Zelený Martin Ander se stal předsedou v Brně.
Zastupitelé za Stranu zelených v úterý formálně ustavili svůj klub zastupitelů. Jeho předsedou se stává volební lídr zelených Martin Ander. Podle Zelených nemá žádná z dalších stran v brněnském politickém spektru zájem podpořit zastavení příprav na přesun brněnského hlavního nádraží. Proto se Strana zelených rozhodla pro další nadcházející volební období pracovat v opozici.
Ještě před tím se zelení jednali se zástupci ČSSD a TOP 09. Od obou stran zaznělo, že na krocích vedoucích k zachování a modernizaci nádraží v centru shodu nalézt nelze. S ODS i KDU-ČSL podle Strany zelených spolupráce možná není.
Strana zelených dále v tiskové zprávě uvádí: "Jednání s ODS jsme odmítli z důvodu lživé a nekorektní antikampaně, kterou v posledních týdnech proti zeleným vedl starosta Brna-střed a přední kandidát ODS Libor Šťástka. KDU-ČSL po volbách několikrát deklarovala, že se v koalici se zelenými necítila dobře kvůli odlišnému postoji k odsunu nádraží, proto i zde považujeme jednání o programové shodě v tomto tématu za zbytečná."
Zelení dál prosazují zastavení odsunu nádraží.
"Zelení jsou ochotni podpořit jen takovou koalici, která bude respektovat přání Brňanů zachovat a modernizovat nádraží v centru. Od hlavních politických stran nyní necítíme k takovému kroku ani náznak vůle, proto jsme připraveni pracovat v nastávajícím období v opozici. Budeme i nadále trvat na zachování nádraží v centru a zastavení příprav na výstavbu garáží pod Zelným trhem,“ doplňuje místopředseda Strany zelených Martin Ander.
Zelení v končící koalici prosadili zpracování posudku, který porovnal výhody a rizika obou konkurenčních variant přestavby železničního uzlu – s nádražím v centru a s nádraží v odsunuté poloze. Závěry analýzy, kterou pro město Brno zpracovala firma CityPlan ve spolupráci s pražskou Dopravní fakultou ČVUT, zní, že zachování a modernizace nádraží v centru je pro cestující i samotné město Brno výhodnější. Jako důvody posudek uvádí především pohodlnější a rychlejší cestování a nižší finanční náklady.
Přestože předvolební průzkumy nedávaly zeleným šanci na vstup do zastupitelstva, zelení v Brně nakonec uspěli. Kromě tří mandátů v Zastupitelstvu města Brna získali 31 mandátů v Zastupitelstvech městských částí Brna.
"Obhájili jsme pozici v městských částech, kde zelení v minulosti působili. Podařilo se nám však poprvé získat i nové zastupitelské mandáty, a to dva na Brně-sever a jeden ve Starém Lískovci," uzavírá Martin Ander.
text a foto Marián K., brnovinky, zdroj Zeleni.cz
{linkr:related;keywords:volby;limit:5;title:%C3%84%C2%8Dt%C3%84%C2%9Bte+tak%C3%83%C2%A9%3A}
Kategorie: VOLBY BRNO Zobrazeno: 3069
Zelený Martin Ander se stal předsedou v Brně.
Zastupitelé za Stranu zelených v úterý formálně ustavili svůj klub zastupitelů. Jeho předsedou se stává volební lídr zelených Martin Ander. Podle Zelených nemá žádná z dalších stran v brněnském politickém spektru zájem podpořit zastavení příprav na přesun brněnského hlavního nádraží. Proto se Strana zelených rozhodla pro další nadcházející volební období pracovat v opozici.
Ještě před tím se zelení jednali se zástupci ČSSD a TOP 09. Od obou stran zaznělo, že na krocích vedoucích k zachování a modernizaci nádraží v centru shodu nalézt nelze. S ODS i KDU-ČSL podle Strany zelených spolupráce možná není.
Strana zelených dále v tiskové zprávě uvádí: "Jednání s ODS jsme odmítli z důvodu lživé a nekorektní antikampaně, kterou v posledních týdnech proti zeleným vedl starosta Brna-střed a přední kandidát ODS Libor Šťástka. KDU-ČSL po volbách několikrát deklarovala, že se v koalici se zelenými necítila dobře kvůli odlišnému postoji k odsunu nádraží, proto i zde považujeme jednání o programové shodě v tomto tématu za zbytečná."
Zelení dál prosazují zastavení odsunu nádraží.
"Zelení jsou ochotni podpořit jen takovou koalici, která bude respektovat přání Brňanů zachovat a modernizovat nádraží v centru. Od hlavních politických stran nyní necítíme k takovému kroku ani náznak vůle, proto jsme připraveni pracovat v nastávajícím období v opozici. Budeme i nadále trvat na zachování nádraží v centru a zastavení příprav na výstavbu garáží pod Zelným trhem,“ doplňuje místopředseda Strany zelených Martin Ander.
Zelení v končící koalici prosadili zpracování posudku, který porovnal výhody a rizika obou konkurenčních variant přestavby železničního uzlu – s nádražím v centru a s nádraží v odsunuté poloze. Závěry analýzy, kterou pro město Brno zpracovala firma CityPlan ve spolupráci s pražskou Dopravní fakultou ČVUT, zní, že zachování a modernizace nádraží v centru je pro cestující i samotné město Brno výhodnější. Jako důvody posudek uvádí především pohodlnější a rychlejší cestování a nižší finanční náklady.
Přestože předvolební průzkumy nedávaly zeleným šanci na vstup do zastupitelstva, zelení v Brně nakonec uspěli. Kromě tří mandátů v Zastupitelstvu města Brna získali 31 mandátů v Zastupitelstvech městských částí Brna.
"Obhájili jsme pozici v městských částech, kde zelení v minulosti působili. Podařilo se nám však poprvé získat i nové zastupitelské mandáty, a to dva na Brně-sever a jeden ve Starém Lískovci," uzavírá Martin Ander.
text a foto Marián K., brnovinky, zdroj Zeleni.cz
{linkr:related;keywords:volby;limit:5;title:%C3%84%C2%8Dt%C3%84%C2%9Bte+tak%C3%83%C2%A9%3A}