Palackého 186, Brno - Řečkovice, tel.: 605 400 480
Moderní doba spolu přináší nové možnosti práce. Ty tam jsou časy, kdy si každý řemeslník své dílo také sám prodával. Práce již neznamená pouze synonymum fyzické námahy, ale s vývojem civilizace přicházeli na řadu obchodní zástupci, obchodníci, administrativní pracovníci, telefonisté či bankéři. Ti všichni a mnoho dalších pracují zpravidla v poloze tělu nejméně přirozené – vsedě. A každý jistě víme, jak je důležité se při práci správně posadit. V opačném případě po čase začnou bolet záda, krční páteř i jiné části těla. Ale jak se posadit správně a hlavně na co? S tím nám poradí pan Daniel Zemborski, majitel internetového obchodu nejen s kancelářskými židlemi a nábytkem Pandan.
Jakou dobu, obklopen kvalitními židlemi, radíte zákazníkům vybrat tu správnou?
Kancelářské židle a nábytek v Brně prodáváme zhruba tři roky.
Jak jste se k této oblasti obchodu dostal? Sám jste nebyl spokojený s tím, na čem sedíte?
Ne tak docela. Pracovali jsme s kolegyní, se kterou jsme posléze tento obchod otevřeli, v jedné firmě, která se zabývala výrobou nábytku. Nebyli jsme ale spokojeni hlavně s tím, jak firma jednala se svými zákazníky. Odešli jsme a založili internetový obchod s kancelářskými židlemi a nábytkem. Každý, kdo internetový obchod provozuje, jistě ví, že někde musí zboží skladovat, někteří zákazníci si jej rádi před koupí prohlédnou, vyzkouší a proto jsme zhruba po třech měsících provozu elektronického obchodu otevřeli i kamennou prodejnu se skladem. Zákazníci si tak mohou nejprve židle a křesla vyzkoušet. To je totiž při koupi tohoto sortimentu velice důležité.
Jaká jsou pravidla pro sezení a jak by správná kancelářská židle měla vypadat?
Řídil bych se jednoduchým pravidlem - správná kancelářská židle musí být ergonomická. A ergonomickou židlí rozumíme židli, která se přizpůsobí individuálním proporcím uživatele. A právě tady narážíme na problém. Každý člověk je jinak vysoký, má rozdílný poměr délky nohou a těla, různou hmotnost, případně se u něj již objevily nějaké zdravotní komplikace. A jde i o samotné sezení, neboť každému vyhovuje jiná pracovní poloha. Lidé pracující spíše předkloněni k monitoru potřebují židli, jejíž opěrák umožní stálou podporu zad i v této pozici. Ergonomická židle se skládá z několika částí a každá je velice důležitá. Začněme sedákem – je důležité, aby sedák umožňoval hloubkové nastavení – tedy vzdálenost sedáku od opěráku. Naproti tomu opěrák židle by měl být výškově nastavitelný. Pokud tomu tak není, je dobré, aby měl alespoň výškově nastavitelnou bederní opěrku. Je-li bederní opěrka nastavitelná navíc i hloubkově, není co řešit. Jistě příjemným doplňkem je opěrka hlavy, tu ale využijete spíše ve chvílích relaxace, při běžné kancelářské práci to obvykle není možné. Důležité jsou i loketní opěrky - područky, z nichž některé jsou nastavitelné nejen výškově, ale i hloubkově či do stran. Ovšem jednou z nejpodstatnějších částí ergonomické židle je mechanika. Jen díky kvalitní synchronní mechanice je možné praktikovat takzvané dynamické sezení.
Dynamické sezení? Oč se jedná?
V zásadě jdo o to nesedět celou pracovní dobu v jedné strnulé poloze. Díky synchronní mechanice sleduje opěrák pohyb zad sedícího. Současně s pohybem opěráku se synchronně naklání i sedák židle. Součástí kvalitní synchronní mechaniky je regulační šroub, pomocí kterého lze nastavit sílu protiváhy. Efekt je potom takový, že ať se sedící nachází v předklonu nebo se zaklání, opěrák neustále kopíruje pohyb zad a poskytuje jim tak správnou oporu.
