brnovinky

Přepnout do PC verze

Jak se válí sudy v Bosonohách

Teploměr šplhá k tropickým hodnotám a my se první srpnovou sobotu vydáváme zjistit, jak se válí sudy až do samých Bosonoh. Cestování ze severu na jih je malinko zdlouhavé a v horku únavné, ale zvědavost, jak probíhá akce s názvem „Bosonožský sudoval“ vítězí. Bus ze Starého Lískovce nás konečně vyklopí v Bosonohách – malé vesničce jižně od Brna, jen co by kamenem dohodil a zbytek došel pěšky. Ale kde se nachází areál myslivny, ve kterém se akce koná? Sledujeme, kam se ubírá nejvíce lidí a nalepíme se jim na paty. Po chvíli již slyšíme hlasitou hudbu a povzbuzování. Jdeme správně. Za necelou čtvrthoďku se ocitáme na myslivně skryté v lesíku. 

 

Areál je nacpán soutěžícími a návštěvníky a aby bylo ještě hlučněji, pozvané kapely tomu dávají pěkně na frak. Tradiční závody ve válení pivních sudů a další srandy se konají již posedmnácté a těší se velké oblibě. Vždyť jde o ojedinělou akci v ČR, kdy se sudy válí netradičně s větší makačkou a to do kopce. Uff, v tom pařáku je to teda výkon zdolat 55-ti metrovou štěrkovou trasu a i prázdný 100 litrový sud s hmotností 17-ti kil po chvíli asi pěkně ztěžkne. Soutěžící jsou ale obrovští bojovníci a chtějí lámat rekordy. A jaký že je doposud nepřekonaný rekord? Jeho nositelem je David Ďurkech a může se pyšnit 12,75 sekundami soutěžního času.

 

Na celou akci dohlíží přísné oko rozhodčího a nesoutěžící poctivě doplňují pivní pitný režim i za soutěžící. Sluníčko dělá ale své a tak je z toho po chvíli bujará akce, kde i nejedno pivo skončí vylité. Hlavně že je zábava. 

 

Po štafetě je tu závěrečná disciplína a tou je jízda na trakaři (kolečkách) takzvaná Rudliáda. Nejdříve musí prokázat své síly žena, kdy veze na trakaři mužskou polovičku a poté větší zbytek do cíle dotahuje muž. Chvílemi se zdá, že nejedna žena bude vyklopena před cílem, jak jdou do toho chlapi s vervou:-) Poslední disciplína je již u konce a za chvilku jsou tu tolik očekávané výsledky z jednotlivých disciplín. Bude nebo nebude překonán minulý rekord? Všichni hoří nedočkavostí. Za asi 15 minut rozhodčí hlásí výsledky. Rekord Davida Ďurkecha opět nebyl překonán, příště už to třeba vyjde. Času na trénování do dalšího ročníku je víc než dost.

 

Tak co, zúčastníte se příště také coby soutěžící?

 

 

Váleli jste někdy sudy naopak - tedy z kopce, kdy jste sudem byli vy sami? Pochlubte se komentářem.

 

text Síma, foto Marián K.

Sudoval_Bosonohy_01082009_IMG_2491_MK
Sudoval_Bosonohy_01082009_IMG_2492_MK
Sudoval_Bosonohy_01082009_IMG_2493_MK
Sudoval_Bosonohy_01082009_IMG_2494_MK
Sudoval_Bosonohy_01082009_IMG_2497_MK
Sudoval_Bosonohy_01082009_IMG_2498_MK
Sudoval_Bosonohy_01082009_IMG_2500_MK
Sudoval_Bosonohy_01082009_IMG_2504_MK
Sudoval_Bosonohy_01082009_IMG_2507_MK
Sudoval_Bosonohy_01082009_IMG_2508_MK
Sudoval_Bosonohy_01082009_IMG_2511_MK
Sudoval_Bosonohy_01082009_IMG_2513_MK
Sudoval_Bosonohy_01082009_IMG_2515_MK
Sudoval_Bosonohy_01082009_IMG_2521_MK
Sudoval_Bosonohy_01082009_IMG_2522_MK
Sudoval_Bosonohy_01082009_IMG_2526_MK
Sudoval_Bosonohy_01082009_IMG_2537_MK
Sudoval_Bosonohy_01082009_IMG_2540_MK
Sudoval_Bosonohy_01082009_IMG_2544_MK
Sudoval_Bosonohy_01082009_IMG_2548_MK
Sudoval_Bosonohy_01082009_IMG_2555_MK
Sudoval_Bosonohy_01082009_IMG_2560_MK

