Někteří bruslaři stíhají li i rychlou pózu do objektivu.
Slunečná sobota 24. dubna byla v Brně ve znamení tisíců malých koleček. Jeden in-line bruslař, jenž se zúčastnil 1. Jízdy městem Brnem v sezóně 2010, jich totiž zpravidla kočíroval hned osm najednou. Na své si ale přišli i cyklisté a koloběžkáři, kteří se hromadné jízdy rovněž zúčastnili. V lužáneckém parku, kde jízda startovala, se sešlo na čtyři sta zájemců o jarní společnou projížďku.
Po úvodním slovu pořadatelů bylo na programu zopakování základních technik jízdy na bruslích. Zvlášť vhod to přišlo těm, jež v tomto roce stáli ve větší výšce o rozměr svých koleček poprvé a v zimě nezařezávali nožovými bruslemi led rybníků nebo veřejných kluzišť. Poté, co si bruslaři osvětili zdolávání tramvajových kolejí nebo jak brzdit, popřál hlavní z pořadatelů Michal Hrazdíra úspěšnou jízdu. Radostně také prohlásil, že jej množící se počet účastníků jízdy těší.
Menším stačí koleček šest.
Brnovinky nemohly jen nečinně přihlížet a proto jsme rovněž obuli své "kolečkáče" a vyrazili s hejnem. První lehce terénní vložkou byly dlažební kostky na výjezdu z parku. Navázal svižný sjezd Lužáneckou, po němž museli jezdci zabočit do Drobného. Bdělí policisté v zelených uniformách zastavovali jedoucímu hejnu veškerý provoz kolem. Ale protijedoucí sanitka měla přednost, bruslaři se proto museli držet v pravém pruhu.
Jeden z hlavních pořadatelů - Radomil Dojiva.
Po oddychové rovince následovalo stoupání po Pionýrské a v její horní části odbočka do Staňkovy. Další oddychová rovinka předznamenala následnou jízdu do kopce - Rybníčkem až na Štefánikovu. Auta sice stála, ale železné obry v podobě tramvají nezastavilo nic. A tak se kolem kolečkového pelotonu občas prohnala "šalina". Alespoň leckdy upocené bruslaře ovanula svěžím jarním vánkem.
Palackého třída před Husitskou znamenala pauzu a otočku. Valící se had měl najednou dva směry. Lidé na sebe mávali a povykovali. Do toho všeho lehkým duněním hlasité muziky "nadskakovalo" vpředu jedoucí motorové vozítko místního rádia. Kolonu otevírali a uzavírali policisté a sanitka. Co kdyby.
Kam schovat "přezůvky"? Třeba na batoh.
Další pokračování jedoucího štrůdlu vedlo stále po hlavní opět po Palackého třídě přes Štefánikovu a Lidickou až před Moravské náměstí, kde se čekalo na poslední jezdce. Aby bruslařům mezitím nezkameněly nohy, organizátoři je vtipně posadili. Postupně se opět na nohy zvedali ti, jež se narodili v určitých měsících roku. Zúčastnění se během protahovačky také dověděli, že si celé kolečko mohou zopakovat. Hejno se mezitím ucelilo a po další otočce peloton pokračoval zpět k lužáneckému parku na oddych a další kolečko pro ty, kterým zhruba 8 kilometrů bylo málo.
Svůj styl je potřeba mít i na in-line.
To už jsme se ale odpojili a jeli si užít zcela prázdnou stezku do Modřic.
Protažení bruslařů před Moravským náměstím.
Jízdy městem jsou dobrá možnost, jak poznat Brno z pohledu řidičů automobilů. Je otázkou, zda se z nich díky stále narůstajícímu počtu bruslařů nestanou masové akce, na nichž bude prioritou jezdců nenarazit do někoho dalšího. To by totiž mohlo příjemný požitek z jízdy pokazit. Věřme, že s tím si šikovní pořadatelé lehce poradí a budou volit jen bezpečné trasy co nejvíce oprostěné o překážky na trase v podobě hrubého asfaltu, výmolů nebo tramvajových kolejí.
Další jízdy se můžete zúčastnit již 9. května. Kudy povede? Podívejte se na www.brno-inline.cz nebo na facebookovou stránku brno-inline.