Odhalili jsme možnosti moderních židlí, jak je to se vzhledem a další funkčností vycházející z provedení židle?
Dnes je v nabídce nepřeberné množství barev, potahů, provedení. Pánové vítají síťované a dobře prodyšné sedáky a opěradla – hlavně v létě, dámy mají rády židle čalouněné, které hezky hřejí a kde jim netáhne na záda.
Jaké jsou moderní barvy?
V největší oblibě jsou spíše neutrální tmavší odstíny šedé, modré nebo černé. Jedná se o univerzální odstíny, které se hodí do barevně různě pojatých interiérů. Dámy bývají odvážnější a volí veselejší barvy.
Už víme, jak správnou židli vybrat. Jde to i na dálku podle údajů, které zákazník pošle?
Důležité je, aby si zákazník židli vyzkoušel. Občas chodí e-maily s žádostí o vytipování správné židle při popsání základních fyzických parametrů. To ale není dobře možné. I když budeme znát hmotnost a míry zákazníka, stále nevíme, jak dlouhé má nohy, jaký tvar mu lépe sedne. Proto je nejlepší, aby nás zákazník navštívil a vyzkoušel více provedení židlí a pak vybral tu pravou, jenž mu sedne, přesněji – do které lépe sedne.
Takže, když zákazník přijde k vám, doporučíte mu pro něj tu správnou židli?
Ano, naším hlavním cílem je najít to nejlepší možné řešení. Chceme spokojeného zákazníka, neboť jen ten k nám pošle své známé s bolavými zády :-). Je ale potřeba mít na paměti, že i ta nejlepší ergonomická židle nenahradí zdravý životní styl a pohyb. Sedavá poloha je totiž pro člověka ta nejméně přirozená. Je potřeba sportovat a hýbat se. Pravdou ale je, že špatná židle spíš ublíží, než pomůže. Proto dnes mnoho lidí vyhledává ergonomicky tvarované židle.
Kdo dnes kancelářské židle vyrábí? Pocházejí z Česka nebo zahraničí?
Snažíme se dodávat židle a nábytek především českých výrobců, ale musíme reagovat i na přání našich zákazníků, kteří vyžadují i výrobce zahraniční, například asijské. Nejedná se o stejné výrobce, kteří dodávají do velkých nákupních center. Máme své české dodavatele, jenž asijské země navštěvují a kvalitní zboží si sami vybírají a hlídají kvalitu dodávaného zboží. Prodáváme tak i zahraniční zboží, které si v ničem nezadá s tím tuzemským.
Proč někdy zákazníci tedy asijské zboží upřednostňují? Je důvodem cena?
Ne vždy. Asijští výrobci mívají u svých židlí modernější vzhled, který zřejmě okoukali od zdařilých designových židlí západních návrhářů. Zákazníkům je jedno, zda sedí na české nebo čínské židli, musí se jim líbit a být kvalitní. Vyhrává ta, která je osloví více. Prodáváme zboží s mnohaletou zárukou a reklamace řešíme minimálně.
Co když se někomu přesto židle porouchá, byť není od vás? Umíte mu pomoci?
Ano, provádíme pozáruční servis a opravy kancelářských židlí a křesel, případně opravujeme židle zakoupené u jiných dodavatelů. Náhradní díly na židle jsou standartní součástí naších skladových zásob. Problém někdy představují židle ze supermarketů. Často se setkáváme s nešťastnými majiteli těchto mnohdy nekvalitních výrobků. Některé komponenty dokonce ani nelze nahradit za standardní náhradní díly - potom nedokážeme pomoci. V jiných případech se náklady na opravu téměř rovnají pořizovací ceně původně levného a "výhodného" výrobku.
Jednu dobu byly hitem klekačky a říká se, že zdravé je sedět i na gymnastickém balónu, je to pravda?
Klekačky, balóny, banány a další podobné sedačky by se měly užívat k účely, ke kterému byly vytvořeny, tedy ne na dlouhou práci. Jakkoliv je na nich sezení zdravé, nikdo se delší dobu neudrží ve správné poloze a pak se ohýbá. Klekačky a balóny ano, ale jen na chvilku.
Nabízíte i sedací pytle, čím jsou naplněny a k čemu jsou vhodné?
