Jarní teploty lákají ven sportovce, kteří doposud mířili raději do tělocvičny. Bruslařská D1 z centra Brna na Komárov a Modřice se začíná plnit. brnovinky v pondělí 14. března zjistily, jak je in-line / cyklo stezka sjízdná a kolik občerstvovacích zastávek může žíznivý bruslař po cestě udělat.
Teplé počasí a Slunce avizuje příchod jara. Místy to potvrzuje ptačí zpěv. Obojí více láká do přírody za venkovními aktivitami. V létě přecpaná bruslařsko cyklistická dálnice - z centra města přes Komárov do Modřic – se už začíná plnit. Kolečka sviští po asfaltu, který musel snést další zimu. Na některých místech jej pokrývá napadané listí a části větví. Dá se po ní bruslit? brnovinky ji otestovaly za vás.
Startujeme z lávky na Poříčí – poblíž hotelu Sharingham. Obsluha už vysunula několik stolků, bruslaři zde mohou svůj cíl zalít zlatavým mokem nebo nealkem. Je otázkou, zda jim bude dobrým společníkem hlučná a prašná komunikace pár metrů od poháru. Na lávce však pozor, pokrývá ji stále zimní posypová drť, která chodcům v dobách mrazu zachraňovala nejisté kroky. Úsek po Bakalově nábřeží je na bruslích pohodlně sjízdný, pozor však na pejskaře, je tu zúžený profil.
Přichází první větší překážka – Renneská třída. Někdo přeskáče tramvajové koleje, jiný volí přechod pro chodce. Každopádně, ani jedna možnost není moc bezpečná, především pro bruslaře začátečníky. Ale přehopsat se to dá. Bakalovo nábřeží pokračuje pohodlnou rovinkou až k místu menšího adrenalinu – podjezdu pod Heršpickou. Brzda se zde hodí. Tunýlek hraje všemi barvami, je to pěkná podívaná. Terén je čistý, jede se dobře. Pokračování kouskem Štýřického nábřeží a na řadě je betonová lávka přes Svratku. Další kousek je čistý, občas se do kolečka brusle může zakousnout posypový kamínek. Pozor však pod železničním viaduktem, bývá tam mokro a kluzko, ale to nejen na jaře.
Problémem může být navazující trasa, která podjíždí další železniční viadukty. Je místy pokryta spadaným listím a větvičkami, za mokra to musí být s bruslemi jak na ledě. Zužuje se zde proto použitelný prostor na bruslení, bruslař si musí vystačit pouze se zhruba půl metrem širokým pásem čistého asfaltu. Zbytek si zarezervovala vzpomínka na podzim a zimu.
Větší terén přichází před dřevěnou lávkou u ping-pongového stolu. Vzniká tady obří stavba s půl miliardovou investicí - Retenční nádrž Jeneweinova a vodovod Komárov. Stavba se vším všudy a podle toho v tomto místě vypadá i stezka. Plno prachu a nánosu, který se za vlhka mění v nebezpečné bláto. Za sucha je to ale sjízdné. Na řadě je dřevěná lávka přes vlévající se Svitavskou strouhu, lávka je čistá, za mokra ale dřevo může klouzat. Úsek od ní po Jeneweinově až po křižovatku s Kšírovou zeje čistotou.
Nastává překonání další trasy železných ořů a pak na příznivce malých koleček čeká už jen čistý asfalt kolem Lampy, Avionu, Trabanta, soutoku a Olympie, až k zahradnickému centru u Modřic. Kilometry navíc nohy zvládnou v parku u Lampy, na oválu u Olympie. Další asfaltovou délku nabízí také nedávno otevřená stezka od soutoku po druhém břehu směrem k Makru.
Všechny napájecí stanice po cestě zatím zejí prázdnotou. Kromě jedné – Posezení u Trabanta. Ten už měl otevřeno minulý víkend. Letos je to zatím jediná pivní i nealko oáza na celé stezce pro žíznivé kolemjedoucí. „Točíme pivo, kofolu, ohřejeme i párek, a to ve všední dny od 14 hodin, o víkendu už od devíti až skoro do setmění,“ říká majitel Trabanta Lukáš Fajtl. „Musí tomu však odpovídat počasí,“ dodává příznivec předrevolučních automobilů, jehož jeden z Trabantů bdí nad celým areálem. Aby ne, v oranžovo-bílém nátěru s majákem je to jeho občanská, tedy bakelitová povinnost. Takže se před jízdou raději napijte, nalijí vám jen u Trabanta. U Lampy je zavřeno, stánek za Avionem uzavřen, taktéž stánky u oválu Olympia parku, stejně zeje prázdnotou i konečná občerstvovačka poblíž zahradnického centra u Modřic.
Na brusle i kolo určitě ano. Kolaři stezku v pohodě sjedou celou, bruslaři začátečníci raději až od Kšírovy, bruslaři profíci, pokud nezaprší, zvládnou celou trasu také – od Poříčí až k Modřicím. Občerstvení zatím pouze u Trabanta. Šťastnou cestu!
text a foto MaK., brnovinky
{linkr:related;keywords:brusla%C3%85%C2%99;limit:5;title:%C3%84%C2%8Dt%C3%84%C2%9Bte+tak%C3%83%C2%A9%3A}
Kategorie: sport Brno Zobrazeno: 4863
Jarní teploty lákají ven sportovce, kteří doposud mířili raději do tělocvičny. Bruslařská D1 z centra Brna na Komárov a Modřice se začíná plnit. brnovinky v pondělí 14. března zjistily, jak je in-line / cyklo stezka sjízdná a kolik občerstvovacích zastávek může žíznivý bruslař po cestě udělat.