> Jak se válí sudy - Bosonožský Sudoval Brno

Jak se válí sudy v Bosonohách

Teploměr šplhá k tropickým hodnotám a my se první srpnovou sobotu vydáváme zjistit, jak se válí sudy až do samých Bosonoh. Cestování ze severu na jih je malinko zdlouhavé a v horku únavné, ale zvědavost, jak probíhá akce s názvem „Bosonožský sudoval“ vítězí. Bus ze Starého Lískovce nás konečně vyklopí v Bosonohách – malé vesničce jižně od Brna, jen co by kamenem dohodil a zbytek došel pěšky. Ale kde se nachází areál myslivny, ve kterém se akce koná? Sledujeme, kam se ubírá nejvíce lidí a nalepíme se jim na paty. Po chvíli již slyšíme hlasitou hudbu a povzbuzování. Jdeme správně. Za necelou čtvrthoďku se ocitáme na myslivně skryté v lesíku. 

 

Areál je nacpán soutěžícími a návštěvníky a aby bylo ještě hlučněji, pozvané kapely tomu dávají pěkně na frak. Tradiční závody ve válení pivních sudů a další srandy se konají již posedmnácté a těší se velké oblibě. Vždyť jde o ojedinělou akci v ČR, kdy se sudy válí netradičně s větší makačkou a to do kopce. Uff, v tom pařáku je to teda výkon zdolat 55-ti metrovou štěrkovou trasu a i prázdný 100 litrový sud s hmotností 17-ti kil po chvíli asi pěkně ztěžkne. Soutěžící jsou ale obrovští bojovníci a chtějí lámat rekordy. A jaký že je doposud nepřekonaný rekord? Jeho nositelem je David Ďurkech a může se pyšnit 12,75 sekundami soutěžního času.

 

Na celou akci dohlíží přísné oko rozhodčího a nesoutěžící poctivě doplňují pivní pitný režim i za soutěžící. Sluníčko dělá ale své a tak je z toho po chvíli bujará akce, kde i nejedno pivo skončí vylité. Hlavně že je zábava. 

 

Po štafetě je tu závěrečná disciplína a tou je jízda na trakaři (kolečkách) takzvaná Rudliáda. Nejdříve musí prokázat své síly žena, kdy veze na trakaři mužskou polovičku a poté větší zbytek do cíle dotahuje muž. Chvílemi se zdá, že nejedna žena bude vyklopena před cílem, jak jdou do toho chlapi s vervou:-) Poslední disciplína je již u konce a za chvilku jsou tu tolik očekávané výsledky z jednotlivých disciplín. Bude nebo nebude překonán minulý rekord? Všichni hoří nedočkavostí. Za asi 15 minut rozhodčí hlásí výsledky. Rekord Davida Ďurkecha opět nebyl překonán, příště už to třeba vyjde. Času na trénování do dalšího ročníku je víc než dost.

 

Tak co, zúčastníte se příště také coby soutěžící?

 

 

Váleli jste někdy sudy naopak - tedy z kopce, kdy jste sudem byli vy sami? Pochlubte se komentářem.

 

text Síma, foto Marián K.