Sedací pytle jsou naplněny drceným polystyrenem. Jsou ideální pro relax a také dětem do jejich pokoje. Jsou měkké, nehrozí na nich ublížení a snadno se tvarují podle potřeby. Vyrábějí se v mnoha provedeních a barvách. Oblíbené jsou spíše mezi mladou generací. Náplň lze po čase vyměnit nebo doplnit či ubrat a regulovat si tak tuhost.
Nabízíte i židle antistatické. Co to znamená?
Antistatické židle jsou vyrobeny ze speciálních materiálů a používají se především tam, kde je potřeba odvést případné nežádoucí výboje statické elektřiny od choulostivých elektronických komponentů nebo těkavých látek. Já sám mám na statickou elektřinu neblahé vzpomínky. Na vojně jsem působil na vysílači, kde byla statická elektřina všudypřítomná a při každém dotyku s kovovým předmětem jsem obdržel pěknou ránu. Ještě dlouho po ukončení vojenské služby jsem se rozmýšlel, zda se kovu dotknout.
Jsou k mání i další speciální řady židlí?
Uvést můžeme non-stop židle. Jsou určeny do provozů se stálou službou, kterými jsou dispečinky, velíny, řídící střediska. Tyto židle jsou určeny k trvalé 24-hodinové zátěži, bývají masivnější a zpravidla se zárukou pěti a více let.
Další specialitou jsou židle řady Medi, které jsou barevně laděny do ordinací, sesteren a zdravotnických zařízení. Mívají bílé, krémové nebo šedé provedení plastů a většinou i omyvatelný sedák a opěrák.
Co děti? I těm u vás splníte přaní spojené s pohodlným sezením?
I děti u nás naleznou to, co hledají. Velkým hitem jsou již několik let dětské rostoucí židle Freaky a rostoucí stoly Young College. Jedná se o velice kvalitní německé výrobky, které jsou sice dražší, ale na druhou stranu jsou určeny pro děti i předškolního věku. Díky patentovanému systému se židle Freaky přizpůsobí i poměrně malým dětem. Rodiče tak mají jistotu, že se jejich ratolesti nebudou krčit a ničit si páteř na nějaké levné dětské židli. A navíc, jak dítě roste, roste s ním i židle, kterou ostatně mohou používat po jednoduchém nastavení i rodiče.
Vaší náplní je i prodej kancelářského nábytku, na co je dobré se u něj při výběru zaměřit?
V současné době prodáváme kancelářský nábytek od předních českých výrobců Hobis a Exner. Problematika výběru kancelářského nábytku je pro laika někdy poměrně složitá, proto nabízíme pomoc při výběru toho “správného“ nábytku a jeho ergonomickému začlenění do stávajících nebo nových prostor. Obvykle zdarma vytvoříme 3D vizualizaci budoucí kanceláře, takže zákazník má okamžitou představu, jak bude jeho budoucí pracoviště vypadat. Dle dohody jsme vlastně schopni zařídit novou kancelář na klíč – od grafického návrhu po dopravu, montáž, úklid, odvoz a likvidaci obalových materiálů. Navíc dokončujeme nabídku archivačních skříní, kartoték, kovového a dílenského nábytku, šatních skříní, prádelníků, venkovního nábytku a mnoho dalšího.
Převažuje prodej po internetu nebo v kamenném obchodě?
Určitě přes internet, kamenná prodejna je jistě užitečným doplňkem internetového obchodu. Některé zboží držíme stále skladem a zákazník si jej může ihned odvézt. Náš starý e-shop v současné době nahradil zcela nový moderní obchod, kde si zákazník může vybrat nejen židli, ale rovněž potah a jeho barvu, případně další volitelné doplňky jako jsou područe, kolečka na tvrdé podlahy a podobně. Ke všem našim výrobkům navíc připojujeme obsáhlé texty s maximem informací a dostatek fotografií zboží. Časem máme v plánu obchod rozšířit i o kancelářské vybavení, jako jsou dataprojektory, elektronika a související.
Jak rychle jste schopni nábytek dodat?