Sportu zdar!
text a foto Marián K., brnovinky
Kategorie: sport Brno Zobrazeno: 3658
Někteří bruslaři stíhají li i rychlou pózu do objektivu.
Slunečná sobota 24. dubna byla v Brně ve znamení tisíců malých koleček. Jeden in-line bruslař, jenž se zúčastnil 1. Jízdy městem Brnem v sezóně 2010, jich totiž zpravidla kočíroval hned osm najednou. Na své si ale přišli i cyklisté a koloběžkáři, kteří se hromadné jízdy rovněž zúčastnili. V lužáneckém parku, kde jízda startovala, se sešlo na čtyři sta zájemců o jarní společnou projížďku.
Po úvodním slovu pořadatelů bylo na programu zopakování základních technik jízdy na bruslích. Zvlášť vhod to přišlo těm, jež v tomto roce stáli ve větší výšce o rozměr svých koleček poprvé a v zimě nezařezávali nožovými bruslemi led rybníků nebo veřejných kluzišť. Poté, co si bruslaři osvětili zdolávání tramvajových kolejí nebo jak brzdit, popřál hlavní z pořadatelů Michal Hrazdíra úspěšnou jízdu. Radostně také prohlásil, že jej množící se počet účastníků jízdy těší.
Menším stačí koleček šest.
Brnovinky nemohly jen nečinně přihlížet a proto jsme rovněž obuli své "kolečkáče" a vyrazili s hejnem. První lehce terénní vložkou byly dlažební kostky na výjezdu z parku. Navázal svižný sjezd Lužáneckou, po němž museli jezdci zabočit do Drobného. Bdělí policisté v zelených uniformách zastavovali jedoucímu hejnu veškerý provoz kolem. Ale protijedoucí sanitka měla přednost, bruslaři se proto museli držet v pravém pruhu.
Jeden z hlavních pořadatelů - Radomil Dojiva.
Po oddychové rovince následovalo stoupání po Pionýrské a v její horní části odbočka do Staňkovy. Další oddychová rovinka předznamenala následnou jízdu do kopce - Rybníčkem až na Štefánikovu. Auta sice stála, ale železné obry v podobě tramvají nezastavilo nic. A tak se kolem kolečkového pelotonu občas prohnala "šalina". Alespoň leckdy upocené bruslaře ovanula svěžím jarním vánkem.
Palackého třída před Husitskou znamenala pauzu a otočku. Valící se had měl najednou dva směry. Lidé na sebe mávali a povykovali. Do toho všeho lehkým duněním hlasité muziky "nadskakovalo" vpředu jedoucí motorové vozítko místního rádia. Kolonu otevírali a uzavírali policisté a sanitka. Co kdyby.
Kam schovat "přezůvky"? Třeba na batoh.
Další pokračování jedoucího štrůdlu vedlo stále po hlavní opět po Palackého třídě přes Štefánikovu a Lidickou až před Moravské náměstí, kde se čekalo na poslední jezdce. Aby bruslařům mezitím nezkameněly nohy, organizátoři je vtipně posadili. Postupně se opět na nohy zvedali ti, jež se narodili v určitých měsících roku. Zúčastnění se během protahovačky také dověděli, že si celé kolečko mohou zopakovat. Hejno se mezitím ucelilo a po další otočce peloton pokračoval zpět k lužáneckému parku na oddych a další kolečko pro ty, kterým zhruba 8 kilometrů bylo málo.
Svůj styl je potřeba mít i na in-line.
To už jsme se ale odpojili a jeli si užít zcela prázdnou stezku do Modřic.
Protažení bruslařů před Moravským náměstím.
Jízdy městem jsou dobrá možnost, jak poznat Brno z pohledu řidičů automobilů. Je otázkou, zda se z nich díky stále narůstajícímu počtu bruslařů nestanou masové akce, na nichž bude prioritou jezdců nenarazit do někoho dalšího. To by totiž mohlo příjemný požitek z jízdy pokazit. Věřme, že s tím si šikovní pořadatelé lehce poradí a budou volit jen bezpečné trasy co nejvíce oprostěné o překážky na trase v podobě hrubého asfaltu, výmolů nebo tramvajových kolejí.
Další jízdy se můžete zúčastnit již 9. května. Kudy povede? Podívejte se na www.brno-inline.cz nebo na facebookovou stránku brno-inline.
Sportu zdar!
text a foto Marián K., brnovinky