Sudoval_Bosonohy_01082009_IMG_2491_MK
Sudoval_Bosonohy_01082009_IMG_2492_MK
Sudoval_Bosonohy_01082009_IMG_2493_MK
Sudoval_Bosonohy_01082009_IMG_2494_MK
Sudoval_Bosonohy_01082009_IMG_2497_MK
Sudoval_Bosonohy_01082009_IMG_2498_MK
Sudoval_Bosonohy_01082009_IMG_2500_MK
Sudoval_Bosonohy_01082009_IMG_2504_MK
Sudoval_Bosonohy_01082009_IMG_2507_MK
Sudoval_Bosonohy_01082009_IMG_2508_MK
Sudoval_Bosonohy_01082009_IMG_2511_MK
Sudoval_Bosonohy_01082009_IMG_2513_MK
Sudoval_Bosonohy_01082009_IMG_2515_MK
Sudoval_Bosonohy_01082009_IMG_2521_MK
Sudoval_Bosonohy_01082009_IMG_2522_MK
Sudoval_Bosonohy_01082009_IMG_2526_MK
Sudoval_Bosonohy_01082009_IMG_2537_MK
Sudoval_Bosonohy_01082009_IMG_2540_MK
Sudoval_Bosonohy_01082009_IMG_2544_MK
Sudoval_Bosonohy_01082009_IMG_2548_MK
Sudoval_Bosonohy_01082009_IMG_2555_MK
Sudoval_Bosonohy_01082009_IMG_2560_MK

Zobrazeno: 4186

Pohledem z okna zjišťuju, že zase leje. To je ale počasí :-( Zrovna dnes, když jsme plánovali účast na Večerním bruslení Brnem a navíc v modré. Co teď? Pojede se? Nepojede? Počasí se umoudřuje a tak přeci jen vyrážíme. Několik desítek metrů od vchodových dveří se ale otáčíme zpět. Zase hrozný liják. Vzdáváme účast na akci - jako správní in-lajnéři na bruslích.

 

Vybaveni pláštěnkami vyrážíme pěšmo. No co, alespoň to omrkneme a něco pofotíme. 30-ka nás veze až na Svrateckou, kde vidíme v dáli svítívé zelené vesty městských policistů. Sice nejsme v místě startu, ale nevadí.

 

Vysedáme a za chvíli v dáli cosi bzučí. Dav se žene přímo k nám a tak dokumentujeme první setkání s hejnem nadšených bruslařů. Proč vlastně modré bruslení? Sponzoři uvedli, že modře oblečení mohou vyhrát nějaké ceny. Když grupa odjede, přesunujeme se k Anthroposu, kde se s bruslícím štrůdlem opět setkáváme.

 

Policisté po dohodě s pořadateli zastavují provoz a celá skupina popojíždí na stezku vedoucí kolem Anthroposu až na Komárov a dál. Na přídi se valí prcek Rádia a celou akci pořádně zvučí. Chvíle oddychu a hejno se vydává do cíle - až k místu startu, kterým je parkoviště u Obi v Komíně. Kolečka nám bohužel chybí a proto se opět přemisťujeme jinou trasou k cíli.

 

Netrvá dlouho a po výstupu z jedničky, nyní už za tmy, štrůdl doráží po 11-ti kilometrovém úsilí k cíli. Zde na účastníky už čeká občerstvení a díky sponzorům akce i různé ceny. Žízeň je veliká. Pořadatelé sdělují, že počet účastníků se pohybuje okolo tří set, což je na deštivé počasí, myslím, slušná porce. Většina unavena, mokrá nikoliv od deště, ale snad spokojena. Pořadatelé na závěr hlásají, že příští bruslení bude koncem srpna možná otevírat opravenou Husovku. Večerní modré bruslení končí, účastníci pomalu balí svá kolečka a my se těšíme na další akci - tentokrát snad už na bruslích.

