Forelive, s.r.o. - Digital signage - Reklamní TV Brno
Křenová 71 - Brno, tel.: 774 635 686
Noviny, časopisy, letáky, billboardy nebo chodící reklama. Mnoho forem prezentace zpravidla komerčního zaměření, která je doslova všude kolem nás a díky tomu se vůči ní stáváme imunní. Proto postupně vznikají nové a nové formy reklamy, které se snaží zaujmout. Jednou z nich je i digital signage – velkoplošné i maloplošné obrazovky, jenž naše oči mohou přitáhnout na několika místech v Brně. Společnost Forelive provozuje vlastní síť obrazovek v nákupním centru Královo Pole. Umí rovněž zajistit prezentaci i na dalších mnoha místech interiérových či exteriérových velkoplošných obrazovkách po celé brněnské metropoli. Jak se prezentace na obrazovky dostane BrNovinkám prozradili paní Ing. Lenka Tomečková a pan Ing. František Tomeček, jednatelé společnosti.
Jak dlouho již oči občanů Brna upoutávají vaše obrazovky?
Vlastní síť reklamních obrazovek v nákupním centru Královo Pole v Brně spustili v září 2008.
Předcházel instalaci sítě obrazovek nějaký průzkum zájmu veřejnosti o takové formy prezentace? Co bylo námětem pro instalaci obrazovek?
Zabýváme se již dlouhodobě projekční technikou. Naše společnost má dvě hlavní divize. Jedna z nich buduje a spravuje optické sítě a druhá zajišťuje reklamu, grafiku, včetně projekční techniky, kam spadá i síť reklamních obrazovek.
Kolik obrazovek v Brně provozujete?
V naší vlastní síti provozujeme 6 obrazovek v nákupním centru Královo Pole. Pro zákazníky zajišťujeme rovněž realizaci kampaní na obrazovkách ve Vaňkovce, Velkém Špalíčku, v OC Futurum, v Pasáži Orlí, u Olympie a na Mendlově náměstí.
Jaké se u obrazovek používají technologie? Měl by na ně hledět zákazník při objednávce své kampaně? Ovlivňují kvalitu kampaně?
Technologie jsou různé. V interiéru to bývá zpravidla LCD a na exteriérové obrazovky se používá technologie LED. Je dobré se zajímat o kvalitu a rozlišení zobrazovacích panelů. U těch venkovních se liší roztečí zobrazovacích bodů. Na Mendlově náměstí je rozteč 20 mm, na jiných místech může být i 40 mm, což ale není pro kvalitní zobrazení ideální. V interiérech se běžně používá klasických LCD monitorů. Naše síť v nákupním centru Královo Pole obsahuje profesionální širokoúhlé průmyslové LCD monitory značky NEC, které jsou zárukou kvalitního zobrazení a čitelnosti.
Jak se kampaň na obrazovky nasazuje? Je potřeba do každého monitoru nahrát nová data zvlášť?
Data se posílají centrálně z velína přes dálkovou správu pomocí sítě internet. Kampaň tak lze, pokud hovoříme o naší vlastní síti a jestliže má zákazník připravené podklady, nasadit do pár minut na všechny obrazovky. Na ty velkoplošné exteriérové se kampaň nasazuje podle jejich obsazenosti a po dohodě s provozovateli, se kterými spolupracujeme.
Co když vypadne síť internet? Obrazovky zhasnou?
Obrazovky mají zálohovou paměť a všechny klipy jsou v ní uloženy. Při výpadku sítě tak normálně zobrazují dál.
Plní obrazovky i jiný účel, kromě prezentací komerčních a nekomerčních subjektů?
Obrazovky v NC Královo Pole jsou napojeny na bezpečnostní systém centra a tak na ně může správce centra vyslat hlášení o požáru, úniku plynu nebo hlášení, že se ztratilo dítě. Klipy zákazníků se pak automaticky posunou, aby nebyla jejich kampaň krácena.