Židle se většinou šijí na zakázku, standardní doba dodání bývá okolo 14-ti dní. Provozujeme také expresní službu a pokud je něco skladem, buď u nás nebo u dodavatele, dodáváme objednané zboží do třech až pěti dnů.
Děkuji za rozhovor, ať vám to hezky sedí.
Pandan - Internetový obchod nejen s kancelářským nábytkem
Palackého 186, Brno - Řečkovice, tel.: 605 400 480 , www.ergonomicke-zidle.cz
TRAM 1, BUS 41, 42, 70, 72 - zastávka Hudcova
text a foto Marián K.
Řídil bych se jednoduchým pravidlem - správná kancelářská židle musí být ergonomická. A ergonomickou židlí rozumíme židli, která se přizpůsobí individuálním proporcím uživatele. A právě tady narážíme na problém. Každý člověk je jinak vysoký, má rozdílný poměr délky nohou a těla, různou hmotnost, případně se u něj již objevily nějaké zdravotní komplikace. A jde i o samotné sezení, neboť každému vyhovuje jiná pracovní poloha. Lidé pracující spíše předkloněni k monitoru potřebují židli, jejíž opěrák umožní stálou podporu zad i v této pozici. Ergonomická židle se zkládá z několika částí a každá je velice důležitá. Začneme sedákem – je důležité, aby sedák umožňoval hloubkové nastavení – tedy vzdálenost sedáku od opěráku. Naproti tomu opěrák židle by měl být výškově nastavitelný. Pokud není, je dobré, aby měl alespoň výškově nastavitelnou bederní opěrku. Pokud je bederní opěrka nastavitelná navíc i hloubkově, není co řešit. Jistě příjemným doplňkem je opěrka hlavy, tu ale využijete spíše ve chvílích relaxace, při běžné kancelářské práci to obvykle není možné. Důležité jsou i loketní opěrky - područky, z nichž některé jsou nastavitelné nejen výškově, ale i hloubkově či do stran.
Ovšem jednou z nejpodstatnějších částí ergonomické židle je mechanika. Jen díky kvalitní synchronní mechanice je možné praktikovat tzv. dynamické sezení.
Kategorie: podnikání a řemeslo Zobrazeno: 9957
Palackého 186, Brno - Řečkovice, tel.: 605 400 480
Moderní doba spolu přináší nové možnosti práce. Ty tam jsou časy, kdy si každý řemeslník své dílo také sám prodával. Práce již neznamená pouze synonymum fyzické námahy, ale s vývojem civilizace přicházeli na řadu obchodní zástupci, obchodníci, administrativní pracovníci, telefonisté či bankéři. Ti všichni a mnoho dalších pracují zpravidla v poloze tělu nejméně přirozené – vsedě. A každý jistě víme, jak je důležité se při práci správně posadit. V opačném případě po čase začnou bolet záda, krční páteř i jiné části těla. Ale jak se posadit správně a hlavně na co? S tím nám poradí pan Daniel Zemborski, majitel internetového obchodu nejen s kancelářskými židlemi a nábytkem Pandan.
Jakou dobu, obklopen kvalitními židlemi, radíte zákazníkům vybrat tu správnou?
Kancelářské židle a nábytek v Brně prodáváme zhruba tři roky.
Jak jste se k této oblasti obchodu dostal? Sám jste nebyl spokojený s tím, na čem sedíte?
Ne tak docela. Pracovali jsme s kolegyní, se kterou jsme posléze tento obchod otevřeli, v jedné firmě, která se zabývala výrobou nábytku. Nebyli jsme ale spokojeni hlavně s tím, jak firma jednala se svými zákazníky. Odešli jsme a založili internetový obchod s kancelářskými židlemi a nábytkem. Každý, kdo internetový obchod provozuje, jistě ví, že někde musí zboží skladovat, někteří zákazníci si jej rádi před koupí prohlédnou, vyzkouší a proto jsme zhruba po třech měsících provozu elektronického obchodu otevřeli i kamennou prodejnu se skladem. Zákazníci si tak mohou nejprve židle a křesla vyzkoušet. To je totiž při koupi tohoto sortimentu velice důležité.
Jaká jsou pravidla pro sezení a jak by správná kancelářská židle měla vypadat?
