Zlaté české ručičky, říká se. Stroje a automatizace sice šetří čas a lidskou sílu nahrazují, ale ne vždy je to ta nejlepší varianta. To platí i při čištění a mytí automobilu. V čem je ruční mytí lepší než automatická myčka? Jak opravit vandalem poškrábaný lak nebo od cigarety propálenou sedačku? Na tyto a další otázky brnovinkám odpovídal Petr Burian, více známý pod přezdívkou Moto Kenny, který v Brně na Kolískově ulici společně s kolegy z Moto Kenny Design ručně myje automobily a opravuje jejich vady na kráse . Je také známý lakováním motoveteránů. Ne nadarmo má ve svém sloganu Krásná práce.
Moto Kenny Design
Kolískova 15, Brno - střed - Trnitá, tel.: 733 504 934
Odkdy ručně myjete auta?
Ručním mytím se zabýváme čerstvě, teprve půl roku. Když jsme se sem nastěhovali, byla tady už připravená myčka. Naším hlavním cílem je ale lakování motoveteránů.
Jak vás napadlo, že budete při lakování motorek umývat auta?
Lakovací box jsme stavěli půl roku. Dlouho také trvalo, než jsme vyřídili potřebná povolení. Tak jsme si řekli, že je tady místnost, která může vydělávat peníze. Koupili jsme vysavač, wapku /vysokotlaký mycí stroj – pozn. redakce/, přípravky na mytí a začali jsme. Přes léto se to rozběhlo, ani nevím jak. Dnes máme množství spokojených zákazníků, kteří se rádi vracejí.
Odkud pochází vaše přezdívka Kenny?
To mi vymyslel vedoucí na táboře před jedenácti lety. Byli jsme čtyři Petrové v oddíle a já měl tehdy tričko se South Parkem. Nikdo u nás ještě pořádně nevěděl, co to znamená. Začali mi říkat Kenny a jelikož jsem byl pořád zalezlý v garáži a rýpal se v motorkách od rána do večera, tak mi ostatní začali říkat MotoKenny. Každý mě na internetu takto zná.
V čem je ruční mytí lepší než když řidič zajede do automatické myčky?
Zabývám se lakováním a vím, že když někdo přijede do myčky off-roadem plným bahna z pole, určitě na kartáčích myčky zůstanou nějaké zbytky. Pak do ní přijede auto s novým lakem a nechá si těmi kartáči omýt nový lak. Automatická myčka je sice rychlá, ale ruční práce je něco jiného. Když se podíváte na kluky, kteří u nás pracují, uvidíte, že umyjí každý záhyb auta. Nevynechají podběhy ani záhyby dveří. To myčka neumí. Navíc z myčky neodjedete úplně suchým autem. Venku se pak na něj zase všechno lepí. Co se týče vysávání, provádíme hloubkové čištění i odstraňování skvrn. U nás je to oproti myčce sice zhruba o sto korun dražší, ale odjedete s důkladně vyčištěným a vysušeným autem, u nějž hlavně také pečujeme o lak.
Skutečně umyjete každý záhyb? A co motor?
Ano, i panty u dveří a motor také. Není problém vyčistit litá kola nebo sedačky. Naší specialitou je opravování propáleného čalounění. Máme set na opravu propálených sedaček. Pokud je roztržené kožené čalounění, dokážeme opravit i to. Na díry v čalounění používáme speciální výplně, dokážeme si namíchat skoro stejný odstín, který čalounění má. Dokonce umíme na opraveném místě vytvořit i proužky nebo jiný vzor. Nemáte tam pak černý propálený škvarek.
Jak dlouho trvá oprava jedné propálené díry od cigarety?
Zhruba celý den, je na to potřeba mít klid.
Na kolik taková specialita přijde?
Zhruba na tisíc korun a výše. Záleží na typu propálení a sedačky.
A co vandalem zničený lak automobilu? Dá se s ním něco dělat nebo se musí znovu nalakovat celý díl?