 

Bruslíte rádi? Účastnili jste se už někdy večerního bruslení Brnem? Která trasa se vám líbila nejvíce? Těšíme se na vaše komentáře.

 

Foto & text Marián K., support Síma

 

Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2089_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2090_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2096_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2098_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2099_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2105_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2106_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2107_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2108_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2109_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2110_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2113_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2116_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2121_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2124_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2126_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2130_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2139_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2141_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2147_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2152_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2159_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2160_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2161_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2163_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2164_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2165_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2166_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2169_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2170_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2173_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2174_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2177_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2179_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2180_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2183_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2186_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2187_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2189_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2191_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2194_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2195_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2202_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2205_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2206_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2209_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2210_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2213_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2216_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2218_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2220_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2221_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2229_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2236_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2238_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2246_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2247_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2248_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2250_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2252_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2254_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2255_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2258_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2259_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2264_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2265_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2266_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2270_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2271_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2272_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2273_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2275_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2277_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2278_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2281_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2284_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2286_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2289_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2293_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2294_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2296_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2302_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2303_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2309_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2315_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2317_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2318_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2319_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2321_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2322_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2323_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2324_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2327_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2330_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2331_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2332_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2333_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2336_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2337_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2339_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2342_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2344_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2345_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2346_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2348_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2350_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2351_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2354_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2355_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2356_MK

> Na kolečkách nočním Brnem - večerní modré bruslení

Pohledem z okna zjišťuju, že zase leje. To je ale počasí :-( Zrovna dnes, když jsme plánovali účast na Večerním bruslení Brnem a navíc v modré. Co teď? Pojede se? Nepojede? Počasí se umoudřuje a tak přeci jen vyrážíme. Několik desítek metrů od vchodových dveří se ale otáčíme zpět. Zase hrozný liják. Vzdáváme účast na akci - jako správní in-lajnéři na bruslích.

 

Vybaveni pláštěnkami vyrážíme pěšmo. No co, alespoň to omrkneme a něco pofotíme. 30-ka nás veze až na Svrateckou, kde vidíme v dáli svítívé zelené vesty městských policistů. Sice nejsme v místě startu, ale nevadí.

 

Vysedáme a za chvíli v dáli cosi bzučí. Dav se žene přímo k nám a tak dokumentujeme první setkání s hejnem nadšených bruslařů. Proč vlastně modré bruslení? Sponzoři uvedli, že modře oblečení mohou vyhrát nějaké ceny. Když grupa odjede, přesunujeme se k Anthroposu, kde se s bruslícím štrůdlem opět setkáváme.

 

Policisté po dohodě s pořadateli zastavují provoz a celá skupina popojíždí na stezku vedoucí kolem Anthroposu až na Komárov a dál. Na přídi se valí prcek Rádia a celou akci pořádně zvučí. Chvíle oddychu a hejno se vydává do cíle - až k místu startu, kterým je parkoviště u Obi v Komíně. Kolečka nám bohužel chybí a proto se opět přemisťujeme jinou trasou k cíli.

 

Netrvá dlouho a po výstupu z jedničky, nyní už za tmy, štrůdl doráží po 11-ti kilometrovém úsilí k cíli. Zde na účastníky už čeká občerstvení a díky sponzorům akce i různé ceny. Žízeň je veliká. Pořadatelé sdělují, že počet účastníků se pohybuje okolo tří set, což je na deštivé počasí, myslím, slušná porce. Většina unavena, mokrá nikoliv od deště, ale snad spokojena. Pořadatelé na závěr hlásají, že příští bruslení bude koncem srpna možná otevírat opravenou Husovku. Večerní modré bruslení končí, účastníci pomalu balí svá kolečka a my se těšíme na další akci - tentokrát snad už na bruslích.

 

Bruslíte rádi? Účastnili jste se už někdy večerního bruslení Brnem? Která trasa se vám líbila nejvíce? Těšíme se na vaše komentáře.

