Dvůr v Poděbradově ulici, ve kterém sídlí několik firem, poskytl útočiště i Václavovi Purčovi, jenž zde provozuje autovrakoviště a prodej použitých náhradních dílů. Václav má smysl pro dobré akce, materiálně zastřešil Na embéčku kolem světa a Žigulíkem do Mongolska. Položil jsem mu pár otázek. Václav Purč se zabývá především likvidací autovraků, o tom níže.
Kdy jste začal provozovat autovrakoviště?
V roce 1991, původně jsem se zabýval motorkami.
Co Vás vedlo k založení autovrakoviště?
Moje vlastní havárie. Potřeboval jsem sehnat náhradní díly a nechtěl jsem investovat mnoho peněz za nové. Starší díly nebyly moc k mání, tak jsem založil autovrakoviště sám. Mojí oblíbenou značkou jsou Škodovky, ale máme díly i na auta ostatních výrobců.
Proč myslíte, že dnes stále více lidí chodí nakupovat do obchodních center a velkých řetězcových prodejen?
Někdy to může být větším výběrem zboží. Jsou určité skupiny, například starších lidí, kteří pečlivě sledují všechny slevové akce. Těm jde hlavně o ceny. Pokud se ale podíváme na náhradní díly, tak tam se moc šetřit nevyplácí. Nám se sem vlastně vrací naše ocel. Šrot od nás se dále zpracovává a vyrábějí se z něj nové díly, které se po nějakém čase zase vrátí k nám.
Mají menší obchodníci možnost těm velkým něčím konkurovat?
Myslím, že ano. Hlavně osobním přístupem, poradenstvím. Lidé si občas potřebují popovídat, což ve velkých prodejnách nelze.
Děláte něco jinak, abyste se odlišili od své konkurence?
Likvidaci autovraků zajišťujeme kompletně, počínaje svozem od zákazníka až po odhlášení automobilu na úřadě. Zákazník se tak nemusí o nic starat a pak si jen přijde pro Technický průkaz s potvrzením Magistrátu o likvidaci automobilu. Zařídíme veškeré formality s likvidací spojené.
Zabýváte se také prodejem náhradních dílů, v jakém stavu k vám automobily přicházejí? Jsou díly použitelné?
Některé automobily jsou skoro jako nové a nemají najeto mnoho kilometrů. Bohužel jsou ale na trhu již neprodejné a jejich majitel již nemá na to, aby stále platil povinné ručení a o automobil se staral, když s ním již nejezdí. Týká se to hlavně starších lidí. Někdy je to moc smutný pohled na to, jak se majitel vozu loučí se svým plechovým miláčkem. Takže po demontáži jsou díly ve velice dobré stavu a vzhledem k tomu, že pocházejí z doby, kdy díly byly kvalitnější, jsou, myslím, lepší investicí, než koupě nového náhradního dílu, o ceně ani nemluvě.
Na ulicích Brna stojí mnoho vraků, které jsou evidentně nepojízdné a nechtěné. Ty také svážíte?
To bohužel, díky platné legislativě, není možné. Pokud o tom majitel sám nepožádá, nemůžeme vrak jen tak odvézt. Policie nemá prostředky na to, aby vraky odvážela, někde je skladovala a čekala, jestli se majitel vraku neozve. A tak vraky stojí dál na svém místě.
Jak lidé k likvidaci přistupují?
Lidé by si měli zvyknout na skutečnost, že musí za likvidaci platit. Je to věc, kterou nějakou dobu používali a pokud už není funkční a chtějí se jí zbavit, nemohou ji jen tak odstavit. Navíc se jedná o nebezpečný odpad a časem mohou z automobilu vytékat různé provozní náplně a jinak obtěžovat své okolí. Lidé by si proto měli zajistit odbornou likvidaci vraku.
Likvidujete pouze autovraky?
Jsme schopni zlikvidovat vše, třeba i lokomotivu, není problém. Stačí zavolat a k zákazníkovi vyrazí parta s autogeny a na místě vrak rozřežou. Pak se po částech odveze.
Skladujete tady i bakelitové Trabanty, jak se likvidují?
Trabanti se likvidují špatně, někdy o ně člověk nezavadí a minulý týden se nám tu sešli hned tři.
Vím, že jste příznivcem některých zajímavých akcí. O co se přesně jednalo?
Materiálově jsem podporoval nevšední cestovatelské expedice. Na embéčku kolem světa a Žigulíkem do Mongolska. Nadšenci, převážně studenti, s těmito značkami vyrazili na daleké cesty. Postupně objeli desítky tisíc kilometrů. Sponzorstvím jsem podpořil i fotbalový klub - žáky.
Zvýhodňujete své stálé zákazníky? Hlavně tím, že jim v souvislosti s likvidací autovraku nabízíme kompletní balíček - ne pouze odvoz. Zařídíme i formality na úřadě.
Členům LamaRek klubu poskytujeme slevu 40% na veškeré náhradní díly.
Děkuji za rozhovor.
Já jen doplňuji, že kromě kompletního zajištění likvidace autovraku zde seženete použité náhradní díly na automobily Škoda i ostatní značky, ale také díly nové. Václav Purč vykupuje auta za hotové, zařídí přepis, odtah, likvidační doklad, prodává použité pneumatiky.
Více informací naleznete na webových stranách www.vrakoviste-brno.cz
Autovrakoviště Brno - Václav Purč
Poděbradova 95, Brno - Královo Pole, tel.: 608 03 03 04
text & foto Marián K.