Dá se to. Jsou lakovny, které lakují celý díl, ale to se potom nedoplatíte. Pokud vandal někomu objede auto korunou nebo klíčem, vezmeme na něj leštičku. Škrábance opravujeme speciální technikou – štětečkem, brousíme, leštíme, škrábanec zaplníme barvou a znovu leštíme. Hodinu si s tím hrajeme a škrábanec pak není ani vidět. Samozřejmě, když se podíváte hodně zblízka, poznat to jde. Ale když jdete kolem auta a o opravě nevíte, nevšimnete si toho. Hlavně vás to vyjde na desetinu ceny lakování celého dílu.
Je možné takto opravit i metalízu?
Ano, určitě. Škrábanec se zaleští normálně barvou a pak se air-brushovou pistolí zastříkne lakem, nechá zaschnout a znovu rozleští do ztracena.
Jak si počínat, aby lak vydržel co nejdéle pěkný? Je potřeba nějaké konzervace?
Na to máme speciální vosky od společnosti 3M, které jsou podle mě nejlepší. Používáme také konzervační vosk s teflonem společnosti Frog. Auto dokonale umyjeme, že na něm není zbytek prachu, a usušíme pravou jelenicí. Auto voskujeme ručně. Když chceme rozleštit lak, je to i na celý den. Nejprve je potřeba lak rozbrousit jemným smirkem o hrubosti zrna 2,5 tisíce až po hrubost čtyři tisíce. Ten už je jako obyčejný papír. Pak se celé auto leští leštičkou třeba třikrát. Je to docela makačka, člověk nad tím pár pár hodin stráví. Auto pak ale ani nepoznáte. Lak se zakonzervuje a vydrží až šest měsíců. Když se o něj nestaráte, zase vám za čas vybledne, hlavně kvůli agresivní soli v zimě. Pro naše stálé zákazníky máme připravenu zákaznickou kartu, díky které mohou jezdit na oplachy aut za výhodnou cenu pravidelně.
Přijedou i řidiči s autoveteránem?
To jsem ještě neviděl. Každý, kdo má veterána, si ho doma hýčká, jak může. Je to srdcová záležitost a má ho pro to, aby si s ním mohl hrát a dělalo mu radost, že s ním může vyjet a že si řekne, jak si ho hezky naleštil.
A co gumové části a plasty?
Na všechny plasty a gumy jsou speciální impregnační přípravky. Impregnujeme gumová těsnění na zimu, aby nepřimrzala. Impregnujeme také pneumatiky a veškeré venkovní lišty. Nově máme v nabídce speciální tvrdý vosk, který používáme na celý předek spodní části vozu. Zabraňuje působení soli na spodek auta. Lak neoxiduje a kamínky nelétají hned na kov - nejdříve na vosk a pak až na lak.
Je potřeba se u vás objednat dopředu nebo mohou řidiči dorazit i neplánovaně?
Pokud řidič chce vysát nebo umýt auto, není problém přijet bez objednávky. Jedná-li se o nějaké větší mytí nebo leštění laku, je potřeba domluvit termín předem. Zákazník tak ví, na kolik jej zhruba práce přijde a za jak dlouho bude hotova.
Pokud řidiči vyleštíte lak jeho automobilu, musí pak jezdit na nějakou pravidelnou údržbu?
Ideální je, aby přijel jednou za 14 dní. Automobil umyjeme a zároveň se postaráme o lak. To automatická myčka nenabídne. Zhruba do tři čtvrtě hodiny máme vyluxovaný celý vůz a umytou karoserii. Na každé auto navíc dáváme oplachový vosk. Ten při dešti zajistí velké kapky, které samy za jízdy stékají. V automatické myčce tento vosk míchají v poměru jedna ku stu až tisícům, u nás pouze v poměru jedna ku třiceti. Oplachový vosk pak skutečně k něčemu je.
Jak se na laku podepisuje zima? Jsou potřeba nějaké speciální přípravky?