 

Foto & text Marián K., support Síma

 

Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2089_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2090_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2096_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2098_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2099_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2105_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2106_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2107_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2108_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2109_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2110_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2113_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2116_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2121_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2124_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2126_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2130_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2139_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2141_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2147_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2152_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2159_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2160_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2161_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2163_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2164_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2165_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2166_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2169_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2170_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2173_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2174_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2177_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2179_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2180_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2183_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2186_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2187_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2189_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2191_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2194_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2195_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2202_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2205_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2206_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2209_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2210_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2213_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2216_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2218_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2220_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2221_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2229_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2236_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2238_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2246_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2247_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2248_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2250_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2252_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2254_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2255_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2258_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2259_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2264_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2265_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2266_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2270_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2271_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2272_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2273_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2275_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2277_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2278_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2281_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2284_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2286_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2289_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2293_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2294_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2296_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2302_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2303_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2309_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2315_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2317_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2318_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2319_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2321_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2322_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2323_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2324_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2327_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2330_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2331_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2332_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2333_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2336_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2337_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2339_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2342_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2344_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2345_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2346_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2348_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2350_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2351_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2354_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2355_MK
Vecerni_modre_brusleni_Brnem_25072009_IMG_2356_MK

Zobrazeno: 2436

LongStreet. Co to je toto? Všichni jistě znáte cyklo/bruslo stezku podél Svratky směr Olympia. Je asi nejlepší, zároveň také snad nejpřecpanější. Po Brně je několik dalších. Jejich popis lze nalézt všude možně na internetu. Ale někdo se možná nesoustředí jen na oficiální bruslostezky a rád by si prohlédl město i z jiných stran. Zakládám proto novou rubriku, kde budu průběžně, v rámci možností, popisovat možné i nemožné trasy Brnem. Pouličnímu bruslení se běžně říká street in-line. Tam se ale bruslaři zaměřují zpravidla jen na jednu lokalitu a provádějí různé psí kusy. Jenže mě spíš láká bruslení dálkové, sice trošku náročnější na kondici, ale zase člověk alespoň víc vidí. Jak to nazvat? Napadl mě název LongStreet in-line, tedy dálkové pouliční bruslení na kolečkách v řadě (na tzv. dvoustopých rollerech by to asi moc nešlo). Takže prostě zjednodušeně zakládám nové sportovně-dobrodružné odvětví LongStreet.
 
Příspěvek první - okruh středozápadní. Pod odstavcem vždy upozorním na hrozící nebezpečí a horší úseky.
images/stories/LongStreet/LongStreet_1_okruh_stredozapadni.jpgStartuju na Masaryčce. Po Masaryčce to jde líp směrem k nádraží, než naopak, jede to samo, stačí jen přeskakovat koleje, dát si pozor na poklopy u kanálů, nerovné dlažební kostky a hlavně na hustý provoz. Někdy je to skutečný slalom mezi lidmi. Lepší už to je po Nádražní na Nové sady. Pokud jste dostatečně rychlí, klidně to jde vzít po silnici. Je to z kopečka, takže fofr. Pozor opět na koleje a červené na semaforech. Ideální je přeskakovat ze silnice na chodník, zajistíte si tak skoro pořád zelenou (když nejedou auta, jdou chodci a naopak). Za chvilku jsem u Ronda, kde se klasicky napojuju na cyklostezku. Nyní jsem to beru na druhou stranu, přes křižovatku u Poříčí, dál až k devadesátistupňové zatáčce na konci stezky doleva, pak po Kamenné a hezky stoupáčkem (uff) nahoru až na vyhlídku. Tady chvilku oddych s výhledem na okolí a pokračuju z kopečka fofrem na Pisárky. Doporučuju zaujmout nízkou pozici a snížit těžiště. Ve vysoké rychlosti je to lepší a taky hlavně pak blíž k zemi :-) Pozor na zatáčky a cyklisty! Antrophos bohužel zavřený, tak pokračuju dál. Pozor na zrádné čudlíky na chodnících, sloužících jako vodítko nevidomým. Je jich plné Brno. Ve spojení s bruslemi jsou ale dost nebezpečné.
 
