brnovinky

Přepnout do PC verze

S cinkotem o závod – Šalinění Brno - opět na obzoru

Salineni_2009_logoS cinkotem o závod – Šalinění Brno - další závod na obzoru

Páteční odpolko a já si to šinu směr nádraží v Krpoli. Je tam sraz nadšenců, kteří za pár chvil vyrazí na jedinečný závod napříč Brnem a jeho okolím. Startuje Šalinění 2009, které pořádá Perpetuum - Jihomoravská pobočka Sdružení přátel Jaroslava Foglara. Tak se na to mrkněme. U vstupu do nádrážní haly účastníky vítal pěkně vystřižený kus kartonu – součást navigačního systému.

 

Registrace byla pečlivá. Pustit do koloběhu brněnské dopravy se odvážili i závodníci junioři. Před startem účastníci promýšleli strategii. Tři hodiny cestování je potřeba řádně naplánovat.Salineni_2009_13022009_IMG_5102_MK

 

Hlouček nadšenců se seběhl a ředitel závodu objasnil pravidla. Cílem je vystřídat co nejvíce linek za tři hodiny, přičemž každá se počítá jen jednou. Busy za 3 body, trajfy za 4, šaliny za 5, regiobusy za 6, osobní vlaky za 7, spěšné za 8, rychlíky za 9, lodě, cože? lodě?! za 10 a bonusové zastávky, které byly prozrazeny pár minut před startem, za plných dvacet bodů. ZávodníSalineni_2009_13022009_IMG_5109_MKci musí pečlivě psát cestu a cvakat v označovačích speciální bločky.

 

Přijela se mrknout dokonce i jedna nejmenovaná televize (RTA)

Aby nejmenovaná televize RTA přinesla svým divákům “dokonalý” zážitek, objednala si fingovaný start účastníků závodu už v 15:33 :-) Jaké asi další zprávy se natáčejí nanečisto?..Salineni_2009_13022009_IMG_5126_MK

 

Každý z účastníků obdržel aktuální jízdní řád. Krpolská hala je projektována na veliký počet cestujících a ani nastartovaní závodníci ji nenaplnili. Pořadatelé tak mají dost prostoru na další ročníky, které jistě navštíví více účastníků. Je 16:00 a startuje se. Tentokrát už naostro.

Salineni_2009_13022009_IMG_5142_MK

Původně jsem myslel, že Šalinění jen tak lehce omrknu, ale nakonec jsem byl uchvácen zajímavostí této akce natolik, že jsem celý závod absolvoval také coby dokumentarista a spolucestující závodníka Jirky Karáska, alias Karase. Tímto díky za trpělïvost a pózing. Vydáváme se na cestu.

 

Startujeme hned u nádraží a skáčeme do šestky. Kdesi na Palackého přeskakujeme na jedničku, která nás hodí až na Čáru. Rychle rychle! Ujede nám pětka! Ufff, stihli jsme to a na Zelňáku vyskočili. Poloklusem dál na Šilingrák a frajersky kósek sedmičkou na Mendlák. Dvacetšestka trajf nás šoupnul až nahoru na Monte Bú. Tady jsme chvilku tápali a pak náhradní x-pětkou sjeli zase dolů (v označovači 384).

 

Pak mám trochu zmatek, jen vím, že jsme pokračovali náhradní Salineni_2009_13022009_IMG_5181_MK385 (asi x6), dále pak čtverkou a po cestě jsme potkali dalšího závodníka. “Pššššt”, jen neprozradit strategii. Jirka občas volá domů na “dispečink” a radí se, jak nejlépe najít strategické bonusové zastávky.Salineni_2009_13022009_IMG_5220_MK

 

Z role jsme popojeli dvanáctkou pod Zelňák, ale mezitím, i přes fofry po Masaryčce, nám frnkla osma na Lískáč. Takže dvě minuty prodlení, jáááj. No nic, alespoň trochu výdech. Osma je tu, valíme nahoru na Starý Lískovec. Přesýpačky právě odbily 17:28. Z Lískovce šupky hupky šedesátdevinou, kde potkáváme dalšího účastníka. Na tom Lískovci je ale kosa, že? Když jsem na Novém fotil Silvestrovský běh, málem jsem tama umrzl, Brrrr!Salineni_2009_13022009_IMG_5226_MK

 

Tak a pálíme dál. Kdesi u Kampusu přeskakujeme na dvacetpětku. Dále na dvacetdevítku, mírný ohřev a tápaní po zastávce “Revoluční”. Asi je někde mimo mapu :-) Asi někde úplně mimo. Pak ještě přeskok na osmdesátčtverku.