Určitě, lak oxiduje vlivem všech vnějších vlivů. Doporučuji opět 3M pastu a potom vosk s teflonem.
Lakujete motocykly, proč ne i automobily?
Auta mají navíc zbytečně dvě kola. Já jsem člověk, který žije pro motorky a chce dělat to, co ho v životě baví. Chci se motat kolem motorek a hrát si s nimi.
Jaká byla vaše první motorka?
JAWA 50 Pionýr, jako asi každého československého motocyklisty. Byl žlutý s černou lebkou. To mi bylo 12 let. Následovala klasická řada JAWA 250, JAWA 350 a pak i nějaká japonská motorka. JAWA je ale motorka, která má srdce a duši.
Takže jste nakonec přešel na silniční nebo cestovní motocykly?
Začal jsem jezdit na enduru a krosce po okolí na motokrosových drahách, například ve Vranově za Kuřimí. V Americe jsem se dostal na silniční závody dragsterů a na 400metrové sprinty. Dosáhly zrychlení třeba z nuly na sto za 1,6 vteřiny, což je na motorce docela masakr a velký adrenalin. Tenkrát jsem si řekl, že rychlosti už mám dost a zamiloval si choppery. Dnes preferuji takové to hříbkové tempo. Jezdím 90 až 100, koukám, kde co roste a kochám se krajinou.
Jako pan doktor z filmu Vesničko má středisková.
Přesně tak, prostě se rozplácnu a jsem spokojený.
Co jste lakoval za nejvzácnější kousek?
V zimě jsem lakoval ČZ 250 tourist. To je motorka předválečné výroby, která se vyráběla ve Zbrojovce ve Strakonicích. To byl asi nejstarší a nejvzácnější motocykl. Teď lakujeme JAWU 250 speciál, což je také předválečný motocykl. Mojí životní láskou jsou skútry ČZ. Díky nim jsem se dostal i do Ameriky a renovoval jsem je tam.
Děláte jen celolak nebo i opravujete a domícháváte odstíny?
Lakujeme i nové motorky a opravujeme části laku. Když někdo nedej bože spadne a má odřenou půlku motorky, opravíme ji tak, že není poznat, která strana byla na zemi.
Dodržujete u historických motocyklů stejné barevné odstíny, jaké se používaly při výrobě?
Když seřadíte několik motorek JAWA vedle sebe, každá bude mít trochu jiný odstín. Máme zákazníky, kteří dovezou starou motorku a řeknou, že chtějí díl nalakovat podle zbytku. To pak není problém. Máme recepturu i na JAWA odstín. Každý lak bývá prakticky výjimečný. Stále se vedou spory, jaký odstín má JAWA přesně mít. Při výrobě totiž v historii stačilo trošku jinak namíchat barvu a celá sada už byla jiná, což se taky občas dělo. Dřív se tolik na přesnost nehledělo. JAWY i ČZ se prodávaly všude po světě.
Spolupracujete s nějakými veterán kluby, jezdíte na srazy?
Jezdíme hlavně na veteránské burzy, kde se prodávají náhradní díly. Příští rok budeme vystavovat v Brně na Classic Show, která bude při veletrhu Autotec. Chceme se také účastnit všech větších akcí i v okolí Brna, například jízdy veteránů do vrchu Soběšice. Od příštího roku nás můžete vidět prakticky všude.
Účastníte se osobně i nějakých soutěží?
Na soutěže prakticky nebyl čas nebo motorka. Ale na jeden sraz jezdím dvakrát do roka. Prvně jsem na něm byl před pěti lety a pak nevynechal ani jednou. Je to Motosraz Krucenburk. Jezdí na něj především příznivci značek JAWA a ČZ. Jedno setkání je v létě a druhé začátkem ledna. V létě tam bývá zhruba sto až sto padesát motorek, v zimě už jen nadšenci, kterým někdo říká magoři. Sejde se nás tam zhruba dvacet, jen to nejpevnější jádro. Minulý rok jsme docela zapadali, protože bylo mínus dvanáct a chumelenice. Ale o to větší to byl zážitek.
