Půjčovna přívěsů na Olomoucké v Brně disponuje mnoha vleky.
Lidé se během života stěhují, staví, vybavují dům či byt, budují zahradu. Občas je potřeba převézt něco objemnějšího, co už kufr automobilu nepojme. Občas je potřeba také převézt automobil samotný. Buď je možné objednat si dopravu nebo si půjčit přívěs neboli vlek. Ale kde, za kolik a co je k tomu potřeba? O tom brnovinkám povídal Jiří Neufuss, který v Brně na Olomoucké provozuje Půjčovnu přívěsů a v plném proudu je i jeho nový pneuservis a pneubazar.
Půjčovna přívěsů Jiří Neufuss Brno
Olomoucká - pod železničním mostem, Brno - Černovice, tel.: 548 534 100, 724 783 066
Za autem je možné tahat od skříňky po automobil.
Od jaké doby se přívěsy zabýváte?
Přívěsy se zabývám krátce - od listopadu roku 2009, kdy jsem firmu získal od paní Vágnerové. Od té doby jsem začal připravovat přívěsy, které teď momentálně půjčujeme.
A kdy jste prvně „přičichl“ k autům?
My jsme taková motoristická rodina. Můj otec dělal vedoucího u mechanizace v JZD, maminka to samé. Vyrůstal jsem v prostředí strojů, benzínu a nafty. Moje praxe je už od nějakých 13 let za volantem, kdy se ještě jezdilo s traktorem po poli bez řidičáku. Proto také dokážu zapřáhnout jakýkoliv vlek a zacouvat na centimetry přesně. Nikdo mě to neučil, naučila mě to praxe.
Na větší vleky musí mít řidič oprávnění skupiny E.
Pro jaké účely si zákazníci přívěsy půjčují a jaké typy vleků si mohou půjčit?
Jsou jak malé přívěsy na převoz různých skříněk do domácností, tak i různého materiálu - pevného i sypkého. Máme přívěs malý na převoz písku, sutě a větší na převoz prken, latí, nábytku, různých trubek, lešení, trámků až po velké přívěsy, které jsou dlouhé až 4,5 metru a metr a půl široké a které mají plachtu ve výšce 195 centimetrů. To už jsou dvounápravové přívěsy brzděné. Na ně už řidič potřebuje řidičskou skupinu E. Na malé přívěsy není potřeba kromě řidičáku B žádná jiná skupina.
Počítá se celková hmotnost přívěsu?
Ano, počítá a je ještě limitována rozměry. I když rozměry už nejsou tak důležité, samozřejmě si nikdo za škodovku nezapřáhne velký dvouosý přívěs, který by pak ani neutáhl. Vše je limitováno rozměry a vahou daného přívěsu, který si chce zákazník půjčit. Zabýváme se i půjčováním přívěsů na převoz vozidel, jak osobních, tak off-roadů i dodávkových vozidel. Máme přívěs až osm metrů dlouhý, ten uveze dvě osobní vozidla nebo největší a nejvyšší dodávku, která je momentálně na trhu s hmotností do 3,5 tuny.
Přívěs může být otevřený nebo s plachtou.
Musí si zákazník přívěs objednat předem?
Někdy je možné si objednat přívěs z hodiny na hodinu. Některé přívěsy je ale lepší objednat telefonicky. Záleží, jaká je po nich poptávka.
Půjčují si lidé přívěs i na dlouho, například na dovolenou?
Půjčují si je na stavby, třeba na víkend. Využívají je většinou stavbaři a chataři. Když zákazník staví dětem pískoviště, stačí si přívěs půjčit třeba jen na 5 až 6 hodin. Záleží, odkud písek přiveze. Když jezdí lidé do zahraničí, půjčují si přívěsy na delší dobu. Máme klienty, kteří jezdí s vleky do Maďarska pro víno. Ti si přívěs půjčují na tři dny. Zahraničnímu výjezdu musí odpovídat technický stav přívěsu. Sám jsem v minulosti do zahraničí s přívěsem jezdil a zahraniční policie je dnes už absolutně nekompromisní. Do roku 1998 nás ještě tolerovali, dnes už jsou k Čechům nekompromisní a hledají na nás více chyb než na místních lidech.
Potřebují řidiči do zahraničí k přívěsu nějaký speciální doklad?