Kategorie: podnikání a řemeslo Zobrazeno: 11910
Dvůr v Poděbradově ulici, ve kterém sídlí několik firem, poskytl útočiště i Václavovi Purčovi, jenž zde provozuje autovrakoviště a prodej použitých náhradních dílů. Václav má smysl pro dobré akce, materiálně zastřešil Na embéčku kolem světa a Žigulíkem do Mongolska. Položil jsem mu pár otázek. Václav Purč se zabývá především likvidací autovraků, o tom níže.
Kdy jste začal provozovat autovrakoviště?
V roce 1991, původně jsem se zabýval motorkami.
Co Vás vedlo k založení autovrakoviště?
Moje vlastní havárie. Potřeboval jsem sehnat náhradní díly a nechtěl jsem investovat mnoho peněz za nové. Starší díly nebyly moc k mání, tak jsem založil autovrakoviště sám. Mojí oblíbenou značkou jsou Škodovky, ale máme díly i na auta ostatních výrobců.
Proč myslíte, že dnes stále více lidí chodí nakupovat do obchodních center a velkých řetězcových prodejen?
Někdy to může být větším výběrem zboží. Jsou určité skupiny, například starších lidí, kteří pečlivě sledují všechny slevové akce. Těm jde hlavně o ceny. Pokud se ale podíváme na náhradní díly, tak tam se moc šetřit nevyplácí. Nám se sem vlastně vrací naše ocel. Šrot od nás se dále zpracovává a vyrábějí se z něj nové díly, které se po nějakém čase zase vrátí k nám.
Mají menší obchodníci možnost těm velkým něčím konkurovat?
Myslím, že ano. Hlavně osobním přístupem, poradenstvím. Lidé si občas potřebují popovídat, což ve velkých prodejnách nelze.
Děláte něco jinak, abyste se odlišili od své konkurence?
Likvidaci autovraků zajišťujeme kompletně, počínaje svozem od zákazníka až po odhlášení automobilu na úřadě. Zákazník se tak nemusí o nic starat a pak si jen přijde pro Technický průkaz s potvrzením Magistrátu o likvidaci automobilu. Zařídíme veškeré formality s likvidací spojené.
Zabýváte se také prodejem náhradních dílů, v jakém stavu k vám automobily přicházejí? Jsou díly použitelné?
Některé automobily jsou skoro jako nové a nemají najeto mnoho kilometrů. Bohužel jsou ale na trhu již neprodejné a jejich majitel již nemá na to, aby stále platil povinné ručení a o automobil se staral, když s ním již nejezdí. Týká se to hlavně starších lidí. Někdy je to moc smutný pohled na to, jak se majitel vozu loučí se svým plechovým miláčkem. Takže po demontáži jsou díly ve velice dobré stavu a vzhledem k tomu, že pocházejí z doby, kdy díly byly kvalitnější, jsou, myslím, lepší investicí, než koupě nového náhradního dílu, o ceně ani nemluvě.
Na ulicích Brna stojí mnoho vraků, které jsou evidentně nepojízdné a nechtěné. Ty také svážíte?
To bohužel, díky platné legislativě, není možné. Pokud o tom majitel sám nepožádá, nemůžeme vrak jen tak odvézt. Policie nemá prostředky na to, aby vraky odvážela, někde je skladovala a čekala, jestli se majitel vraku neozve. A tak vraky stojí dál na svém místě.
Jak lidé k likvidaci přistupují?
Lidé by si měli zvyknout na skutečnost, že musí za likvidaci platit. Je to věc, kterou nějakou dobu používali a pokud už není funkční a chtějí se jí zbavit, nemohou ji jen tak odstavit. Navíc se jedná o nebezpečný odpad a časem mohou z automobilu vytékat různé provozní náplně a jinak obtěžovat své okolí. Lidé by si proto měli zajistit odbornou likvidaci vraku.
Likvidujete pouze autovraky?
Jsme schopni zlikvidovat vše, třeba i lokomotivu, není problém. Stačí zavolat a k zákazníkovi vyrazí parta s autogeny a na místě vrak rozřežou. Pak se po částech odveze.
Skladujete tady i bakelitové Trabanty, jak se likvidují?
Trabanti se likvidují špatně, někdy o ně člověk nezavadí a minulý týden se nám tu sešli hned tři.
Vím, že jste příznivcem některých zajímavých akcí. O co se přesně jednalo?
Materiálově jsem podporoval nevšední cestovatelské expedice. Na embéčku kolem světa a Žigulíkem do Mongolska. Nadšenci, převážně studenti, s těmito značkami vyrazili na daleké cesty. Postupně objeli desítky tisíc kilometrů. Sponzorstvím jsem podpořil i fotbalový klub - žáky.
Zvýhodňujete své stálé zákazníky? Hlavně tím, že jim v souvislosti s likvidací autovraku nabízíme kompletní balíček - ne pouze odvoz. Zařídíme i formality na úřadě.
Členům LamaRek klubu poskytujeme slevu 40% na veškeré náhradní díly.
Děkuji za rozhovor.
Já jen doplňuji, že kromě kompletního zajištění likvidace autovraku zde seženete použité náhradní díly na automobily Škoda i ostatní značky, ale také díly nové. Václav Purč vykupuje auta za hotové, zařídí přepis, odtah, likvidační doklad, prodává použité pneumatiky.
Více informací naleznete na webových stranách www.vrakoviste-brno.cz
Autovrakoviště Brno - Václav Purč
Poděbradova 95, Brno - Královo Pole, tel.: 608 03 03 04
text & foto Marián K.