Přejíždím Pisáreckou a pokračuju po Veslařské až do Jundrova. Další zklamání, tenis club classic je taky zavřený, o Velikonocích se nesportuje. No nic, jedu dál. Pokud nejedou auta, jde to hezky po silnici. Chodník tu mají dlážděný, ale i tak se po něm dá jet, když vám nějaký domorodec nevstoupí od domu do dráhy. Překračuju koleje na Kníničské (přejet tuto ulici není jednoduché) Kolem vozovny Komín a střední školy informatiky dál na kruháč u Podveské.
 
Rozhodl jsem se kopírovat okružní linku a pokračuji nahoru po Hlavní. Tady to jde pomaleji, kopeček je prudký a po silnici to nejde. Musím tedy po úzkém dlážděném chodníku, kde se pohybují i lidé, jaké překvapení:-) Docela to jde. Napojuju se na Štursovu a dál po Kroftově až na Přívrat. Tady si dávám první občerstvovací zastávku na čerpací stanici. Čerpám do sebe ionťák. Zamávám do oken jednoho bytu a po krátké pauze pokračuju dál.
 
Sjíždím od pumpy prudký kopeček po hliněné pěšině a trávě na stezku, která kopíruje Královopolskou. Hezky nahoru po stezce. Dolů by to teda bylo určitě příjemnější, ale šířka je dobrá, pěkně se dá zabrat. Na Skácelovu je to kousek. Cesta dál je uzavřena, přebíhám rozkopaný terén a pokračuju myší dírou "provizorním průchodem" po dřevěných podlážkách na Purkyňovu. Pak to točím po Vackově na Vodovu, dál po Dobrovského na Chodskou. Tady už vede cyklostezka, byť dlážděná. Docela to po ní upaluje. Pozor na cyklisty, chodce, pejsky a hlavně již zmiňované vodící čudlíky pro nevidomé.
 
Chodská přechází na Botanickou. Stezka končí u křižovatky s Antonínskou. Po ní jedu z kopečka na Lidickou. Tady je chodník dostatečně široký, jede se dobře. Za nedlouho jsem na Moravském náměstí, kde potkávám Miloše Hlaváčka, kterého jsem minulý rok fotografoval a od té doby mám pro něj fotografie. Konečně jsem ho objevil. Parkem pokračuju na Joštovu a po České na Svoboďák. Tady si užívám odpoledního sluníčka, odpočívám po náročné akci, dávám si plechovou Plzeň na zahnání žízně a doplnění vitamínu B a k tomu jahodový šejk :-)
 
Po dostatečném relaxu na lavičce se vracím Masaryčkou na místo startu.
 
Byl to výborný výlet velkou částí Brna, někdy sice trošku na hranici jeditelnosti, ale fajn.
 
Důležité upozornění! Chrániče zápěstí, loktů a kolen, ochranná skate přilba a brýle proti prachu a mouchám jsou nezbytností, zvlášť v nadupaném městském provozu. Uvedená trasa je vhodné pouze pro ostřílené bruslaře, stabilita je leckdy dost narušena a pohotová reakce při vyhýbání se různám překážkám, přeskakování kolejí, děr, nerovností je potřebná. Doporučuju nejprve zvládnout dokonale pocit jistoty na bruslích, brzdnou techniku (nejlépe několika způsoby) a hlavně neustále pozorovat dění okolo sebe, před i za sebou a předvídat možné nepříjemné situace (auto nedá přednost, chodec, cyklista nebo zvířátko vstoupí či vjede do dráhy, náhlá nerovnost terénu, překážky, kanálové poklopy a hlavně ty vodící čudlíky pro nevidomé - ty jsou nejzákeřnější, nejsou moc vidět, za to hodně pak cítit), zkrátka, buďte pozorní a ohleduplní k ostatním.
 