Teplé počasí a Slunce avizuje příchod jara. Místy to potvrzuje ptačí zpěv. Obojí více láká do přírody za venkovními aktivitami. V létě přecpaná bruslařsko cyklistická dálnice - z centra města přes Komárov do Modřic – se už začíná plnit. Kolečka sviští po asfaltu, který musel snést další zimu. Na některých místech jej pokrývá napadané listí a části větví. Dá se po ní bruslit? brnovinky ji otestovaly za vás.
Startujeme z lávky na Poříčí – poblíž hotelu Sharingham. Obsluha už vysunula několik stolků, bruslaři zde mohou svůj cíl zalít zlatavým mokem nebo nealkem. Je otázkou, zda jim bude dobrým společníkem hlučná a prašná komunikace pár metrů od poháru. Na lávce však pozor, pokrývá ji stále zimní posypová drť, která chodcům v dobách mrazu zachraňovala nejisté kroky. Úsek po Bakalově nábřeží je na bruslích pohodlně sjízdný, pozor však na pejskaře, je tu zúžený profil.
Přichází první větší překážka – Renneská třída. Někdo přeskáče tramvajové koleje, jiný volí přechod pro chodce. Každopádně, ani jedna možnost není moc bezpečná, především pro bruslaře začátečníky. Ale přehopsat se to dá. Bakalovo nábřeží pokračuje pohodlnou rovinkou až k místu menšího adrenalinu – podjezdu pod Heršpickou. Brzda se zde hodí. Tunýlek hraje všemi barvami, je to pěkná podívaná. Terén je čistý, jede se dobře. Pokračování kouskem Štýřického nábřeží a na řadě je betonová lávka přes Svratku. Další kousek je čistý, občas se do kolečka brusle může zakousnout posypový kamínek. Pozor však pod železničním viaduktem, bývá tam mokro a kluzko, ale to nejen na jaře.
Problémem může být navazující trasa, která podjíždí další železniční viadukty. Je místy pokryta spadaným listím a větvičkami, za mokra to musí být s bruslemi jak na ledě. Zužuje se zde proto použitelný prostor na bruslení, bruslař si musí vystačit pouze se zhruba půl metrem širokým pásem čistého asfaltu. Zbytek si zarezervovala vzpomínka na podzim a zimu.
Větší terén přichází před dřevěnou lávkou u ping-pongového stolu. Vzniká tady obří stavba s půl miliardovou investicí - Retenční nádrž Jeneweinova a vodovod Komárov. Stavba se vším všudy a podle toho v tomto místě vypadá i stezka. Plno prachu a nánosu, který se za vlhka mění v nebezpečné bláto. Za sucha je to ale sjízdné. Na řadě je dřevěná lávka přes vlévající se Svitavskou strouhu, lávka je čistá, za mokra ale dřevo může klouzat. Úsek od ní po Jeneweinově až po křižovatku s Kšírovou zeje čistotou.
Nastává překonání další trasy železných ořů a pak na příznivce malých koleček čeká už jen čistý asfalt kolem Lampy, Avionu, Trabanta, soutoku a Olympie, až k zahradnickému centru u Modřic. Kilometry navíc nohy zvládnou v parku u Lampy, na oválu u Olympie. Další asfaltovou délku nabízí také nedávno otevřená stezka od soutoku po druhém břehu směrem k Makru.
Všechny napájecí stanice po cestě zatím zejí prázdnotou. Kromě jedné – Posezení u Trabanta. Ten už měl otevřeno minulý víkend. Letos je to zatím jediná pivní i nealko oáza na celé stezce pro žíznivé kolemjedoucí. „Točíme pivo, kofolu, ohřejeme i párek, a to ve všední dny od 14 hodin, o víkendu už od devíti až skoro do setmění,“ říká majitel Trabanta Lukáš Fajtl. „Musí tomu však odpovídat počasí,“ dodává příznivec předrevolučních automobilů, jehož jeden z Trabantů bdí nad celým areálem. Aby ne, v oranžovo-bílém nátěru s majákem je to jeho občanská, tedy bakelitová povinnost. Takže se před jízdou raději napijte, nalijí vám jen u Trabanta. U Lampy je zavřeno, stánek za Avionem uzavřen, taktéž stánky u oválu Olympia parku, stejně zeje prázdnotou i konečná občerstvovačka poblíž zahradnického centra u Modřic.
Na brusle i kolo určitě ano. Kolaři stezku v pohodě sjedou celou, bruslaři začátečníci raději až od Kšírovy, bruslaři profíci, pokud nezaprší, zvládnou celou trasu také – od Poříčí až k Modřicím. Občerstvení zatím pouze u Trabanta. Šťastnou cestu!
text a foto MaK., brnovinky
{linkr:related;keywords:brusla%C3%85%C2%99;limit:5;title:%C3%84%C2%8Dt%C3%84%C2%9Bte+tak%C3%83%C2%A9%3A}