 

A nakonec nás třicítka veze až do cíle. Mistrovsky jsme vystoupili u Semála a hledali nějakou lajnu, která by nás hodila až k nádraží. Ale už žádná nejela. Jirka si zapaluje cigárko a diví se, že závodníci dobíhají. Říkám mu: “Ty bejku, jen padesátdevět!”. A už zase mažeme. Bohužel pozdě. Minuta sekery znamená deset trestňáků.Salineni_2009_13022009_IMG_5265_MK

 

No ale jsme v cíli. Promrzlí, utahaní, upocení, ale spokojeni.

 

Jaké tedy bylo letošní Šalinění? Byla to hrozná prča! Lidé si občas ťukali na čelo a říkali si, že jsme se asi pomátli. Mnohokrát jsme dobíhali velkým fofrem, každá minuta hrála roli.

 

Druhý den ráno proběhlo vyhodnocení. Ceny výherců byly zajímavé. Však pohleďte na fotografiích sami.Salineni_2009_13022009_IMG_5284_MK

 

Nezbývá než ukázat šťastného výherce, stal se jím Revizor se čtyřistašesti body. Nám se povedlo získat jen 152. Karasi, Musíme se příště polepšit!

 

Na závěr shrnu pár údajů pro statistiky: 2. ročníku Šalinění se zúčastnilo 41 závodníků a 39 z nich závod skutečně dokončilo včetně toho nejmladšího – šestiletého. Všichni dohromady do prostředků masové dopravy nastoupili více než dvatisícečtyřicetšestkrát hlavně na brněnských zastávkách, někteří ale i v Bílovicích, Lipůvce, Tišnově, Bořitově nebo Lomnici. Sláva výhercům i pořadatelům! Dobří byli ti, kteří závod úspěšně dokončili. Ale těch osm hodin v létě… to myslíte perpeťáci vážně? :-) Pokud někdy ve štatlu potkáte čtyři zoufalé jedince s bločky a papírem v ruce, vězte, že to jsou asi ti, kteří ještě nedoběhli do cíle. Pošlete je domů, závod už skončil.Salineni_2009_14022009_IMG_5308_MK

 

Zaujal vás tento článek? Chtěli byste si závod městskou hromadnou dopravou v Brně zkusit na vlastní pěst? Máte možnost! V pátek 18. 9. 2009 se rozběhne další kolo závodu Šalinění. V pořadí již čtvrtý závod je tentokrát jednou z aktivit v rámci Evropského týdne mobility ve městě Brně. Akce je svým druhem v republice ojedinělá a pořádá jej Sdružení přátel Jaroslava Foglara ve spolupráci s firmou Kordis a městem Brnem. Startovné je zdarma.

 

Šalinění
Závod v městské dopravě v Brně. Cílem závodníků je během tří hodin získat co nejvíce bodů za projeté linky a navštívené bonusové zastávky. Trasu si volí každý sám a zaznamenává ji do speciálního bločku. Sraz účastníků je mezi 13. a 15. hodinou v hale nádraží Brno - Královo pole, kde poběhne prezence závodníků a vysvětlování pravidel. Start závodu je v 15 hodin, konec v 18 hodin. Pro účast je nutné se předem přihlásit na stránkách závodu: www.spjf.cz/salineni


Byli jste účastníky Šalinění 2009 či 2008? Nebo jste někde potkali závodníky? A co říkáte na fingované reportáže médií? Myslíte, že je správné vodit diváky za nos? Přispějte svým komentářem.


text a foto Marián K., BrNovinky

 

Salineni_2009_13022009_IMG_5102_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5105_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5109_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5110_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5111_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5115_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5116_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5120_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5123_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5126_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5128_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5129_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5135_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5142_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5144_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5146_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5147_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5148_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5149_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5151_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5152_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5153_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5155_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5158_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5171_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5177_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5181_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5202_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5206_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5212_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5213_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5214_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5217_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5220_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5226_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5228_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5229_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5235_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5237_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5239_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5242_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5244_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5247_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5248_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5250_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5251_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5252_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5253_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5254_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5256_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5260_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5261_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5264_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5265_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5269_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5274_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5278_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5279_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5281_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5282_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5283_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5284_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5285_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5286_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5289_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5292_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5297_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5298_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5301_MK
Salineni_2009_14022009_IMG_5304_MK
Salineni_2009_14022009_IMG_5305_MK
Salineni_2009_14022009_IMG_5307_MK
Salineni_2009_14022009_IMG_5308_MK

S cinkotem o závod – Šalinění Brno - opět na obzoru

Salineni_2009_logoS cinkotem o závod – Šalinění Brno - další závod na obzoru

Páteční odpolko a já si to šinu směr nádraží v Krpoli. Je tam sraz nadšenců, kteří za pár chvil vyrazí na jedinečný závod napříč Brnem a jeho okolím. Startuje Šalinění 2009, které pořádá Perpetuum - Jihomoravská pobočka Sdružení přátel Jaroslava Foglara. Tak se na to mrkněme. U vstupu do nádrážní haly účastníky vítal pěkně vystřižený kus kartonu – součást navigačního systému.