Přes všechna uvedená negativa je úžasné projíždět ulicemi města a nesoustředit se jen na přeplněné cyklostezky. Pravděpodobně žádného dalšího šílence valícího se po dlážděném chodníku nepotkáte.
 
Enjoy LongStreet! Šťastnou cestu!
 
Marián K.
 
 
> Brnem na bruslích aneb LongStreet in-line
LongStreet. Co to je toto? Všichni jistě znáte cyklo/bruslo stezku podél Svratky směr Olympia. Je asi nejlepší, zároveň také snad nejpřecpanější. Po Brně je několik dalších. Jejich popis lze nalézt všude možně na internetu. Ale někdo se možná nesoustředí jen na oficiální bruslostezky a rád by si prohlédl město i z jiných stran. Zakládám proto novou rubriku, kde budu průběžně, v rámci možností, popisovat možné i nemožné trasy Brnem. Pouličnímu bruslení se běžně říká street in-line. Tam se ale bruslaři zaměřují zpravidla jen na jednu lokalitu a provádějí různé psí kusy. Jenže mě spíš láká bruslení dálkové, sice trošku náročnější na kondici, ale zase člověk alespoň víc vidí. Jak to nazvat? Napadl mě název LongStreet in-line, tedy dálkové pouliční bruslení na kolečkách v řadě (na tzv. dvoustopých rollerech by to asi moc nešlo). Takže prostě zjednodušeně zakládám nové sportovně-dobrodružné odvětví LongStreet.
 
Příspěvek první - okruh středozápadní. Pod odstavcem vždy upozorním na hrozící nebezpečí a horší úseky.
images/stories/LongStreet/LongStreet_1_okruh_stredozapadni.jpgStartuju na Masaryčce. Po Masaryčce to jde líp směrem k nádraží, než naopak, jede to samo, stačí jen přeskakovat koleje, dát si pozor na poklopy u kanálů, nerovné dlažební kostky a hlavně na hustý provoz. Někdy je to skutečný slalom mezi lidmi. Lepší už to je po Nádražní na Nové sady. Pokud jste dostatečně rychlí, klidně to jde vzít po silnici. Je to z kopečka, takže fofr. Pozor opět na koleje a červené na semaforech. Ideální je přeskakovat ze silnice na chodník, zajistíte si tak skoro pořád zelenou (když nejedou auta, jdou chodci a naopak). Za chvilku jsem u Ronda, kde se klasicky napojuju na cyklostezku. Nyní jsem to beru na druhou stranu, přes křižovatku u Poříčí, dál až k devadesátistupňové zatáčce na konci stezky doleva, pak po Kamenné a hezky stoupáčkem (uff) nahoru až na vyhlídku. Tady chvilku oddych s výhledem na okolí a pokračuju z kopečka fofrem na Pisárky. Doporučuju zaujmout nízkou pozici a snížit těžiště. Ve vysoké rychlosti je to lepší a taky hlavně pak blíž k zemi :-) Pozor na zatáčky a cyklisty! Antrophos bohužel zavřený, tak pokračuju dál. Pozor na zrádné čudlíky na chodnících, sloužících jako vodítko nevidomým. Je jich plné Brno. Ve spojení s bruslemi jsou ale dost nebezpečné.
 
Přejíždím Pisáreckou a pokračuju po Veslařské až do Jundrova. Další zklamání, tenis club classic je taky zavřený, o Velikonocích se nesportuje. No nic, jedu dál. Pokud nejedou auta, jde to hezky po silnici. Chodník tu mají dlážděný, ale i tak se po něm dá jet, když vám nějaký domorodec nevstoupí od domu do dráhy. Překračuju koleje na Kníničské (přejet tuto ulici není jednoduché) Kolem vozovny Komín a střední školy informatiky dál na kruháč u Podveské.
 