Jak často se klip zákazníků na obrazovkách NC Královo Pole zobrazí?
Je to podle objednávky, zaručujeme zobrazení 5x za hodinu po celou dobu otevírací doby NC, tedy mezi 9. a 21. hodinou. Kampaň lze nasadit v komerčním případě od jednoho měsíce po celý rok i déle. Čím delší nasazení, tím je efektivita kampaně vyšší.
Lze objednat i nekomerční kampaně?
Ano, naše obrazovky zobrazují různé pozvánky na akce, koncerty, výstavy. Umístění klipu si může objednat každý, pokud se to nepříčí s našimi omezeními.
Jaká omezení to jsou?
Jsou to omezení vyplývající ze zákona, nelze odvysílat kampaně rasistického charakteru, nezobrazíme ani klipy někoho pomlouvající a z konkurenčních důvodů ani ty, které zvou k nákupu v jiných obchodních centrech. Vyloučeny jsou také objednávky firem s erotickým zaměřením.
Zajišťujete i poradenství a přípravu kampaně a klipů?
Ano, doporučíme zákazníkovi, co je vhodné a co ne do klipu umístit tak, aby zaujal a oslovil návštěvníky nákupního centra. Zajistíme výrobu klipu a další návaznou reklamu, například otištění inzerce v tištěném magazínu NC Královo Pole nebo jiných tiskovinách, jenž jsou v Brně distribuovány či další formy prezentace.
Jaké podklady by si měl zájemce o obrazovkovou kampaň připravit?
Měl by mít představu, co chce prezentovat, klipy můžeme vyrobit my. Podklady lze dodat v mnoha běžných formátech, například v jpg a jiných. V našem DTP studiu si je pak převádíme do našeho potřebného formátu. Zákazník může samozřejmě dodat i připravený klip, jenž použil v jiných kampaních. Pro prezentaci na obrazovkách si jej upravíme.
Jak je to s ozvučením klipu?
Technologie Digital signage je bez zvuku, tudíž pouze obrazová. Z klipu musí každý divák poznat, oč jde. Zvuk je nahrazen textovou formou.
Pro koho jsou kampaně na vašich obrazovkách určeny? Pouze pro firmy nebo větší subjekty?
Kampaň si může objednat i nepodnikatel. Klipy jsou velice vhodné pro zobrazení blahopřání k svátku nebo narozeninám či poděkování. Takovou minikampaň lze objednat i na dva dny a cena je velice příznivá, dá se pořídit již od 300,- Kč za dva dny. Když pak jde oslavenec na nákup a na obrazovkách vidí své jméno s blahopřáním, hodně ho to potěší.
Mají možnost se na obrazovky dostat i nějaké neziskové organizace, jenž penězi moc neoplývají?
Podporujeme různé neziskové organizace, nyní je to útulek pro kočky, kde klip představuje útulek a zároveň může zobrazit i konkrétní zvířátka, která mohou lidé z útulku adoptovat. Takové informace prezentujeme za zcela symbolické ceny nebo formou nějaké vzájemné dohody.
Když jsme u těch zvířátek, máte tu pejska, který je i hlavní tváří vizitky a vlastně celé vaší firmy, jak se jmenuje?
Ano, je to takový náš maskot, jmenuje se Imp Idefix.
Obrazovky sledují nakupující, jaká doba klipu je ideální pro to, aby jej stihli všichni shlédnout?
Nejvhodnější doba je 15 – 20 vteřin. Do kratšího klipu se nevejde moc informací, delší může odradit.
Přinášíte divákům i jiné informace, například zprávy?
Ano, ve spodním řádku stále běží aktuální dění a zprávy. Přebíráme informace ze zpravodajských kanálů.
Jaké kampaně mají mezi diváky největší ohlas a kolik jich kampaň shlédne?