 

Registrace byla pečlivá. Pustit do koloběhu brněnské dopravy se odvážili i závodníci junioři. Před startem účastníci promýšleli strategii. Tři hodiny cestování je potřeba řádně naplánovat.Salineni_2009_13022009_IMG_5102_MK

 

Hlouček nadšenců se seběhl a ředitel závodu objasnil pravidla. Cílem je vystřídat co nejvíce linek za tři hodiny, přičemž každá se počítá jen jednou. Busy za 3 body, trajfy za 4, šaliny za 5, regiobusy za 6, osobní vlaky za 7, spěšné za 8, rychlíky za 9, lodě, cože? lodě?! za 10 a bonusové zastávky, které byly prozrazeny pár minut před startem, za plných dvacet bodů. ZávodníSalineni_2009_13022009_IMG_5109_MKci musí pečlivě psát cestu a cvakat v označovačích speciální bločky.

 

Přijela se mrknout dokonce i jedna nejmenovaná televize (RTA)

Aby nejmenovaná televize RTA přinesla svým divákům “dokonalý” zážitek, objednala si fingovaný start účastníků závodu už v 15:33 :-) Jaké asi další zprávy se natáčejí nanečisto?..Salineni_2009_13022009_IMG_5126_MK

 

Každý z účastníků obdržel aktuální jízdní řád. Krpolská hala je projektována na veliký počet cestujících a ani nastartovaní závodníci ji nenaplnili. Pořadatelé tak mají dost prostoru na další ročníky, které jistě navštíví více účastníků. Je 16:00 a startuje se. Tentokrát už naostro.

Salineni_2009_13022009_IMG_5142_MK

Původně jsem myslel, že Šalinění jen tak lehce omrknu, ale nakonec jsem byl uchvácen zajímavostí této akce natolik, že jsem celý závod absolvoval také coby dokumentarista a spolucestující závodníka Jirky Karáska, alias Karase. Tímto díky za trpělïvost a pózing. Vydáváme se na cestu.

 

Startujeme hned u nádraží a skáčeme do šestky. Kdesi na Palackého přeskakujeme na jedničku, která nás hodí až na Čáru. Rychle rychle! Ujede nám pětka! Ufff, stihli jsme to a na Zelňáku vyskočili. Poloklusem dál na Šilingrák a frajersky kósek sedmičkou na Mendlák. Dvacetšestka trajf nás šoupnul až nahoru na Monte Bú. Tady jsme chvilku tápali a pak náhradní x-pětkou sjeli zase dolů (v označovači 384).

 

Pak mám trochu zmatek, jen vím, že jsme pokračovali náhradní Salineni_2009_13022009_IMG_5181_MK385 (asi x6), dále pak čtverkou a po cestě jsme potkali dalšího závodníka. “Pššššt”, jen neprozradit strategii. Jirka občas volá domů na “dispečink” a radí se, jak nejlépe najít strategické bonusové zastávky.Salineni_2009_13022009_IMG_5220_MK

 

Z role jsme popojeli dvanáctkou pod Zelňák, ale mezitím, i přes fofry po Masaryčce, nám frnkla osma na Lískáč. Takže dvě minuty prodlení, jáááj. No nic, alespoň trochu výdech. Osma je tu, valíme nahoru na Starý Lískovec. Přesýpačky právě odbily 17:28. Z Lískovce šupky hupky šedesátdevinou, kde potkáváme dalšího účastníka. Na tom Lískovci je ale kosa, že? Když jsem na Novém fotil Silvestrovský běh, málem jsem tama umrzl, Brrrr!Salineni_2009_13022009_IMG_5226_MK

 

Tak a pálíme dál. Kdesi u Kampusu přeskakujeme na dvacetpětku. Dále na dvacetdevítku, mírný ohřev a tápaní po zastávce “Revoluční”. Asi je někde mimo mapu :-) Asi někde úplně mimo. Pak ještě přeskok na osmdesátčtverku.