Rozhodl jsem se kopírovat okružní linku a pokračuji nahoru po Hlavní. Tady to jde pomaleji, kopeček je prudký a po silnici to nejde. Musím tedy po úzkém dlážděném chodníku, kde se pohybují i lidé, jaké překvapení:-) Docela to jde. Napojuju se na Štursovu a dál po Kroftově až na Přívrat. Tady si dávám první občerstvovací zastávku na čerpací stanici. Čerpám do sebe ionťák. Zamávám do oken jednoho bytu a po krátké pauze pokračuju dál.
 
Sjíždím od pumpy prudký kopeček po hliněné pěšině a trávě na stezku, která kopíruje Královopolskou. Hezky nahoru po stezce. Dolů by to teda bylo určitě příjemnější, ale šířka je dobrá, pěkně se dá zabrat. Na Skácelovu je to kousek. Cesta dál je uzavřena, přebíhám rozkopaný terén a pokračuju myší dírou "provizorním průchodem" po dřevěných podlážkách na Purkyňovu. Pak to točím po Vackově na Vodovu, dál po Dobrovského na Chodskou. Tady už vede cyklostezka, byť dlážděná. Docela to po ní upaluje. Pozor na cyklisty, chodce, pejsky a hlavně již zmiňované vodící čudlíky pro nevidomé.
 
Chodská přechází na Botanickou. Stezka končí u křižovatky s Antonínskou. Po ní jedu z kopečka na Lidickou. Tady je chodník dostatečně široký, jede se dobře. Za nedlouho jsem na Moravském náměstí, kde potkávám Miloše Hlaváčka, kterého jsem minulý rok fotografoval a od té doby mám pro něj fotografie. Konečně jsem ho objevil. Parkem pokračuju na Joštovu a po České na Svoboďák. Tady si užívám odpoledního sluníčka, odpočívám po náročné akci, dávám si plechovou Plzeň na zahnání žízně a doplnění vitamínu B a k tomu jahodový šejk :-)
 
Po dostatečném relaxu na lavičce se vracím Masaryčkou na místo startu.
 
Byl to výborný výlet velkou částí Brna, někdy sice trošku na hranici jeditelnosti, ale fajn.
 
Důležité upozornění! Chrániče zápěstí, loktů a kolen, ochranná skate přilba a brýle proti prachu a mouchám jsou nezbytností, zvlášť v nadupaném městském provozu. Uvedená trasa je vhodné pouze pro ostřílené bruslaře, stabilita je leckdy dost narušena a pohotová reakce při vyhýbání se různám překážkám, přeskakování kolejí, děr, nerovností je potřebná. Doporučuju nejprve zvládnout dokonale pocit jistoty na bruslích, brzdnou techniku (nejlépe několika způsoby) a hlavně neustále pozorovat dění okolo sebe, před i za sebou a předvídat možné nepříjemné situace (auto nedá přednost, chodec, cyklista nebo zvířátko vstoupí či vjede do dráhy, náhlá nerovnost terénu, překážky, kanálové poklopy a hlavně ty vodící čudlíky pro nevidomé - ty jsou nejzákeřnější, nejsou moc vidět, za to hodně pak cítit), zkrátka, buďte pozorní a ohleduplní k ostatním.
 
Přes všechna uvedená negativa je úžasné projíždět ulicemi města a nesoustředit se jen na přeplněné cyklostezky. Pravděpodobně žádného dalšího šílence valícího se po dlážděném chodníku nepotkáte.
 
Enjoy LongStreet! Šťastnou cestu!
 
Marián K.
 
 

Zobrazeno: 2386

Joomla SEF URLs by Artio

(c) MaK., 2008-2099, všechna práva vyhrazena, kopírování obsahu jen se svolením redakce

Nahoru PC verze