Nejvíce přínosné pro diváky i inzerenty jsou kampaně, které nabízejí různé služby pro domácnost, dárkové zboží nebo oblečení. Poptávané jsou malířské, úklidové a jiné služby pro veřejnost a zboží denní potřeby. Zároveň také zážitkové nabídky, potápění, koncerty a podobně. Výhodu mají známé značky, ty nemusí být zobrazovány dlouho. Naopak se moc neosvědčily kampaně nabízející například služby bytových architektů. Nákupní centrum Královo Pole navštíví měsíčně průměrně 250 tisíc lidí. Ne všichni se samozřejmě na obrazovky dívají, ale protože jsou umístěny na exponovaných místech, kde návštěvníci centra tráví nějaký čas, je velice pravděpodobné, že si klip prohlédnou.
Jaká exponovaná místa to jsou?
Obrazovky jsou umístěny například nad eskalátory nebo v blízkosti kavárny.
Pokud diváka zaujme nějaký klip a nestihne si poznamenat kontaktní údaje na inzerenta, má možnost jej najít i jinde?
Stačí, když počká zhruba 10 minut, klipy se opakují 5x do hodiny. Každý klip komerčního charakteru je nasazován standardně minimálně na měsíc.
Na závěr bychom mohli uvést nějaký příklad výpočtu ceny za kampaň.
Pokud si někdo objedná kampaň na celý rok, získá 50 % slevu. Pak ho zobrazení 20-ti vteřinového klipu, který návštěvníci nákupního centra uvidí 5 x za hodinu na 6-ti místech současně po celý rok vyjde na 5.000,- Kč měsíčně. Za měsíc je takový klip zobrazen v počtu dosahujícím téměř 11 tisíc zobrazení.
Děkuji za rozhovor a přeji mnoho dalších spokojených zákazníků.
Forelive, s.r.o. - Digital signage - Reklamní TV Brno
Křenová 71 - Brno - střed -Trnitá, tel.: 774 635 686, www.reklamnitv.cz
TRAM 8, 10, 13 - zastávka Masná, TROL 31, 33 - zastávka Čechyňská
text Marián K., foto Forelive
Kategorie: podnikání a řemeslo Zobrazeno: 4535
Forelive, s.r.o. - Digital signage - Reklamní TV Brno
Křenová 71 - Brno, tel.: 774 635 686
Noviny, časopisy, letáky, billboardy nebo chodící reklama. Mnoho forem prezentace zpravidla komerčního zaměření, která je doslova všude kolem nás a díky tomu se vůči ní stáváme imunní. Proto postupně vznikají nové a nové formy reklamy, které se snaží zaujmout. Jednou z nich je i digital signage – velkoplošné i maloplošné obrazovky, jenž naše oči mohou přitáhnout na několika místech v Brně. Společnost Forelive provozuje vlastní síť obrazovek v nákupním centru Královo Pole. Umí rovněž zajistit prezentaci i na dalších mnoha místech interiérových či exteriérových velkoplošných obrazovkách po celé brněnské metropoli. Jak se prezentace na obrazovky dostane BrNovinkám prozradili paní Ing. Lenka Tomečková a pan Ing. František Tomeček, jednatelé společnosti.
Jak dlouho již oči občanů Brna upoutávají vaše obrazovky?
Vlastní síť reklamních obrazovek v nákupním centru Královo Pole v Brně spustili v září 2008.
Předcházel instalaci sítě obrazovek nějaký průzkum zájmu veřejnosti o takové formy prezentace? Co bylo námětem pro instalaci obrazovek?
Zabýváme se již dlouhodobě projekční technikou. Naše společnost má dvě hlavní divize. Jedna z nich buduje a spravuje optické sítě a druhá zajišťuje reklamu, grafiku, včetně projekční techniky, kam spadá i síť reklamních obrazovek.
Kolik obrazovek v Brně provozujete?
V naší vlastní síti provozujeme 6 obrazovek v nákupním centru Královo Pole. Pro zákazníky zajišťujeme rovněž realizaci kampaní na obrazovkách ve Vaňkovce, Velkém Špalíčku, v OC Futurum, v Pasáži Orlí, u Olympie a na Mendlově náměstí.