Jen řidičský průkaz na potřebnou skupinu a osvědčení o technickém průkazu. Nejsou potřeba žádné jiné. Je potřeba dát si pozor na placení mýta a dálničních poplatků.
Jak účtujete půjčovné?
Účtuje se na 24 hodin. Máme pevné sazby. Na další půjčení nebo prodloužení půjčovného poskytujeme výrazné slevy.
Půjčovna provozuje také malý pneuservis.
Musí zákazník složit předem na přívěs nějakou kauci ?
Na přívěs do 750 kilogramů neskládá žádnou. K zapůjčení potřebujeme pouze osvědčení o registraci vozidla, to znamená malý techničák a občanský průkaz. Na větší brzděné vleky už vybíráme kauci od 5 do 25 tisíc korun. Je to individuální, záleží, jestli už u nás zákazník byl nebo ne, případně, v jakém stavu vlek v minulosti vrátil. Někteří lidé nemají s přívěsem dostatečnou praxi a občas nám je vrátí s poškozenou nebo proraženou plachtou.
Poznáte, když přijede řidič, který ještě automobil s přívěsem neřídil? Zkoušíte řidiče, jestli jízdu s přívěsem ovládají?
To se vyzkoušet nedá. Ale prozradí mi to moje oči a sluch. Slyším, co dělá řidič s motorem auta a jak k vleku najíždí. To už mi ledacos o řidiči řekne. Podle toho si pak dávám větší pozor, když řidič přívěs vrací.
Stává se, že zákazníci přívěs přetíží?
Zatím se nám to nestalo, pouze to dvakrát odnesly bočnice přívěsu. Ale to je spíš obsluhou strojů, které náklad na přívěs zvedají - jeřábů a vysokozdvižných vozíků, lžic nakladačů v pískovně. Záleží, jaký má člověk při nakládání cit, aby náklad položil, tam kam patří a nedal ho na roh vleku. Tak by se mohl přívěs zkroutit. Nejlepší je přepravované věci nakládat nad nápravy a od nich do stran, aby se celá váha rozložila.
Co když se něco s přívěsem stane a náklad se zákazníkovi poškodí, například vysype a řidič za to nemůže?
Bez přičinění řidiče to nikdy není. Musel by se třeba přetrhnout pás, kterým je náklad přivázaný. Vázací pásy – kšíry s ráčnou, jež jsou homologované, půjčujeme bezplatně. Vyhneme se tak neodbornému upevnění nákladu. Správné uvázání už je pak na každém. Řidič se musí po několika metrech přesvědčit, jestli se mu materiál nebo vozidlo na vleku neuvolňuje. Zákazníkům ukazujeme, jak mají materiál nebo převážené vozidlo na vleku uchytit a jak rozložit váhu.
Jeden z největších přívěsů s nájezdovou brzdou.
Na co by si měli dát řidiči při půjčování přívěsu odkudkoliv pozor?
Měli by si dát hlavně pozor na technický stav, zkontrolovat světla a zásuvku elektroinstalace. Přívěs musí mít mlhovku a řádně uchycenou registrační značku. Měli by si také vlek fyzicky takzvaně osahat, jestli někde není něco uvolněného. Pokud zákazník přijde v půjčovně k vleku a chytne za bočnici, která je uvolněná, raději by si takový přívěs půjčovat neměl. Je tak vidět, že je přívěs neudržovaný. U brzděných přívěsů se musí udržovat jejich brzdný systém. Brzdu mají nájezdovou. Celá soustava musí být v perfektním stavu včetně lanovodu, který nesmí být zkorodovaný. Lanka jsou v teflonovém uložení, samotná lanka jsou kovová nebo z pleteného kovového materiálu. Když jsou neudržovaná, objevuje se na nich rez. Proto lanovody proléváme olejem, aby déle vydržely a nedostal se do nich prach a podobné nečistoty. Musí se kontrolovat brzdy i pneumatiky, zda nejsou proříznuté nebo naříznuté. Pneumatika může vydržet i 4 atmosféry, ale když je naříznutá, může po zahřátí a ujetí třeba 40 kilometrů prasknout.
A když se to stane a pneumatika praskne? Má u sebe řidič rezervní kolo?
Ano, musí mít náhradní. Velké brzděné vleky mají rezervu povinnou. Malé nebrzděné ji mít nemusí, ale my ji ke každému vleku přikládáme řidiči do kufru auta nebo na korbu přívěsu.