Řídil bych se jednoduchým pravidlem - správná kancelářská židle musí být ergonomická. A ergonomickou židlí rozumíme židli, která se přizpůsobí individuálním proporcím uživatele. A právě tady narážíme na problém. Každý člověk je jinak vysoký, má rozdílný poměr délky nohou a těla, různou hmotnost, případně se u něj již objevily nějaké zdravotní komplikace. A jde i o samotné sezení, neboť každému vyhovuje jiná pracovní poloha. Lidé pracující spíše předkloněni k monitoru potřebují židli, jejíž opěrák umožní stálou podporu zad i v této pozici. Ergonomická židle se skládá z několika částí a každá je velice důležitá. Začněme sedákem – je důležité, aby sedák umožňoval hloubkové nastavení – tedy vzdálenost sedáku od opěráku. Naproti tomu opěrák židle by měl být výškově nastavitelný. Pokud tomu tak není, je dobré, aby měl alespoň výškově nastavitelnou bederní opěrku. Je-li bederní opěrka nastavitelná navíc i hloubkově, není co řešit. Jistě příjemným doplňkem je opěrka hlavy, tu ale využijete spíše ve chvílích relaxace, při běžné kancelářské práci to obvykle není možné. Důležité jsou i loketní opěrky - područky, z nichž některé jsou nastavitelné nejen výškově, ale i hloubkově či do stran. Ovšem jednou z nejpodstatnějších částí ergonomické židle je mechanika. Jen díky kvalitní synchronní mechanice je možné praktikovat takzvané dynamické sezení.
Dynamické sezení? Oč se jedná?
V zásadě jdo o to nesedět celou pracovní dobu v jedné strnulé poloze. Díky synchronní mechanice sleduje opěrák pohyb zad sedícího. Současně s pohybem opěráku se synchronně naklání i sedák židle. Součástí kvalitní synchronní mechaniky je regulační šroub, pomocí kterého lze nastavit sílu protiváhy. Efekt je potom takový, že ať se sedící nachází v předklonu nebo se zaklání, opěrák neustále kopíruje pohyb zad a poskytuje jim tak správnou oporu.
Odhalili jsme možnosti moderních židlí, jak je to se vzhledem a další funkčností vycházející z provedení židle?
Dnes je v nabídce nepřeberné množství barev, potahů, provedení. Pánové vítají síťované a dobře prodyšné sedáky a opěradla – hlavně v létě, dámy mají rády židle čalouněné, které hezky hřejí a kde jim netáhne na záda.
Jaké jsou moderní barvy?
V největší oblibě jsou spíše neutrální tmavší odstíny šedé, modré nebo černé. Jedná se o univerzální odstíny, které se hodí do barevně různě pojatých interiérů. Dámy bývají odvážnější a volí veselejší barvy.
Už víme, jak správnou židli vybrat. Jde to i na dálku podle údajů, které zákazník pošle?
Důležité je, aby si zákazník židli vyzkoušel. Občas chodí e-maily s žádostí o vytipování správné židle při popsání základních fyzických parametrů. To ale není dobře možné. I když budeme znát hmotnost a míry zákazníka, stále nevíme, jak dlouhé má nohy, jaký tvar mu lépe sedne. Proto je nejlepší, aby nás zákazník navštívil a vyzkoušel více provedení židlí a pak vybral tu pravou, jenž mu sedne, přesněji – do které lépe sedne.
Takže, když zákazník přijde k vám, doporučíte mu pro něj tu správnou židli?
Ano, naším hlavním cílem je najít to nejlepší možné řešení. Chceme spokojeného zákazníka, neboť jen ten k nám pošle své známé s bolavými zády :-). Je ale potřeba mít na paměti, že i ta nejlepší ergonomická židle nenahradí zdravý životní styl a pohyb. Sedavá poloha je totiž pro člověka ta nejméně přirozená. Je potřeba sportovat a hýbat se. Pravdou ale je, že špatná židle spíš ublíží, než pomůže. Proto dnes mnoho lidí vyhledává ergonomicky tvarované židle.
Kdo dnes kancelářské židle vyrábí? Pocházejí z Česka nebo zahraničí?