Až si pořídíte Harleye, budete jezdit už jen v těžkém koženém plášti?
Na toho musí člověk dospět, jedná se o finančně náročnější koníček. Oblečení by bylo a moje JAWA už ve stádiu chopperu je. Přes zimu si ji chci pořádně dodělat a zúčastnit se Motonáletu v Nikolčicích. Bude tam Bohemia Custom – soutěž ve stavbách chopperů. Tam chceme zabodovat a předvést, co dovedeme. Chceme použít speciální lak, ale to bych předbíhal.
Vzpomínáte si na nějakou veselou historku z mytí vozidla nebo lakování motocyklu?
Jednou jsme omývali pánovi auto, v kufru měl rybářský set. Měl ho celý zablácený, den předem byl prý na rybách. Umyli jsme mu auto i s holínkami a vším dalším. Majitel nevěřil svým očím. Velice ho potěšilo, že jsme mu umyli auto a vyčistili i rybářský set. Říkal, že dostane od manželky pochvalu, protože domů nenatahá špínu.
Máte na závěr nějaké doporučení pro čtenáře brnovinek?
Aby se nebáli starat o své auto. Lidé v něm stráví dost času, měli by se uvnitř cítit pohodlně. Pokud nemají čas nebo chuť uklízet a leštit auto sami, mohou přijet k nám. Za velice rozumnou cenu jej vyčistíme tak, aby se v něm člověk cítil jako doma.
Moto Kenny Design
ruční mytí vozidel, tepování, opravy propálených sedaček a čalounění, opravy škrábanců a renovace laku, lakování motoveteránů a motocyklů, linkování, chromování
Kolískova 15, Brno - střed - Trnitá, tel.: 733 504 934, Moto Kenny Design na internetu
TRAM 8, 10, 13, TROL 31, 33 - zastávka Masná
text a foto Marián K., brnovinky
Kategorie: podnikání a řemeslo Zobrazeno: 9878
Zlaté české ručičky, říká se. Stroje a automatizace sice šetří čas a lidskou sílu nahrazují, ale ne vždy je to ta nejlepší varianta. To platí i při čištění a mytí automobilu. V čem je ruční mytí lepší než automatická myčka? Jak opravit vandalem poškrábaný lak nebo od cigarety propálenou sedačku? Na tyto a další otázky brnovinkám odpovídal Petr Burian, více známý pod přezdívkou Moto Kenny, který v Brně na Kolískově ulici společně s kolegy z Moto Kenny Design ručně myje automobily a opravuje jejich vady na kráse . Je také známý lakováním motoveteránů. Ne nadarmo má ve svém sloganu Krásná práce.
Moto Kenny Design
Kolískova 15, Brno - střed - Trnitá, tel.: 733 504 934
Odkdy ručně myjete auta?
Ručním mytím se zabýváme čerstvě, teprve půl roku. Když jsme se sem nastěhovali, byla tady už připravená myčka. Naším hlavním cílem je ale lakování motoveteránů.
Jak vás napadlo, že budete při lakování motorek umývat auta?
Lakovací box jsme stavěli půl roku. Dlouho také trvalo, než jsme vyřídili potřebná povolení. Tak jsme si řekli, že je tady místnost, která může vydělávat peníze. Koupili jsme vysavač, wapku /vysokotlaký mycí stroj – pozn. redakce/, přípravky na mytí a začali jsme. Přes léto se to rozběhlo, ani nevím jak. Dnes máme množství spokojených zákazníků, kteří se rádi vracejí.
Odkud pochází vaše přezdívka Kenny?
To mi vymyslel vedoucí na táboře před jedenácti lety. Byli jsme čtyři Petrové v oddíle a já měl tehdy tričko se South Parkem. Nikdo u nás ještě pořádně nevěděl, co to znamená. Začali mi říkat Kenny a jelikož jsem byl pořád zalezlý v garáži a rýpal se v motorkách od rána do večera, tak mi ostatní začali říkat MotoKenny. Každý mě na internetu takto zná.