Pokud řidič kolo vyměňuje, asi to znamená složit celý náklad.
Nemusí se skládat. Stačí hever na malé přívěsy, který je přímo v autě. Na velké přívěsy mám naši, jak mi říkáme, dřevěnou vychytávku. Pomůže velký dřevěný klín. Protože jsou velké přívěsy dvouosé, stačí najet nepoškozeným kolem na dřevěný prodloužený klín a poškozené kolo se tak dostane do vzduchu. Pak už ho jen řidič vymění za rezervní a jede se dál.
Půjčovna je pro zákazníky otevřena do večera.
Klíny máte také k dispozici?
Ano, také. Přikládáme je k vlekům. Lidé, kteří velké brzděné přívěsy zapřahají, mají velká a těžká auta, ve kterých vozí hevery na zvedání vyšší hmotnosti. To je další možnost, jak kolo zvednout. Zvedáky nepřikládáme, ale pokud je někdo vyžaduje, máme je k dispozici.
Jak v zimě s přívěsem jezdit ?
V zimě se s přívěsy jezdí stejně často jako v létě. Když člověk potřebuje svoji práci udělat, tak si pro přívěs přijde a půjčí si ho. Používají se i na odvážení sněhu. Radíme řidičům, aby jezdili opatrně, protože to klouže. Nemohou dělat s vlekem „myšky“. U velkých brzděných vleků je řiditelnost o malinko těžší, ale zase samy brzdí. Dáváme důraz na vyladění brzd vleku. Při sebemenším sešlápnutí pedálu brzdy musí řídit cítit, že za ním vlek začíná brzdit, a to i na náledí, sněhu nebo mokré vozovce.
Přezouváte vleky na zimní pneumatiky?
Ano, přezouváme. Nejsou úplně zimní, ale celoroční a na některé dáváme i zimní nebo hrubší vzory. Povinné to není. Přívěs nemá hnací nápravu, tak není potřeba extra hrubý vzorek. Myslím, že letos budeme přezouvat všechny pneumatiky. Bezpečnost je u nás na prvním místě.
Obrací se na vás řidiči, kteří nemají na automobilu závěsné zařízení?
Už se na nás takoví lidé obrátili. Máme kontakt na dvě nebo tři firmy, které závěsná zařízení montují.
V kanceláři umí uzavřít i pojištění - povinné ručení.
Dokážete přívěs někam přistavit nebo musí zákazník vždy přijet k vám?
Takový požadavek jsme tady ještě neměli, ale kdyby si o to někdo požádal, myslím, že bychom mu dokázali vyhovět. Máme auto s tažným zařízením i dodávku na tahání velkých vleků.
Zabýváte se i odtahovou službou?
Chceme se zabývat, máme k tomu vytvořené prostředky a velmi pěkné zázemí. Zatím odtahujeme pro smluvní partnery, ale během pár měsíců se budeme snažit nastartovat svoji vlastní odtahovou službu.
Co a odkud kam budete tahat a z jaké vzdálenosti?
Vzdálenost je neomezena, protože máme dlouholetou praxi odtahu a v mezinárodní dopravě po Evropě. Měli jsme odtahové speciály se kterými jsme jezdili do Španělska - Barcelony, Madridu, na Ukrajinu, do Makedonie. Samozřejmostí jsou rakouské Alpy, Německo – od Bodamského jezera po Severní moře. Všechny zmíněné destinace známe, také jižní část Ruska i Maďarsko. V Chorvatsku jsme byli už vícekrát pro zákazníky, kteří tam zůstali se svým autem. Dokážeme za velice malý peníz odtáhnout i auto s karavanem nebo motorovým člunem.
Taháte také nákladní automobily?
Byl jsem nějaký čas najímám jedním pánem na přepravu kamionů a návěsů z Evropy sem. Jsme schopni tahat i takto velká auta. S našimi zkušenostmi zajistíme odvoz včetně placení mýta a dalších poplatků. Známe předpisy, které jsou v každém státě jiné. Dopravíme kamión z bodu A do bodu B i v nepojízdném stavu.
V blízkosti půjčovny je zastávka MHD - Životského.