Snažíme se dodávat židle a nábytek především českých výrobců, ale musíme reagovat i na přání našich zákazníků, kteří vyžadují i výrobce zahraniční, například asijské. Nejedná se o stejné výrobce, kteří dodávají do velkých nákupních center. Máme své české dodavatele, jenž asijské země navštěvují a kvalitní zboží si sami vybírají a hlídají kvalitu dodávaného zboží. Prodáváme tak i zahraniční zboží, které si v ničem nezadá s tím tuzemským.
Proč někdy zákazníci tedy asijské zboží upřednostňují? Je důvodem cena?
Ne vždy. Asijští výrobci mívají u svých židlí modernější vzhled, který zřejmě okoukali od zdařilých designových židlí západních návrhářů. Zákazníkům je jedno, zda sedí na české nebo čínské židli, musí se jim líbit a být kvalitní. Vyhrává ta, která je osloví více. Prodáváme zboží s mnohaletou zárukou a reklamace řešíme minimálně.
Co když se někomu přesto židle porouchá, byť není od vás? Umíte mu pomoci?
Ano, provádíme pozáruční servis a opravy kancelářských židlí a křesel, případně opravujeme židle zakoupené u jiných dodavatelů. Náhradní díly na židle jsou standartní součástí naších skladových zásob. Problém někdy představují židle ze supermarketů. Často se setkáváme s nešťastnými majiteli těchto mnohdy nekvalitních výrobků. Některé komponenty dokonce ani nelze nahradit za standardní náhradní díly - potom nedokážeme pomoci. V jiných případech se náklady na opravu téměř rovnají pořizovací ceně původně levného a "výhodného" výrobku.
Jednu dobu byly hitem klekačky a říká se, že zdravé je sedět i na gymnastickém balónu, je to pravda?
Klekačky, balóny, banány a další podobné sedačky by se měly užívat k účely, ke kterému byly vytvořeny, tedy ne na dlouhou práci. Jakkoliv je na nich sezení zdravé, nikdo se delší dobu neudrží ve správné poloze a pak se ohýbá. Klekačky a balóny ano, ale jen na chvilku.
Nabízíte i sedací pytle, čím jsou naplněny a k čemu jsou vhodné?
Sedací pytle jsou naplněny drceným polystyrenem. Jsou ideální pro relax a také dětem do jejich pokoje. Jsou měkké, nehrozí na nich ublížení a snadno se tvarují podle potřeby. Vyrábějí se v mnoha provedeních a barvách. Oblíbené jsou spíše mezi mladou generací. Náplň lze po čase vyměnit nebo doplnit či ubrat a regulovat si tak tuhost.
Nabízíte i židle antistatické. Co to znamená?
Antistatické židle jsou vyrobeny ze speciálních materiálů a používají se především tam, kde je potřeba odvést případné nežádoucí výboje statické elektřiny od choulostivých elektronických komponentů nebo těkavých látek. Já sám mám na statickou elektřinu neblahé vzpomínky. Na vojně jsem působil na vysílači, kde byla statická elektřina všudypřítomná a při každém dotyku s kovovým předmětem jsem obdržel pěknou ránu. Ještě dlouho po ukončení vojenské služby jsem se rozmýšlel, zda se kovu dotknout.
Jsou k mání i další speciální řady židlí?
Uvést můžeme non-stop židle. Jsou určeny do provozů se stálou službou, kterými jsou dispečinky, velíny, řídící střediska. Tyto židle jsou určeny k trvalé 24-hodinové zátěži, bývají masivnější a zpravidla se zárukou pěti a více let.
Další specialitou jsou židle řady Medi, které jsou barevně laděny do ordinací, sesteren a zdravotnických zařízení. Mívají bílé, krémové nebo šedé provedení plastů a většinou i omyvatelný sedák a opěrák.
Co děti? I těm u vás splníte přaní spojené s pohodlným sezením?
I děti u nás naleznou to, co hledají. Velkým hitem jsou již několik let dětské rostoucí židle Freaky a rostoucí stoly Young College. Jedná se o velice kvalitní německé výrobky, které jsou sice dražší, ale na druhou stranu jsou určeny pro děti i předškolního věku. Díky patentovanému systému se židle Freaky přizpůsobí i poměrně malým dětem. Rodiče tak mají jistotu, že se jejich ratolesti nebudou krčit a ničit si páteř na nějaké levné dětské židli. A navíc, jak dítě roste, roste s ním i židle, kterou ostatně mohou používat po jednoduchém nastavení i rodiče.