Jaké se u obrazovek používají technologie? Měl by na ně hledět zákazník při objednávce své kampaně? Ovlivňují kvalitu kampaně?
Technologie jsou různé. V interiéru to bývá zpravidla LCD a na exteriérové obrazovky se používá technologie LED. Je dobré se zajímat o kvalitu a rozlišení zobrazovacích panelů. U těch venkovních se liší roztečí zobrazovacích bodů. Na Mendlově náměstí je rozteč 20 mm, na jiných místech může být i 40 mm, což ale není pro kvalitní zobrazení ideální. V interiérech se běžně používá klasických LCD monitorů. Naše síť v nákupním centru Královo Pole obsahuje profesionální širokoúhlé průmyslové LCD monitory značky NEC, které jsou zárukou kvalitního zobrazení a čitelnosti.
Jak se kampaň na obrazovky nasazuje? Je potřeba do každého monitoru nahrát nová data zvlášť?
Data se posílají centrálně z velína přes dálkovou správu pomocí sítě internet. Kampaň tak lze, pokud hovoříme o naší vlastní síti a jestliže má zákazník připravené podklady, nasadit do pár minut na všechny obrazovky. Na ty velkoplošné exteriérové se kampaň nasazuje podle jejich obsazenosti a po dohodě s provozovateli, se kterými spolupracujeme.
Co když vypadne síť internet? Obrazovky zhasnou?
Obrazovky mají zálohovou paměť a všechny klipy jsou v ní uloženy. Při výpadku sítě tak normálně zobrazují dál.
Plní obrazovky i jiný účel, kromě prezentací komerčních a nekomerčních subjektů?
Obrazovky v NC Královo Pole jsou napojeny na bezpečnostní systém centra a tak na ně může správce centra vyslat hlášení o požáru, úniku plynu nebo hlášení, že se ztratilo dítě. Klipy zákazníků se pak automaticky posunou, aby nebyla jejich kampaň krácena.
Jak často se klip zákazníků na obrazovkách NC Královo Pole zobrazí?
Je to podle objednávky, zaručujeme zobrazení 5x za hodinu po celou dobu otevírací doby NC, tedy mezi 9. a 21. hodinou. Kampaň lze nasadit v komerčním případě od jednoho měsíce po celý rok i déle. Čím delší nasazení, tím je efektivita kampaně vyšší.
Lze objednat i nekomerční kampaně?
Ano, naše obrazovky zobrazují různé pozvánky na akce, koncerty, výstavy. Umístění klipu si může objednat každý, pokud se to nepříčí s našimi omezeními.
Jaká omezení to jsou?
Jsou to omezení vyplývající ze zákona, nelze odvysílat kampaně rasistického charakteru, nezobrazíme ani klipy někoho pomlouvající a z konkurenčních důvodů ani ty, které zvou k nákupu v jiných obchodních centrech. Vyloučeny jsou také objednávky firem s erotickým zaměřením.
Zajišťujete i poradenství a přípravu kampaně a klipů?
Ano, doporučíme zákazníkovi, co je vhodné a co ne do klipu umístit tak, aby zaujal a oslovil návštěvníky nákupního centra. Zajistíme výrobu klipu a další návaznou reklamu, například otištění inzerce v tištěném magazínu NC Královo Pole nebo jiných tiskovinách, jenž jsou v Brně distribuovány či další formy prezentace.
Jaké podklady by si měl zájemce o obrazovkovou kampaň připravit?
Měl by mít představu, co chce prezentovat, klipy můžeme vyrobit my. Podklady lze dodat v mnoha běžných formátech, například v jpg a jiných. V našem DTP studiu si je pak převádíme do našeho potřebného formátu. Zákazník může samozřejmě dodat i připravený klip, jenž použil v jiných kampaních. Pro prezentaci na obrazovkách si jej upravíme.
Jak je to s ozvučením klipu?