Máte recept, jak správně s přívěsem couvat
Nezmatkovat, být co nejvíce v klidu, couvat pomalu, dávat si pozor, nekoukat dozadu, ale sedět vzpřímeně a přes zrcátka s klidem pomalu točit buď na jednu či druhou stranu. Řidič sám pozná, že se v zrcátkách krásně ukáže, jestli se vlek vychyluje napravo nebo nalevo. Je potřeba pak točit na druhou stranu. Když si to člověk bude zkoušet na odstavném parkovišti, bude za chvíli překvapený, jak mu to jde.
Půjčovna je na začátku Olomoucké v Brně.
Vzpomínáte si na nějakou veselou příhodu z vaší práce?
Jednou přišli pánové z jednoho většího podniku. Prý se sami zabývají autodopravou. Telefonicky si ze Švýcarska objednali vlek na přepravu auta. Jeli ze Švýcarska z jednání a za hranicemi jim na německé straně odešel motor na Octavii. Objednali si vlek na její přepravu a říkali, že si pro auto sami zajedou. Na daný čas pánové přišli, vypsali jsme řádně papíry, dostali poučení, jak vůz naložit a přikurtovat. Ve finále, když už bylo vše vyřízeno, tak mi to nedalo a zeptal jsem se, který z nich má řidičské oprávnění skupiny E. Oba pánové se na sebe podívali a řekli, že nikdo. Přišlo mi to vtipné, protože firma, kterým se tím zabývá, pošle sama řidiče bez potřebného řidičského oprávnění. Po dialogu s jejich vedoucím jsme odvoz nakonec obstarali kompletně my. Ještě ten den jsme vyjeli a druhý den měli vozidlo na firmě.
Chtěl byste něco závěrem sdělit našim čtenářům?
Ať naše služby využijí co nejvíce, protože naše služby jsou velmi obšírné. Provozujeme také malý pneuservis a pneubazar pro veřejnost.
Půjčovna přívěsů Jiří Neufuss Brno
půjčování vleků, přívěsů a vozíků, přívěsy na suť, nábytek, odtah aut, pneubazar, pneuservis, pojištění vozidel, povinné ručení Slavia na počkání i v nepracovní dobu
Olomoucká - pod železničním mostem, Brno - Černovice, tel.: 548 534 100, 724 783 066
TRAM 8, 10, 13, TROL 31, 33, BUS 64 - zastávka Životského
text a foto Marián K., brnovinky
Kategorie: podnikání a řemeslo Zobrazeno: 13613
Půjčovna přívěsů na Olomoucké v Brně disponuje mnoha vleky.
Lidé se během života stěhují, staví, vybavují dům či byt, budují zahradu. Občas je potřeba převézt něco objemnějšího, co už kufr automobilu nepojme. Občas je potřeba také převézt automobil samotný. Buď je možné objednat si dopravu nebo si půjčit přívěs neboli vlek. Ale kde, za kolik a co je k tomu potřeba? O tom brnovinkám povídal Jiří Neufuss, který v Brně na Olomoucké provozuje Půjčovnu přívěsů a v plném proudu je i jeho nový pneuservis a pneubazar.
Půjčovna přívěsů Jiří Neufuss Brno
Olomoucká - pod železničním mostem, Brno - Černovice, tel.: 548 534 100, 724 783 066
Za autem je možné tahat od skříňky po automobil.
Od jaké doby se přívěsy zabýváte?
Přívěsy se zabývám krátce - od listopadu roku 2009, kdy jsem firmu získal od paní Vágnerové. Od té doby jsem začal připravovat přívěsy, které teď momentálně půjčujeme.
A kdy jste prvně „přičichl“ k autům?
My jsme taková motoristická rodina. Můj otec dělal vedoucího u mechanizace v JZD, maminka to samé. Vyrůstal jsem v prostředí strojů, benzínu a nafty. Moje praxe je už od nějakých 13 let za volantem, kdy se ještě jezdilo s traktorem po poli bez řidičáku. Proto také dokážu zapřáhnout jakýkoliv vlek a zacouvat na centimetry přesně. Nikdo mě to neučil, naučila mě to praxe.
Na větší vleky musí mít řidič oprávnění skupiny E.
Pro jaké účely si zákazníci přívěsy půjčují a jaké typy vleků si mohou půjčit?
Jsou jak malé přívěsy na převoz různých skříněk do domácností, tak i různého materiálu - pevného i sypkého. Máme přívěs malý na převoz písku, sutě a větší na převoz prken, latí, nábytku, různých trubek, lešení, trámků až po velké přívěsy, které jsou dlouhé až 4,5 metru a metr a půl široké a které mají plachtu ve výšce 195 centimetrů. To už jsou dvounápravové přívěsy brzděné. Na ně už řidič potřebuje řidičskou skupinu E. Na malé přívěsy není potřeba kromě řidičáku B žádná jiná skupina.