Vaší náplní je i prodej kancelářského nábytku, na co je dobré se u něj při výběru zaměřit?
V současné době prodáváme kancelářský nábytek od předních českých výrobců Hobis a Exner. Problematika výběru kancelářského nábytku je pro laika někdy poměrně složitá, proto nabízíme pomoc při výběru toho “správného“ nábytku a jeho ergonomickému začlenění do stávajících nebo nových prostor. Obvykle zdarma vytvoříme 3D vizualizaci budoucí kanceláře, takže zákazník má okamžitou představu, jak bude jeho budoucí pracoviště vypadat. Dle dohody jsme vlastně schopni zařídit novou kancelář na klíč – od grafického návrhu po dopravu, montáž, úklid, odvoz a likvidaci obalových materiálů. Navíc dokončujeme nabídku archivačních skříní, kartoték, kovového a dílenského nábytku, šatních skříní, prádelníků, venkovního nábytku a mnoho dalšího.
Převažuje prodej po internetu nebo v kamenném obchodě?
Určitě přes internet, kamenná prodejna je jistě užitečným doplňkem internetového obchodu. Některé zboží držíme stále skladem a zákazník si jej může ihned odvézt. Náš starý e-shop v současné době nahradil zcela nový moderní obchod, kde si zákazník může vybrat nejen židli, ale rovněž potah a jeho barvu, případně další volitelné doplňky jako jsou područe, kolečka na tvrdé podlahy a podobně. Ke všem našim výrobkům navíc připojujeme obsáhlé texty s maximem informací a dostatek fotografií zboží. Časem máme v plánu obchod rozšířit i o kancelářské vybavení, jako jsou dataprojektory, elektronika a související.
Jak rychle jste schopni nábytek dodat?
Židle se většinou šijí na zakázku, standardní doba dodání bývá okolo 14-ti dní. Provozujeme také expresní službu a pokud je něco skladem, buď u nás nebo u dodavatele, dodáváme objednané zboží do třech až pěti dnů.
Děkuji za rozhovor, ať vám to hezky sedí.
Pandan - Internetový obchod nejen s kancelářským nábytkem
Palackého 186, Brno - Řečkovice, tel.: 605 400 480 , www.ergonomicke-zidle.cz
TRAM 1, BUS 41, 42, 70, 72 - zastávka Hudcova
text a foto Marián K.
Řídil bych se jednoduchým pravidlem - správná kancelářská židle musí být ergonomická. A ergonomickou židlí rozumíme židli, která se přizpůsobí individuálním proporcím uživatele. A právě tady narážíme na problém. Každý člověk je jinak vysoký, má rozdílný poměr délky nohou a těla, různou hmotnost, případně se u něj již objevily nějaké zdravotní komplikace. A jde i o samotné sezení, neboť každému vyhovuje jiná pracovní poloha. Lidé pracující spíše předkloněni k monitoru potřebují židli, jejíž opěrák umožní stálou podporu zad i v této pozici. Ergonomická židle se zkládá z několika částí a každá je velice důležitá. Začneme sedákem – je důležité, aby sedák umožňoval hloubkové nastavení – tedy vzdálenost sedáku od opěráku. Naproti tomu opěrák židle by měl být výškově nastavitelný. Pokud není, je dobré, aby měl alespoň výškově nastavitelnou bederní opěrku. Pokud je bederní opěrka nastavitelná navíc i hloubkově, není co řešit. Jistě příjemným doplňkem je opěrka hlavy, tu ale využijete spíše ve chvílích relaxace, při běžné kancelářské práci to obvykle není možné. Důležité jsou i loketní opěrky - područky, z nichž některé jsou nastavitelné nejen výškově, ale i hloubkově či do stran.
Ovšem jednou z nejpodstatnějších částí ergonomické židle je mechanika. Jen díky kvalitní synchronní mechanice je možné praktikovat tzv. dynamické sezení.