V čem je ruční mytí lepší než když řidič zajede do automatické myčky?
Zabývám se lakováním a vím, že když někdo přijede do myčky off-roadem plným bahna z pole, určitě na kartáčích myčky zůstanou nějaké zbytky. Pak do ní přijede auto s novým lakem a nechá si těmi kartáči omýt nový lak. Automatická myčka je sice rychlá, ale ruční práce je něco jiného. Když se podíváte na kluky, kteří u nás pracují, uvidíte, že umyjí každý záhyb auta. Nevynechají podběhy ani záhyby dveří. To myčka neumí. Navíc z myčky neodjedete úplně suchým autem. Venku se pak na něj zase všechno lepí. Co se týče vysávání, provádíme hloubkové čištění i odstraňování skvrn. U nás je to oproti myčce sice zhruba o sto korun dražší, ale odjedete s důkladně vyčištěným a vysušeným autem, u nějž hlavně také pečujeme o lak.
Skutečně umyjete každý záhyb? A co motor?
Ano, i panty u dveří a motor také. Není problém vyčistit litá kola nebo sedačky. Naší specialitou je opravování propáleného čalounění. Máme set na opravu propálených sedaček. Pokud je roztržené kožené čalounění, dokážeme opravit i to. Na díry v čalounění používáme speciální výplně, dokážeme si namíchat skoro stejný odstín, který čalounění má. Dokonce umíme na opraveném místě vytvořit i proužky nebo jiný vzor. Nemáte tam pak černý propálený škvarek.
Jak dlouho trvá oprava jedné propálené díry od cigarety?
Zhruba celý den, je na to potřeba mít klid.
Na kolik taková specialita přijde?
Zhruba na tisíc korun a výše. Záleží na typu propálení a sedačky.
A co vandalem zničený lak automobilu? Dá se s ním něco dělat nebo se musí znovu nalakovat celý díl?
Dá se to. Jsou lakovny, které lakují celý díl, ale to se potom nedoplatíte. Pokud vandal někomu objede auto korunou nebo klíčem, vezmeme na něj leštičku. Škrábance opravujeme speciální technikou – štětečkem, brousíme, leštíme, škrábanec zaplníme barvou a znovu leštíme. Hodinu si s tím hrajeme a škrábanec pak není ani vidět. Samozřejmě, když se podíváte hodně zblízka, poznat to jde. Ale když jdete kolem auta a o opravě nevíte, nevšimnete si toho. Hlavně vás to vyjde na desetinu ceny lakování celého dílu.
Je možné takto opravit i metalízu?
Ano, určitě. Škrábanec se zaleští normálně barvou a pak se air-brushovou pistolí zastříkne lakem, nechá zaschnout a znovu rozleští do ztracena.
Jak si počínat, aby lak vydržel co nejdéle pěkný? Je potřeba nějaké konzervace?
Na to máme speciální vosky od společnosti 3M, které jsou podle mě nejlepší. Používáme také konzervační vosk s teflonem společnosti Frog. Auto dokonale umyjeme, že na něm není zbytek prachu, a usušíme pravou jelenicí. Auto voskujeme ručně. Když chceme rozleštit lak, je to i na celý den. Nejprve je potřeba lak rozbrousit jemným smirkem o hrubosti zrna 2,5 tisíce až po hrubost čtyři tisíce. Ten už je jako obyčejný papír. Pak se celé auto leští leštičkou třeba třikrát. Je to docela makačka, člověk nad tím pár pár hodin stráví. Auto pak ale ani nepoznáte. Lak se zakonzervuje a vydrží až šest měsíců. Když se o něj nestaráte, zase vám za čas vybledne, hlavně kvůli agresivní soli v zimě. Pro naše stálé zákazníky máme připravenu zákaznickou kartu, díky které mohou jezdit na oplachy aut za výhodnou cenu pravidelně.