Počítá se celková hmotnost přívěsu?
Ano, počítá a je ještě limitována rozměry. I když rozměry už nejsou tak důležité, samozřejmě si nikdo za škodovku nezapřáhne velký dvouosý přívěs, který by pak ani neutáhl. Vše je limitováno rozměry a vahou daného přívěsu, který si chce zákazník půjčit. Zabýváme se i půjčováním přívěsů na převoz vozidel, jak osobních, tak off-roadů i dodávkových vozidel. Máme přívěs až osm metrů dlouhý, ten uveze dvě osobní vozidla nebo největší a nejvyšší dodávku, která je momentálně na trhu s hmotností do 3,5 tuny.
Přívěs může být otevřený nebo s plachtou.
Musí si zákazník přívěs objednat předem?
Někdy je možné si objednat přívěs z hodiny na hodinu. Některé přívěsy je ale lepší objednat telefonicky. Záleží, jaká je po nich poptávka.
Půjčují si lidé přívěs i na dlouho, například na dovolenou?
Půjčují si je na stavby, třeba na víkend. Využívají je většinou stavbaři a chataři. Když zákazník staví dětem pískoviště, stačí si přívěs půjčit třeba jen na 5 až 6 hodin. Záleží, odkud písek přiveze. Když jezdí lidé do zahraničí, půjčují si přívěsy na delší dobu. Máme klienty, kteří jezdí s vleky do Maďarska pro víno. Ti si přívěs půjčují na tři dny. Zahraničnímu výjezdu musí odpovídat technický stav přívěsu. Sám jsem v minulosti do zahraničí s přívěsem jezdil a zahraniční policie je dnes už absolutně nekompromisní. Do roku 1998 nás ještě tolerovali, dnes už jsou k Čechům nekompromisní a hledají na nás více chyb než na místních lidech.
Potřebují řidiči do zahraničí k přívěsu nějaký speciální doklad?
Jen řidičský průkaz na potřebnou skupinu a osvědčení o technickém průkazu. Nejsou potřeba žádné jiné. Je potřeba dát si pozor na placení mýta a dálničních poplatků.
Jak účtujete půjčovné?
Účtuje se na 24 hodin. Máme pevné sazby. Na další půjčení nebo prodloužení půjčovného poskytujeme výrazné slevy.
Půjčovna provozuje také malý pneuservis.
Musí zákazník složit předem na přívěs nějakou kauci ?
Na přívěs do 750 kilogramů neskládá žádnou. K zapůjčení potřebujeme pouze osvědčení o registraci vozidla, to znamená malý techničák a občanský průkaz. Na větší brzděné vleky už vybíráme kauci od 5 do 25 tisíc korun. Je to individuální, záleží, jestli už u nás zákazník byl nebo ne, případně, v jakém stavu vlek v minulosti vrátil. Někteří lidé nemají s přívěsem dostatečnou praxi a občas nám je vrátí s poškozenou nebo proraženou plachtou.
Poznáte, když přijede řidič, který ještě automobil s přívěsem neřídil? Zkoušíte řidiče, jestli jízdu s přívěsem ovládají?
To se vyzkoušet nedá. Ale prozradí mi to moje oči a sluch. Slyším, co dělá řidič s motorem auta a jak k vleku najíždí. To už mi ledacos o řidiči řekne. Podle toho si pak dávám větší pozor, když řidič přívěs vrací.
Stává se, že zákazníci přívěs přetíží?
Zatím se nám to nestalo, pouze to dvakrát odnesly bočnice přívěsu. Ale to je spíš obsluhou strojů, které náklad na přívěs zvedají - jeřábů a vysokozdvižných vozíků, lžic nakladačů v pískovně. Záleží, jaký má člověk při nakládání cit, aby náklad položil, tam kam patří a nedal ho na roh vleku. Tak by se mohl přívěs zkroutit. Nejlepší je přepravované věci nakládat nad nápravy a od nich do stran, aby se celá váha rozložila.
Co když se něco s přívěsem stane a náklad se zákazníkovi poškodí, například vysype a řidič za to nemůže?