 

A nakonec nás třicítka veze až do cíle. Mistrovsky jsme vystoupili u Semála a hledali nějakou lajnu, která by nás hodila až k nádraží. Ale už žádná nejela. Jirka si zapaluje cigárko a diví se, že závodníci dobíhají. Říkám mu: “Ty bejku, jen padesátdevět!”. A už zase mažeme. Bohužel pozdě. Minuta sekery znamená deset trestňáků.Salineni_2009_13022009_IMG_5265_MK

 

No ale jsme v cíli. Promrzlí, utahaní, upocení, ale spokojeni.

 

Jaké tedy bylo letošní Šalinění? Byla to hrozná prča! Lidé si občas ťukali na čelo a říkali si, že jsme se asi pomátli. Mnohokrát jsme dobíhali velkým fofrem, každá minuta hrála roli.

 

Druhý den ráno proběhlo vyhodnocení. Ceny výherců byly zajímavé. Však pohleďte na fotografiích sami.Salineni_2009_13022009_IMG_5284_MK

 

Nezbývá než ukázat šťastného výherce, stal se jím Revizor se čtyřistašesti body. Nám se povedlo získat jen 152. Karasi, Musíme se příště polepšit!

 

Na závěr shrnu pár údajů pro statistiky: 2. ročníku Šalinění se zúčastnilo 41 závodníků a 39 z nich závod skutečně dokončilo včetně toho nejmladšího – šestiletého. Všichni dohromady do prostředků masové dopravy nastoupili více než dvatisícečtyřicetšestkrát hlavně na brněnských zastávkách, někteří ale i v Bílovicích, Lipůvce, Tišnově, Bořitově nebo Lomnici. Sláva výhercům i pořadatelům! Dobří byli ti, kteří závod úspěšně dokončili. Ale těch osm hodin v létě… to myslíte perpeťáci vážně? :-) Pokud někdy ve štatlu potkáte čtyři zoufalé jedince s bločky a papírem v ruce, vězte, že to jsou asi ti, kteří ještě nedoběhli do cíle. Pošlete je domů, závod už skončil.Salineni_2009_14022009_IMG_5308_MK

 

Zaujal vás tento článek? Chtěli byste si závod městskou hromadnou dopravou v Brně zkusit na vlastní pěst? Máte možnost! V pátek 18. 9. 2009 se rozběhne další kolo závodu Šalinění. V pořadí již čtvrtý závod je tentokrát jednou z aktivit v rámci Evropského týdne mobility ve městě Brně. Akce je svým druhem v republice ojedinělá a pořádá jej Sdružení přátel Jaroslava Foglara ve spolupráci s firmou Kordis a městem Brnem. Startovné je zdarma.

 

Šalinění
Závod v městské dopravě v Brně. Cílem závodníků je během tří hodin získat co nejvíce bodů za projeté linky a navštívené bonusové zastávky. Trasu si volí každý sám a zaznamenává ji do speciálního bločku. Sraz účastníků je mezi 13. a 15. hodinou v hale nádraží Brno - Královo pole, kde poběhne prezence závodníků a vysvětlování pravidel. Start závodu je v 15 hodin, konec v 18 hodin. Pro účast je nutné se předem přihlásit na stránkách závodu: www.spjf.cz/salineni


Byli jste účastníky Šalinění 2009 či 2008? Nebo jste někde potkali závodníky? A co říkáte na fingované reportáže médií? Myslíte, že je správné vodit diváky za nos? Přispějte svým komentářem.


text a foto Marián K., BrNovinky

 

Salineni_2009_13022009_IMG_5102_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5105_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5109_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5110_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5111_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5115_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5116_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5120_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5123_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5126_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5128_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5129_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5135_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5142_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5144_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5146_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5147_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5148_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5149_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5151_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5152_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5153_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5155_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5158_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5171_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5177_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5181_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5202_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5206_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5212_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5213_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5214_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5217_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5220_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5226_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5228_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5229_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5235_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5237_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5239_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5242_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5244_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5247_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5248_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5250_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5251_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5252_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5253_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5254_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5256_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5260_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5261_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5264_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5265_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5269_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5274_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5278_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5279_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5281_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5282_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5283_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5284_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5285_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5286_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5289_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5292_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5297_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5298_MK
Salineni_2009_13022009_IMG_5301_MK
Salineni_2009_14022009_IMG_5304_MK
Salineni_2009_14022009_IMG_5305_MK
Salineni_2009_14022009_IMG_5307_MK
Salineni_2009_14022009_IMG_5308_MK

Joomla SEF URLs by Artio

(c) MaK., 2008-2099, všechna práva vyhrazena, kopírování obsahu jen se svolením redakce

Nahoru PC verze