Přijedou i řidiči s autoveteránem?
To jsem ještě neviděl. Každý, kdo má veterána, si ho doma hýčká, jak může. Je to srdcová záležitost a má ho pro to, aby si s ním mohl hrát a dělalo mu radost, že s ním může vyjet a že si řekne, jak si ho hezky naleštil.
A co gumové části a plasty?
Na všechny plasty a gumy jsou speciální impregnační přípravky. Impregnujeme gumová těsnění na zimu, aby nepřimrzala. Impregnujeme také pneumatiky a veškeré venkovní lišty. Nově máme v nabídce speciální tvrdý vosk, který používáme na celý předek spodní části vozu. Zabraňuje působení soli na spodek auta. Lak neoxiduje a kamínky nelétají hned na kov - nejdříve na vosk a pak až na lak.
Je potřeba se u vás objednat dopředu nebo mohou řidiči dorazit i neplánovaně?
Pokud řidič chce vysát nebo umýt auto, není problém přijet bez objednávky. Jedná-li se o nějaké větší mytí nebo leštění laku, je potřeba domluvit termín předem. Zákazník tak ví, na kolik jej zhruba práce přijde a za jak dlouho bude hotova.
Pokud řidiči vyleštíte lak jeho automobilu, musí pak jezdit na nějakou pravidelnou údržbu?
Ideální je, aby přijel jednou za 14 dní. Automobil umyjeme a zároveň se postaráme o lak. To automatická myčka nenabídne. Zhruba do tři čtvrtě hodiny máme vyluxovaný celý vůz a umytou karoserii. Na každé auto navíc dáváme oplachový vosk. Ten při dešti zajistí velké kapky, které samy za jízdy stékají. V automatické myčce tento vosk míchají v poměru jedna ku stu až tisícům, u nás pouze v poměru jedna ku třiceti. Oplachový vosk pak skutečně k něčemu je.
Jak se na laku podepisuje zima? Jsou potřeba nějaké speciální přípravky?
Určitě, lak oxiduje vlivem všech vnějších vlivů. Doporučuji opět 3M pastu a potom vosk s teflonem.
Lakujete motocykly, proč ne i automobily?
Auta mají navíc zbytečně dvě kola. Já jsem člověk, který žije pro motorky a chce dělat to, co ho v životě baví. Chci se motat kolem motorek a hrát si s nimi.
Jaká byla vaše první motorka?
JAWA 50 Pionýr, jako asi každého československého motocyklisty. Byl žlutý s černou lebkou. To mi bylo 12 let. Následovala klasická řada JAWA 250, JAWA 350 a pak i nějaká japonská motorka. JAWA je ale motorka, která má srdce a duši.
Takže jste nakonec přešel na silniční nebo cestovní motocykly?
Začal jsem jezdit na enduru a krosce po okolí na motokrosových drahách, například ve Vranově za Kuřimí. V Americe jsem se dostal na silniční závody dragsterů a na 400metrové sprinty. Dosáhly zrychlení třeba z nuly na sto za 1,6 vteřiny, což je na motorce docela masakr a velký adrenalin. Tenkrát jsem si řekl, že rychlosti už mám dost a zamiloval si choppery. Dnes preferuji takové to hříbkové tempo. Jezdím 90 až 100, koukám, kde co roste a kochám se krajinou.
Jako pan doktor z filmu Vesničko má středisková.
Přesně tak, prostě se rozplácnu a jsem spokojený.
Co jste lakoval za nejvzácnější kousek?
V zimě jsem lakoval ČZ 250 tourist. To je motorka předválečné výroby, která se vyráběla ve Zbrojovce ve Strakonicích. To byl asi nejstarší a nejvzácnější motocykl. Teď lakujeme JAWU 250 speciál, což je také předválečný motocykl. Mojí životní láskou jsou skútry ČZ. Díky nim jsem se dostal i do Ameriky a renovoval jsem je tam.
Děláte jen celolak nebo i opravujete a domícháváte odstíny?