Bez přičinění řidiče to nikdy není. Musel by se třeba přetrhnout pás, kterým je náklad přivázaný. Vázací pásy – kšíry s ráčnou, jež jsou homologované, půjčujeme bezplatně. Vyhneme se tak neodbornému upevnění nákladu. Správné uvázání už je pak na každém. Řidič se musí po několika metrech přesvědčit, jestli se mu materiál nebo vozidlo na vleku neuvolňuje. Zákazníkům ukazujeme, jak mají materiál nebo převážené vozidlo na vleku uchytit a jak rozložit váhu.
Jeden z největších přívěsů s nájezdovou brzdou.
Na co by si měli dát řidiči při půjčování přívěsu odkudkoliv pozor?
Měli by si dát hlavně pozor na technický stav, zkontrolovat světla a zásuvku elektroinstalace. Přívěs musí mít mlhovku a řádně uchycenou registrační značku. Měli by si také vlek fyzicky takzvaně osahat, jestli někde není něco uvolněného. Pokud zákazník přijde v půjčovně k vleku a chytne za bočnici, která je uvolněná, raději by si takový přívěs půjčovat neměl. Je tak vidět, že je přívěs neudržovaný. U brzděných přívěsů se musí udržovat jejich brzdný systém. Brzdu mají nájezdovou. Celá soustava musí být v perfektním stavu včetně lanovodu, který nesmí být zkorodovaný. Lanka jsou v teflonovém uložení, samotná lanka jsou kovová nebo z pleteného kovového materiálu. Když jsou neudržovaná, objevuje se na nich rez. Proto lanovody proléváme olejem, aby déle vydržely a nedostal se do nich prach a podobné nečistoty. Musí se kontrolovat brzdy i pneumatiky, zda nejsou proříznuté nebo naříznuté. Pneumatika může vydržet i 4 atmosféry, ale když je naříznutá, může po zahřátí a ujetí třeba 40 kilometrů prasknout.
A když se to stane a pneumatika praskne? Má u sebe řidič rezervní kolo?
Ano, musí mít náhradní. Velké brzděné vleky mají rezervu povinnou. Malé nebrzděné ji mít nemusí, ale my ji ke každému vleku přikládáme řidiči do kufru auta nebo na korbu přívěsu.
Pokud řidič kolo vyměňuje, asi to znamená složit celý náklad.
Nemusí se skládat. Stačí hever na malé přívěsy, který je přímo v autě. Na velké přívěsy mám naši, jak mi říkáme, dřevěnou vychytávku. Pomůže velký dřevěný klín. Protože jsou velké přívěsy dvouosé, stačí najet nepoškozeným kolem na dřevěný prodloužený klín a poškozené kolo se tak dostane do vzduchu. Pak už ho jen řidič vymění za rezervní a jede se dál.
Půjčovna je pro zákazníky otevřena do večera.
Klíny máte také k dispozici?
Ano, také. Přikládáme je k vlekům. Lidé, kteří velké brzděné přívěsy zapřahají, mají velká a těžká auta, ve kterých vozí hevery na zvedání vyšší hmotnosti. To je další možnost, jak kolo zvednout. Zvedáky nepřikládáme, ale pokud je někdo vyžaduje, máme je k dispozici.
Jak v zimě s přívěsem jezdit ?
V zimě se s přívěsy jezdí stejně často jako v létě. Když člověk potřebuje svoji práci udělat, tak si pro přívěs přijde a půjčí si ho. Používají se i na odvážení sněhu. Radíme řidičům, aby jezdili opatrně, protože to klouže. Nemohou dělat s vlekem „myšky“. U velkých brzděných vleků je řiditelnost o malinko těžší, ale zase samy brzdí. Dáváme důraz na vyladění brzd vleku. Při sebemenším sešlápnutí pedálu brzdy musí řídit cítit, že za ním vlek začíná brzdit, a to i na náledí, sněhu nebo mokré vozovce.
Přezouváte vleky na zimní pneumatiky?
Ano, přezouváme. Nejsou úplně zimní, ale celoroční a na některé dáváme i zimní nebo hrubší vzory. Povinné to není. Přívěs nemá hnací nápravu, tak není potřeba extra hrubý vzorek. Myslím, že letos budeme přezouvat všechny pneumatiky. Bezpečnost je u nás na prvním místě.
Obrací se na vás řidiči, kteří nemají na automobilu závěsné zařízení?