Technologie Digital signage je bez zvuku, tudíž pouze obrazová. Z klipu musí každý divák poznat, oč jde. Zvuk je nahrazen textovou formou.
Pro koho jsou kampaně na vašich obrazovkách určeny? Pouze pro firmy nebo větší subjekty?
Kampaň si může objednat i nepodnikatel. Klipy jsou velice vhodné pro zobrazení blahopřání k svátku nebo narozeninám či poděkování. Takovou minikampaň lze objednat i na dva dny a cena je velice příznivá, dá se pořídit již od 300,- Kč za dva dny. Když pak jde oslavenec na nákup a na obrazovkách vidí své jméno s blahopřáním, hodně ho to potěší.
Mají možnost se na obrazovky dostat i nějaké neziskové organizace, jenž penězi moc neoplývají?
Podporujeme různé neziskové organizace, nyní je to útulek pro kočky, kde klip představuje útulek a zároveň může zobrazit i konkrétní zvířátka, která mohou lidé z útulku adoptovat. Takové informace prezentujeme za zcela symbolické ceny nebo formou nějaké vzájemné dohody.
Když jsme u těch zvířátek, máte tu pejska, který je i hlavní tváří vizitky a vlastně celé vaší firmy, jak se jmenuje?
Ano, je to takový náš maskot, jmenuje se Imp Idefix.
Obrazovky sledují nakupující, jaká doba klipu je ideální pro to, aby jej stihli všichni shlédnout?
Nejvhodnější doba je 15 – 20 vteřin. Do kratšího klipu se nevejde moc informací, delší může odradit.
Přinášíte divákům i jiné informace, například zprávy?
Ano, ve spodním řádku stále běží aktuální dění a zprávy. Přebíráme informace ze zpravodajských kanálů.
Jaké kampaně mají mezi diváky největší ohlas a kolik jich kampaň shlédne?
Nejvíce přínosné pro diváky i inzerenty jsou kampaně, které nabízejí různé služby pro domácnost, dárkové zboží nebo oblečení. Poptávané jsou malířské, úklidové a jiné služby pro veřejnost a zboží denní potřeby. Zároveň také zážitkové nabídky, potápění, koncerty a podobně. Výhodu mají známé značky, ty nemusí být zobrazovány dlouho. Naopak se moc neosvědčily kampaně nabízející například služby bytových architektů. Nákupní centrum Královo Pole navštíví měsíčně průměrně 250 tisíc lidí. Ne všichni se samozřejmě na obrazovky dívají, ale protože jsou umístěny na exponovaných místech, kde návštěvníci centra tráví nějaký čas, je velice pravděpodobné, že si klip prohlédnou.
Jaká exponovaná místa to jsou?
Obrazovky jsou umístěny například nad eskalátory nebo v blízkosti kavárny.
Pokud diváka zaujme nějaký klip a nestihne si poznamenat kontaktní údaje na inzerenta, má možnost jej najít i jinde?
Stačí, když počká zhruba 10 minut, klipy se opakují 5x do hodiny. Každý klip komerčního charakteru je nasazován standardně minimálně na měsíc.
Na závěr bychom mohli uvést nějaký příklad výpočtu ceny za kampaň.
Pokud si někdo objedná kampaň na celý rok, získá 50 % slevu. Pak ho zobrazení 20-ti vteřinového klipu, který návštěvníci nákupního centra uvidí 5 x za hodinu na 6-ti místech současně po celý rok vyjde na 5.000,- Kč měsíčně. Za měsíc je takový klip zobrazen v počtu dosahujícím téměř 11 tisíc zobrazení.
Děkuji za rozhovor a přeji mnoho dalších spokojených zákazníků.
Forelive, s.r.o. - Digital signage - Reklamní TV Brno
Křenová 71 - Brno - střed -Trnitá, tel.: 774 635 686, www.reklamnitv.cz
TRAM 8, 10, 13 - zastávka Masná, TROL 31, 33 - zastávka Čechyňská
text Marián K., foto Forelive