Lakujeme i nové motorky a opravujeme části laku. Když někdo nedej bože spadne a má odřenou půlku motorky, opravíme ji tak, že není poznat, která strana byla na zemi.
Dodržujete u historických motocyklů stejné barevné odstíny, jaké se používaly při výrobě?
Když seřadíte několik motorek JAWA vedle sebe, každá bude mít trochu jiný odstín. Máme zákazníky, kteří dovezou starou motorku a řeknou, že chtějí díl nalakovat podle zbytku. To pak není problém. Máme recepturu i na JAWA odstín. Každý lak bývá prakticky výjimečný. Stále se vedou spory, jaký odstín má JAWA přesně mít. Při výrobě totiž v historii stačilo trošku jinak namíchat barvu a celá sada už byla jiná, což se taky občas dělo. Dřív se tolik na přesnost nehledělo. JAWY i ČZ se prodávaly všude po světě.
Spolupracujete s nějakými veterán kluby, jezdíte na srazy?
Jezdíme hlavně na veteránské burzy, kde se prodávají náhradní díly. Příští rok budeme vystavovat v Brně na Classic Show, která bude při veletrhu Autotec. Chceme se také účastnit všech větších akcí i v okolí Brna, například jízdy veteránů do vrchu Soběšice. Od příštího roku nás můžete vidět prakticky všude.
Účastníte se osobně i nějakých soutěží?
Na soutěže prakticky nebyl čas nebo motorka. Ale na jeden sraz jezdím dvakrát do roka. Prvně jsem na něm byl před pěti lety a pak nevynechal ani jednou. Je to Motosraz Krucenburk. Jezdí na něj především příznivci značek JAWA a ČZ. Jedno setkání je v létě a druhé začátkem ledna. V létě tam bývá zhruba sto až sto padesát motorek, v zimě už jen nadšenci, kterým někdo říká magoři. Sejde se nás tam zhruba dvacet, jen to nejpevnější jádro. Minulý rok jsme docela zapadali, protože bylo mínus dvanáct a chumelenice. Ale o to větší to byl zážitek.
Až si pořídíte Harleye, budete jezdit už jen v těžkém koženém plášti?
Na toho musí člověk dospět, jedná se o finančně náročnější koníček. Oblečení by bylo a moje JAWA už ve stádiu chopperu je. Přes zimu si ji chci pořádně dodělat a zúčastnit se Motonáletu v Nikolčicích. Bude tam Bohemia Custom – soutěž ve stavbách chopperů. Tam chceme zabodovat a předvést, co dovedeme. Chceme použít speciální lak, ale to bych předbíhal.
Vzpomínáte si na nějakou veselou historku z mytí vozidla nebo lakování motocyklu?
Jednou jsme omývali pánovi auto, v kufru měl rybářský set. Měl ho celý zablácený, den předem byl prý na rybách. Umyli jsme mu auto i s holínkami a vším dalším. Majitel nevěřil svým očím. Velice ho potěšilo, že jsme mu umyli auto a vyčistili i rybářský set. Říkal, že dostane od manželky pochvalu, protože domů nenatahá špínu.
Máte na závěr nějaké doporučení pro čtenáře brnovinek?
Aby se nebáli starat o své auto. Lidé v něm stráví dost času, měli by se uvnitř cítit pohodlně. Pokud nemají čas nebo chuť uklízet a leštit auto sami, mohou přijet k nám. Za velice rozumnou cenu jej vyčistíme tak, aby se v něm člověk cítil jako doma.
Moto Kenny Design
ruční mytí vozidel, tepování, opravy propálených sedaček a čalounění, opravy škrábanců a renovace laku, lakování motoveteránů a motocyklů, linkování, chromování
Kolískova 15, Brno - střed - Trnitá, tel.: 733 504 934, Moto Kenny Design na internetu
TRAM 8, 10, 13, TROL 31, 33 - zastávka Masná
text a foto Marián K., brnovinky