem předali jeho ženě. Stává se také, že zákazníka z restaurace táhne jeho pes.
Jaká kuriózní auta převážíte?
Stále po našich silnicích jezdí staré škodovky. Já s tím problém nemám, občas se tomu ale diví mladší kolegové. Odvezou ale všechno. Trabanta jsme ještě nevezli, jednou to byla Škoda 1000, jindy Porsche, Hummer a další značky.
Jak službu účtujete?
Podle vzdálenosti. Podle vzdálenosti. Prvních 6 kilometrů účtujeme fixně, nástupní sazba je 40 korun a sazba za kilometr 26 korun. Někdy trvá déle, než se zákazník se známými rozloučí. Občas rozvážíme i zákazníkovy známé.
Stává se, že si zákazník auto „znečistí“?
Když je mu špatně, většinou si včas řekne a zastavíme. Někdy to ale nestihne, použije okénko a znečistí si bok auta. Jednou nám zákazník vylil do doprovodného auta víno.
Na jaké překážky při přepravě zákazníka i s autem narážíte?
Bývají to botičky na autě. V takovém případě se domluvíme, že si zákazník nejdříve vyřídí její odstranění, a přijedeme později. Občas je píchnuté kolo. Když auto nestartuje, pomůžeme si startovacími kabely. Pokud zákazník parkuje na velkém plném parkovišti, někdy zapomene, kde auto má.
Může si vás zákazník zastavit i na ulici?
To ne, musí předcházet telefonická objednávka. Klasickou taxi službu neprovozujeme, pouze přepravu osob s vozidly, a to na základě předchozí telefonické objednávky.
Jak své služby jistíte, jste nějak pojištěni?
Jsme pojištění – i pro případ nějaké nehody. Když řídíme my, zodpovídáme za vůz i posádku.
Žijete asi hlavně v noci, jak se s obráceným režimem srovnáváte?
Posádky se střídají, všední dny zvládne zajistit méně posádek než o víkendu. Chodím si lehnout dříve a když je potřeba, vstanu a vyjedu. Jezdím také, musím být v kontaktu se zákazníky, abych neztratil přehled.
Pozorujete nějaké rozdíly na počtu objednávek v závislosti na roční době?
O letních prázdninách je to slabší, lidé jsou na dovolených. Silvestr je zase naopak velice silný, je to den, kdy se pije nejvíce. I když jsme na Silvestra dobře připraveni, nebylo by špatné mít posádek ještě více. Je to nejexponovanější den v roce.
Máte na závěr nějaké doporučení?
Aby využívali více našich služeb a byli zodpovědnější. Je lepší oželet pár stokorun, než pak žít s následky nehody, která se podnapilému řidiči může stát. Ale nejen jemu, i ostatním okolo něj. Je to pak nevratná záležitost. Navíc je naše služba levnější než pokuta a ztráta řidičského průkazu. Řídit pod vlivem alkoholu je nebezpečné.
Drink Taxtrans Brno - drink taxi
tel.: 775 71 46 46
odvoz vlastním vozem, smluvní přeprava osob a vozidel
webové strany Drink Taxtrans Brno
text a foto MaK., brnovinky