Už se na nás takoví lidé obrátili. Máme kontakt na dvě nebo tři firmy, které závěsná zařízení montují.
V kanceláři umí uzavřít i pojištění - povinné ručení.
Dokážete přívěs někam přistavit nebo musí zákazník vždy přijet k vám?
Takový požadavek jsme tady ještě neměli, ale kdyby si o to někdo požádal, myslím, že bychom mu dokázali vyhovět. Máme auto s tažným zařízením i dodávku na tahání velkých vleků.
Zabýváte se i odtahovou službou?
Chceme se zabývat, máme k tomu vytvořené prostředky a velmi pěkné zázemí. Zatím odtahujeme pro smluvní partnery, ale během pár měsíců se budeme snažit nastartovat svoji vlastní odtahovou službu.
Co a odkud kam budete tahat a z jaké vzdálenosti?
Vzdálenost je neomezena, protože máme dlouholetou praxi odtahu a v mezinárodní dopravě po Evropě. Měli jsme odtahové speciály se kterými jsme jezdili do Španělska - Barcelony, Madridu, na Ukrajinu, do Makedonie. Samozřejmostí jsou rakouské Alpy, Německo – od Bodamského jezera po Severní moře. Všechny zmíněné destinace známe, také jižní část Ruska i Maďarsko. V Chorvatsku jsme byli už vícekrát pro zákazníky, kteří tam zůstali se svým autem. Dokážeme za velice malý peníz odtáhnout i auto s karavanem nebo motorovým člunem.
Taháte také nákladní automobily?
Byl jsem nějaký čas najímám jedním pánem na přepravu kamionů a návěsů z Evropy sem. Jsme schopni tahat i takto velká auta. S našimi zkušenostmi zajistíme odvoz včetně placení mýta a dalších poplatků. Známe předpisy, které jsou v každém státě jiné. Dopravíme kamión z bodu A do bodu B i v nepojízdném stavu.
V blízkosti půjčovny je zastávka MHD - Životského.
Máte recept, jak správně s přívěsem couvat
Nezmatkovat, být co nejvíce v klidu, couvat pomalu, dávat si pozor, nekoukat dozadu, ale sedět vzpřímeně a přes zrcátka s klidem pomalu točit buď na jednu či druhou stranu. Řidič sám pozná, že se v zrcátkách krásně ukáže, jestli se vlek vychyluje napravo nebo nalevo. Je potřeba pak točit na druhou stranu. Když si to člověk bude zkoušet na odstavném parkovišti, bude za chvíli překvapený, jak mu to jde.
Půjčovna je na začátku Olomoucké v Brně.
Vzpomínáte si na nějakou veselou příhodu z vaší práce?
Jednou přišli pánové z jednoho většího podniku. Prý se sami zabývají autodopravou. Telefonicky si ze Švýcarska objednali vlek na přepravu auta. Jeli ze Švýcarska z jednání a za hranicemi jim na německé straně odešel motor na Octavii. Objednali si vlek na její přepravu a říkali, že si pro auto sami zajedou. Na daný čas pánové přišli, vypsali jsme řádně papíry, dostali poučení, jak vůz naložit a přikurtovat. Ve finále, když už bylo vše vyřízeno, tak mi to nedalo a zeptal jsem se, který z nich má řidičské oprávnění skupiny E. Oba pánové se na sebe podívali a řekli, že nikdo. Přišlo mi to vtipné, protože firma, kterým se tím zabývá, pošle sama řidiče bez potřebného řidičského oprávnění. Po dialogu s jejich vedoucím jsme odvoz nakonec obstarali kompletně my. Ještě ten den jsme vyjeli a druhý den měli vozidlo na firmě.
Chtěl byste něco závěrem sdělit našim čtenářům?
Ať naše služby využijí co nejvíce, protože naše služby jsou velmi obšírné. Provozujeme také malý pneuservis a pneubazar pro veřejnost.
Půjčovna přívěsů Jiří Neufuss Brno
půjčování vleků, přívěsů a vozíků, přívěsy na suť, nábytek, odtah aut, pneubazar, pneuservis, pojištění vozidel, povinné ručení Slavia na počkání i v nepracovní dobu
Olomoucká - pod železničním mostem, Brno - Černovice, tel.: 548 534 100, 724 783 066
TRAM 8, 10, 13, TROL 31, 33, BUS 64 - zastávka Životského
text a foto Marián K., brnovinky